2015-11-15, 17:09
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Man kan vara både anhörig till och bekant med samma person, vet du. Har du tänkt på att jag kanske inte vill specifiera min koppling till offret på grund av risken att bli outad? Poängen kvarstår, kvinnan i fråga dödades i Paris.

I sinom tid kommer du att få se att jag sitter på sanningen. Vad fan skulle jag tjäna på att ljuga om detta?

Anhöriga är ju även bekant med en person ifråga men det är givetvis inget ord som används för att beskriva en närmre relation, vilket du enligt egen utsago säger dig ha till BO.

Någonstans far du med osanning då det synbart är två olika kvinnor på bilderna. Varför du skulle ljuga om en sådan sak kan enbart du svara på.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2015-11-15 kl. 17:11.
Citera
2015-11-15, 17:11
Medlem
Endemisks avatar
Ni får väl se vem som har rätt, era jävla fittor. Jag tänker inte trollas till att specificera min koppling till offret.

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Någonstans far du med osanning då det synbart är två olika kvinnor på bilderna. Varför du skulle ljuga om en sådan sak kan enbart du svara på.

Är det inte så att du har hamnat på fel profil, då? Det rör den kvinna vars bild är på Nordfront, hursom. Jag har ingenting att göra med att bilden är där, ingen aning om vem som grävt upp den. Är det så orimligt att tro att kvinnan i fråga har släktingar/vänner varav någon har ett Flashbackkonto och avvikande politiska visioner?

Herre Gud vad dryga ni är. Som sagt får ni se förr eller senare.
Senast redigerad av Endemisk 2015-11-15 kl. 17:14.
Citera
2015-11-15, 17:46
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ni får väl se vem som har rätt, era jävla fittor. Jag tänker inte trollas till att specificera min koppling till offret.

Är det inte så att du har hamnat på fel profil, då? Det rör den kvinna vars bild är på Nordfront, hursom. Jag har ingenting att göra med att bilden är där, ingen aning om vem som grävt upp den. Är det så orimligt att tro att kvinnan i fråga har släktingar/vänner varav någon har ett Flashbackkonto och avvikande politiska visioner?

Herre Gud vad dryga ni är. Som sagt får ni se förr eller senare.
Även jag är bekant med offret och kan bekräfta att kvinnan i fråga tyvärr är den avlidne.
Citera
2015-11-15, 18:19
Medlem
Citat:
Jag ljuger inte, jag tolkar implikationerna av det du skriver--"visa lite respekt för de anhöriga". Som anhörig kan jag säga (även om de andra givetvis inte nödvändigtvis håller med mig) att jag önskar att svenskarna fick veta vem som föll offer för den oreglerade invandringen av MENA-krigare. Jag vill att de ska veta att deras oansvariga hållning resulterade i hennes tragiska död.

Jag tror knappast att du är anhörig. Skulle snarare tro att du är i samma kompisgäng som offret/pojkvännen och ska spela viktig på internet. Osmakligt att efter en närståendes död vilja använda det som politisk propaganda.
Senast redigerad av Densomblundade 2015-11-15 kl. 18:38.
Citera
2015-11-15, 18:28
Medlem
Endemisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomblundade
Jag tror knappast att du är anhörig. Skulle snarare tro att du är i samma kompisgäng som offret/pojkvännen och ska spela viktig på internet. Du verkar vara mentalt sjuk som efter en närståendes död vill använda det som rasistisk propaganda. Jag håller med om att landets politik suger, men du suger fan ännu mer som människa. Alla ska visa respekt för dig och hennes familj, men du respekterar fan inte ens hennes död. Avskum.

Edit: Ja, han är i samma kretsar. Han var den första att bekräfta offret. Men inte fan har han någon vidare poäng i någonting som han säger.
Du har PM. Anser du det att vara motståndare till att importera bekräftade ISIS-krigare till våra länder vara "rasism" så får det stå för dig. Jag ser alla människor som individer, men inser samtidigt att vi inte kan gå så långt att vårt samhälle kollapsar och oskyldiga får sätta livet till bara för att spela "goda".

Jag tror knappast att du förstår vilken enorm frustration det leder till att ha varnat för detta i flera år, utan att bli tagen på allvar, och sedan få reda på att offret är en bekant.
Senast redigerad av Endemisk 2015-11-15 kl. 18:35.
Citera
2015-11-15, 23:22
Medlem
foool13s avatar
Det är iallafall ett jävla fokus I USA på den amerikanska studenten som dödades. Kändes som det var hela dan i går på CNN, MSNBC etc.

http://abcnews.go.com/International/...ry?id=35205900
Citera
2015-11-15, 23:26
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Silberstein
Riktar politiker och media för lite fokus mot de svenskar som drabbades i Paris?

En död svensk kvinna och en skadad.

Det här är faktiskt ett islamistiskt terrordåd där åtminstone en svensk person har fått sätta livet till. Hade det varit så att attentatet hade ägt rum på svensk mark och bara en person dog, så hade det varit stora nyheter.

Jag vet inte om det hade kommit till Löfvens kännedom när han höll sitt tal, men det innehöll inga kondoleanser till svenskarna utan endast till fransmännen.

Andra partiledare har uttalat sig och jag har inte i nyhetssändningarna hört något från exempelvis Anna Kinberg-Batra.

Media har också mestadels "förbigående" nämnt att en svensk har dött och en har skadats. Men täckning och bearbetning av detta i det stora hela saknas.

Anser man helt enkelt att de svenska förlusterna är triviala i den stora bilden, eller vill man inte spä på "fel" sorts upprördhet hos svenskarna, med risk för attacker mot asylboende och liknande?

Varför dela upp människor i svenskar och icke-svenskar?

Vi är alla människor. Det räcker så.
Citera
2015-11-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför dela upp människor i svenskar och icke-svenskar?

Vi är alla människor. Det räcker så.

Varför känner man mer för sin egen familj än för andra??

Tja, troligtvis så beror detta på att det har varit evolutionärt gynnsamt att fungera så, varpå det naturliga urvalet har premierat individer med dom instinkterna.

Detta är inget som man VÄLJER att göra! Det är så som vi människor är funtade helt enkelt. Sedan kan man, kanske, välja att undantrycka denna naturliga instinkt att känna med sina närmaste. Men hur mår man av det? Och än värre. På vilket sätt blir Sverige bättre av att vi slutar bry oss/ känna med våra svenska medmänniskor?

Vi svenskar måste börja bry oss mer om varandra - inte mindre!

Hoppas att den avlidna svenskan är i frid nu! Och att det går bra för den skadade!
Citera
2015-11-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor.Silberstein
Jag vet inte om det hade kommit till Löfvens kännedom när han höll sitt tal, men det innehöll inga kondoleanser till svenskarna utan endast till fransmännen.

Vad pratar du om? Lider du av selektiv hörsel? Här är talet, och om du orkar lyssna (hela) 35 sekunder in i det, så ser du att du har helt fel.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/98596
Citera
2015-11-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
SvD räknar in terroristerna i sin sammanställning över döda:
http://www.svd.se/har-skedde-parisat...rdaden-i-paris

Sjukt.

Ja, det är sjukt att de gör det. Det hör inte till vanligheterna.
Citera
2015-11-16, 14:03
Medlem
Uppgifter från Chalmers att offret förmodligen varit en f d student har skickats ut i mail
Citera
2015-11-16, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av Westylifts
Uppgifter från Chalmers att offret förmodligen varit en f d student har skickats ut i mail
Jag har inte fått detta mail. Gick det bara till den berörda sektionen? Stod det ordagrant att offret förmodligen gick på Chalmers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in