Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2016-01-18, 02:35
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Jag tror att du förstår att jag var retorisk. Det borde annars framgå av min text att jag är för allas lika värde. Faktum är ju att du förstärker min poäng med det du skriver. Att demokrati och respekt för mänskliga rättigheter och allas lika värden har tjänat Polen ganska väl. Eller hade Polen i ett scenario som satellitstat till Sovjet gjort bättre ifrån sig? Sovjet var inte jätteinne på demokrati.
Det gynnade Polen extremt mycket med att närma sig demokrati och bli medlem i unionen.
Så, vilket tror du är bäst? Att möta konflikt och motsättningar med mer av den politik och inställning som skapat problemet? Eller att verka för demokrati? Vilket bl.a. innebär respekt för allas lika värde och inte demonisera människor mot varandra.

Allas lika värde? Ukrainare har inte rätt att fly till Sverige eftersom de kan fly inom landet.. Polen tar emot 100 000tals ukrainska flyktingar Mitt råd fortsätt gilla olika, lobba för att de emot så många flyktingar som möjligt (så länge de inte är vita eller "kristna"), och låt nazist Polen gå under.. de vill uppenbarligen vara ett litet inskränkt nazistland så varför inte? De kommer betala din pension och vara högst delaktiga i det svenska rymdprogrammet! Polackerna har valt att genom låga födelsetal dö ut.. alt. bli ersatta av ukrainare:/ men det är deras val. Om det är en sådan vinst med 3:E världen immigranter varför vill du då så gärna dela med dig? Undrar du när det skedde massövergrepp i Polen senast? Det var när våra tyska grannar var på besök senast Alt. mindre sporadiskt när våra ryska grannar ockuperade oss.

Bry dig inte om Polen du har ingen rätt att blanda dig in i ett främmande lands angelägenheter, jag lovar dig att det sista vi polacker vill är att ha ett svenskt klappmongo som ska visa oss den rätta vägen
Citera
2016-01-20, 05:29
  #26
Medlem
rex144s avatar
Polen kräver att Tyskland visar solidaritet och bryter avtalet med Putin vad gäller byggandet av Northstream II , ur ekonomisk synpunkt är det 300% dyrare med en gasledning på havsbotten,
gasledningen borde gå genom Vitryssland och Polen,

dessutom vägrar ryssar gräva ner ledningen, så den kommer att omöjliggöra för polska hamnar i Swinoujscie och Szczecin att ta emot djupgående fartyg, dessutom får det imperialistiska Ryssland ännu ett vapen för att utpressa Polen,
Citera
2016-01-20, 13:37
  #27
Avstängd
Polen får mest bidrag av EU, de har inget problem med solidaritet när de gynnas själva.
Citera
2016-01-20, 16:25
  #28
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Polen får mest bidrag av EU, de har inget problem med solidaritet när de gynnas själva.

Nej, varför skull dom ha det?

Klart man tar emot pengar som erbjuds men säger ifrån när det gäller att sälja ut sitt land och sitt folk.
Citera
2016-01-20, 17:21
  #29
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Att demokrati och respekt för mänskliga rättigheter och allas lika värden har tjänat Polen ganska väl. Eller hade Polen i ett scenario som satellitstat till Sovjet gjort bättre ifrån sig? Sovjet var inte jätteinne på demokrati.
Vad är ditt måttet på brahet? Vad för bra saker har den gjort för Polen? Vad har den fina sk. "demokratiiin" gjort för Sverige t.ex.? Lite krig och Sovjetisk ockupation hade Sverige mått bra av så kanske det inte hade befolkats av kuklösa hens som vill avskaffa sig själva
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Det gynnade Polen extremt mycket med att närma sig demokrati och bli medlem i unionen.
Jag säger att det missgynnade Polen och att de hade mått bäst av att hålla sig utanför alla unioner ung. som Schweiz.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Polen kräver att Tyskland visar solidaritet och bryter avtalet med Putin vad gäller byggandet av Northstream II , ur ekonomisk synpunkt är det 300% dyrare med en gasledning på havsbotten,
gasledningen borde gå genom Vitryssland och Polen,

dessutom vägrar ryssar gräva ner ledningen, så den kommer att omöjliggöra för polska hamnar i Swinoujscie och Szczecin att ta emot djupgående fartyg, dessutom får det imperialistiska Ryssland ännu ett vapen för att utpressa Polen,
Det är en deal mellan två länder som Polen inte har att göra med sluta whina.
__________________
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-01-20 kl. 17:25.
Citera
2016-01-20, 21:07
  #30
Medlem
Steff83s avatar
Var i Polen på nyårsafton. Det var en fröjd att gå omkring där. Tryggt, snyggt och rent, och inga tiggare eller svartmuskiga som stod och hängde.
Citera
2016-01-20, 21:47
  #31
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Var i Polen på nyårsafton. Det var en fröjd att gå omkring där. Tryggt, snyggt och rent, och inga tiggare eller svartmuskiga som stod och hängde.
Men du kan glädja dig att det blir slut med denna otidsenliga eftersatthet. "Demokratiii", "mänskliga rättigheter" och Europeiska unionen kommer göra så att det blir andra bullar.

"Sovjetsamhälle" och på "demokrati" och "mänskliga rättigheter" gör tydligen att det är rent och snyggt och trevligt att vistas ute. Det måste bli syntax error i hjärnkontoret hos varje hjärntvättad svensk imbecill.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback