2026-09-07, 00:31
Medlem
Var med om en obehaglig sak i bilen.
Satt på en parkeringsficka och skulle vila några minuter men sen somnade jag typ en kvart.
Hade rutan på passagerarsidan väldigt mycket öppet då det var varmt och jag vaknar av att jag känner någon tar på mig, bilen var låst i övrigt.

Då var den en man som sträckte sig in genom passagerarfönstret och rotade i min högra ficka och var påväg att känna på innerfickan vid bröstet mitt men då började jag skrika och slå med händerna så han stack direkt.
Han var helt ensam också och drog snabbt som fan med bilen men tyvärr hann jag inte minnas regnumret.

Man törs inte ha tex en trimmad hdr i bilen om man blir väckt av polisen istället för en inkräktare.
Kniv får man ha om man har den i en fiskelåda eller fiskeväska så det är ett alternativ.
Pepparspray verkar vara jävligt effektivt men frågan är hur man själv kommer må efter att man sprejar någon inne i bilen?
Citera
2026-09-07, 06:03
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Satt på en parkeringsficka och skulle vila några minuter men sen somnade jag typ en kvart.
Hade rutan på passagerarsidan väldigt mycket öppet då det var varmt och jag vaknar av att jag känner någon tar på mig, bilen var låst i övrigt.

Då var den en man som sträckte sig in genom passagerarfönstret och rotade i min högra ficka och var påväg att känna på innerfickan vid bröstet mitt men då började jag skrika och slå med händerna så han stack direkt.
Han var helt ensam också och drog snabbt som fan med bilen men tyvärr hann jag inte minnas regnumret.

Man törs inte ha tex en trimmad hdr i bilen om man blir väckt av polisen istället för en inkräktare.
Kniv får man ha om man har den i en fiskelåda eller fiskeväska så det är ett alternativ.
Pepparspray verkar vara jävligt effektivt men frågan är hur man själv kommer må efter att man sprejar någon inne i bilen?
Kniven hjälper dig inte alls då du då inte får förvara väskan/lådan i kupén, den ska stå i bagageutrymmet så att den inte är lättillgänglig.
I ditt fall skulle jag nog rekommendera att helt enkelt sluta punda runt och somna i bilen etc.
Citera
2026-09-07, 06:28
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla

Här håller jag definitivt med Wolfen - sitter du påtänd och däckar i bilen mitt i stan med rutorna nere så kvittar det om du så har en granatspruta eller tungt bandmatat maskingevär på lavett att försvara dig med - du är fortfarande ett sittande buffebord för en angripare eller våldtäktsbög. Och då har du definitivt enbart dig själv att skylla.

Inga vapen i världen hjälper mot ren idioti.
Senast redigerad av frange 2026-09-07 kl. 06:31.
Citera
2026-09-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Här håller jag definitivt med Wolfen - sitter du påtänd och däckar i bilen mitt i stan med rutorna nere så kvittar det om du så har en granatspruta eller tungt bandmatat maskingevär på lavett att försvara dig med - du är fortfarande ett sittande buffebord för en angripare eller våldtäktsbög. Och då har du definitivt enbart dig själv att skylla.

Inga vapen i världen hjälper mot ren idioti.

Idioti är det inte, olycka snarare att man råkar somna på en parkeringsficka på en landsväg och en angripare väljer att ta sig in precis när du råkat somna.
Finns hur många som helst som stannar och vilar med rutan öppen på en parkeringsficka och råkar somna.
Citera
2026-09-07, 22:57
Medlem
HRTs avatar
Paraply, långt med stål konstruktion helst
En som har använt det just pga att vi i alla länder inte får bära vapen som livvakter.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in