Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Det viktiga nu är konkret handling. Visst, fördömanden och kondoleanser ska ut, det är spelets regler, men jag vill inte se mer av tomma floskler nu från politikerna. Bättre att Löfve'n håller käften än att gå ut med en massa meningslösa klyschor.
Att kärleksbomba moske'er och måla byggnader i trikolorens färger gör inget för att bekämpa IS. Inga fler uttalanden typ: "Vi får inte ge vika...", "Vi måste bli bättre på...", "Kärleken ska övervinna hatet..." Det ger inget för att minska terrorismen.
Det handlar om razzior och att trakassera alla former av fundamentalistiska tendenser. Råttorna ska känna pressen och nolltolerans mot våldsbejakande uttalanden måste gälla. Sannolikt måste en lagskärpning till, eller varför inte ta en genväg genom undantagstillstånd. Frankrike kommer att göra det och jag föreslår att Sverige nu direkt gör det samma. Harmonisering över hela Europa! Kräv ID på gatunivå och spåra upp så många illegala som möjligt för deportation eller internering.
Sparka Sahlin och stoppa det vansinniga projektet att försöka omvända och gulla med unga terrorister. Internera alla misstänkta jihadister i en svensk version av Guantanamo.
Dessutom: det är i och för sig viktigt att bomba sönder våldssekten i Levanten, men det farligaste frontavsnittet är västfronten. Det är här i Europa som slaget står. Jihadismen måste fördrivas och utrotas här på kontinenten.
Det är bara genom järnnäven terrorismen kan besegras.
Ja, det är bättre att Löfvén jobbar än att han gaggar i TV. Jag vill inte se honom i alla fall.
Däremot så såg jag den där Ygeman när han uttryckte att terrorister inte tar vägen över Grekland ifall de skall till EU. Jahaja, där hör man. Men det är konstigt, för strax innan jag hörde detta, av det puckot, så läste jag att en av de hittills identifierade paristerroristerna hade registrerats som flykting i Grekland i september.