• 6
  • 7
2015-11-15, 20:13
Medlem
Nu har sossarna haft lite tid att bestämma vilken hållning de ska ha gällande invandringen och dess bieffekter.

Frågan är om de kommer erkänna att de har haft fel om att invandring skulle vara bra och omgående stänga gränserna eller kommer de sticka huvudet i sanden och fortsätta med känsloargument och förvriden fakta? Löfvéns hållning ikväll kommer garanterat hinta om varthän det barkar.

Personligen gissar jag på att man kommer låtsas som om allting är underbart ala Sverige före invandringen och att vi faktiskt inte är våldtäktslandet med skyhög kriminalitet och hundratals terrorister utan ett öppet och tolerant samhälle som "snart" ska lagstifta om att kriminalisera terrorism (vilket man för övrigt lovade att göra redan i våras).
Citera
2015-11-15, 21:06
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
http://www.regeringen.se/uttalanden/...kerna-i-paris/

Men borde inte Stefan Löfven visa sig och tala till folket?
Skapa lugn i den förtvivlan och chock som uppstår efter detta.
Förebygga att det spårar ur, att folk tar lagen i egna händer.
Ja nu är det som hänt kanske hemskt och sådär... men att vår statsminister skall hålla tal till folket är väl ändå att överdriva det som har hänt. Jag tycker att han gör rätt som håller en låg profil, vi var dessutom rätt så förskonade vad gäller antalet offer eller skadade vid händelsen. Vi har större problem att brottas med än att ett numera krigförande land får dödsoffer på hemmaplan... det var inte något som kom som en överaskning direkt... det var bara en tidsfråga innan det hände där, och det skulle inte förvåna mig om det händer i ett annat europeiskt land inom snar framtid tyvärr.
Citera
2015-11-15, 21:37
Medlem
Stefan Löfvén hävdar att SÄPO:s uppfattning (han refererar såklart till någon annan) är att alla invandrarströmmar över Medelhavet som kommer till EU och Sverige inte huserar några terrorister.

Synd att (S)(V)T:s reporter glömde fråga om alla Sveriges hundratals kända terrorister har kommit till Sverige genom: Förstaklass på flygplan eller över Medelhavet? Självklart skickas IS-krigare med flyktingströmmen eftersom det är så hård kontroll på flygplatserna och det vet IS mycket väl. Hälften av deras äckliga krigare har ju huserat på någon bild med ett avhugget huvud. Flygplan är förmodligen den absolut dummaste färdvägen till EU...

Och nu intervjuar han SÄPO:s chef. Kanske man kunde fråga honom om alla Sveriges terrorister kom med flyg? För det finns ju i så fall på papper om de har använt ID.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-11-15 kl. 21:45.
Citera
2015-11-15, 21:50
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Stefan Löfvén hävdar att SÄPO:s uppfattning (han refererar såklart till någon annan) är att alla invandrarströmmar över Medelhavet som kommer till EU och Sverige inte huserar några terrorister.

Jag reagerade också på detta. Löfven avfärdar möjligheten att terrorister skulle välja att resa via Medelhavet och att de skulle välja en "lång marsch" genom Europa. Och de som flyr, säger han, gör det p.g.a. av terroristerna så då kan det omöjligt vara terroristerna själva som strömmar in i Europa.
Citera
2015-11-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Jag reagerade också på detta. Löfven avfärdar möjligheten att terrorister skulle välja att resa via Medelhavet och att de skulle välja en "lång marsch" genom Europa. Och de som flyr, säger han, gör det p.g.a. av terroristerna så då kan det omöjligt vara terroristerna själva som strömmar in i Europa.

Ja det är lika ohederligt som det är långsökt. Europeiska myndigheter har idag stenhård koll på alla flygplatser i Europa sedan säkerhetsläget skruvades upp så flyg är förmodligen den sämsta vägen in för IS-krigare. Och ändå är de här i tusental?
Citera
2015-11-15, 22:10
Medlem
Det viktiga nu är konkret handling. Visst, fördömanden och kondoleanser ska ut, det är spelets regler, men jag vill inte se mer av tomma floskler nu från politikerna. Bättre att Löfve'n håller käften än att gå ut med en massa meningslösa klyschor.

Att kärleksbomba moske'er och måla byggnader i trikolorens färger gör inget för att bekämpa IS. Inga fler uttalanden typ: "Vi får inte ge vika...", "Vi måste bli bättre på...", "Kärleken ska övervinna hatet..." Det ger inget för att minska terrorismen.

Det handlar om razzior och att trakassera alla former av fundamentalistiska tendenser. Råttorna ska känna pressen och nolltolerans mot våldsbejakande uttalanden måste gälla. Sannolikt måste en lagskärpning till, eller varför inte ta en genväg genom undantagstillstånd. Frankrike kommer att göra det och jag föreslår att Sverige nu direkt gör det samma. Harmonisering över hela Europa! Kräv ID på gatunivå och spåra upp så många illegala som möjligt för deportation eller internering.

Sparka Sahlin och stoppa det vansinniga projektet att försöka omvända och gulla med unga terrorister. Internera alla misstänkta jihadister i en svensk version av Guantanamo.

Dessutom: det är i och för sig viktigt att bomba sönder våldssekten i Levanten, men det farligaste frontavsnittet är västfronten. Det är här i Europa som slaget står. Jihadismen måste fördrivas och utrotas här på kontinenten.

Det är bara genom järnnäven terrorismen kan besegras.
Citera
2015-11-15, 22:45
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Det viktiga nu är konkret handling. Visst, fördömanden och kondoleanser ska ut, det är spelets regler, men jag vill inte se mer av tomma floskler nu från politikerna. Bättre att Löfve'n håller käften än att gå ut med en massa meningslösa klyschor.

Att kärleksbomba moske'er och måla byggnader i trikolorens färger gör inget för att bekämpa IS. Inga fler uttalanden typ: "Vi får inte ge vika...", "Vi måste bli bättre på...", "Kärleken ska övervinna hatet..." Det ger inget för att minska terrorismen.

Det handlar om razzior och att trakassera alla former av fundamentalistiska tendenser. Råttorna ska känna pressen och nolltolerans mot våldsbejakande uttalanden måste gälla. Sannolikt måste en lagskärpning till, eller varför inte ta en genväg genom undantagstillstånd. Frankrike kommer att göra det och jag föreslår att Sverige nu direkt gör det samma. Harmonisering över hela Europa! Kräv ID på gatunivå och spåra upp så många illegala som möjligt för deportation eller internering.

Sparka Sahlin och stoppa det vansinniga projektet att försöka omvända och gulla med unga terrorister. Internera alla misstänkta jihadister i en svensk version av Guantanamo.

Dessutom: det är i och för sig viktigt att bomba sönder våldssekten i Levanten, men det farligaste frontavsnittet är västfronten. Det är här i Europa som slaget står. Jihadismen måste fördrivas och utrotas här på kontinenten.

Det är bara genom järnnäven terrorismen kan besegras.

Ja, det är bättre att Löfvén jobbar än att han gaggar i TV. Jag vill inte se honom i alla fall.

Däremot så såg jag den där Ygeman när han uttryckte att terrorister inte tar vägen över Grekland ifall de skall till EU. Jahaja, där hör man. Men det är konstigt, för strax innan jag hörde detta, av det puckot, så läste jag att en av de hittills identifierade paristerroristerna hade registrerats som flykting i Grekland i september.
Senast redigerad av Eerieye 2015-11-15 kl. 22:54.
Citera
2015-11-22, 14:35
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet

Vår statsminister imponerar som vanligt med sin skarpa slutledningsförmåga. Alla migranter som tar sig till Europa har naturligtvis goda avsikter - allt annat är otänkbart. Löfven var tvärsäker i söndagens Agenda (15/11) att terrorister inte väljer en "lång marsch" genom Europa via Medelhavet och migrantströmmarna. Och så verkar det som att två av Paris-terroristerna tog sig in i Europa via Grekland och hävdade att de var migranter på flykt. Vad har Stefan Löfven för kommentar till detta?

http://toprightnews.com/breaking-par...ce-in-october/

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...de-France.html
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här