2015-11-14, 04:08
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det är en sak jag inte förstår,

Låt oss säga att de är IS ( muslimer ) som är terroristerna.
Om nu muslimerna flyr från terroristerna till Europa, tillex Paris och Sverige.

Hur ska vi kunna avgöra vem som är IS och vem som är fredlig muslim ?

Låt oss kära vänner säga så här, är det inte bättre att inte ta in en enda person, inte en enda från potentiella "IS-länder", för att så att säga " gardera oss " för jämt och ständigt ska imamerna gå ut och fördöma skiten som händer med IS.
Men det är många som flyr på riktigt...för att dom ska få hjälp får vi svenskar offra våran frihet och säkerhet, för tydligen är vissas liv mer värda..det har inte Svetsaren sagt men det är så han regerar
Citera
2015-11-14, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Det är en sak jag inte förstår,

Låt oss säga att de är IS ( muslimer ) som är terroristerna.
Om nu muslimerna flyr från terroristerna till Europa, tillex Paris och Sverige.

Hur ska vi kunna avgöra vem som är IS och vem som är fredlig muslim ?

Låt oss kära vänner säga så här, är det inte bättre att inte ta in en enda person, inte en enda från potentiella "IS-länder", för att så att säga " gardera oss " för jämt och ständigt ska imamerna gå ut och fördöma skiten som händer med IS.

Jag tycker att en liknande linje är det mest logiska och rätta i den situation vi befinner oss i och dit utvecklingen har tagit oss.. Tyvärr bör man säga. För alla muslimer är inte onda människor. Men det är som du säger, hur ska man skilja på en radikal potentiell terrorist och en icke-radikal muslim..Identifieringsfrågan är mycket knepig.. och alla kommer börja gapa rasist. Men det får vi helt enkelt ta. Hellre bli felaktigt kallad rasist och ha ett säkrare samhälle än ständig ökad oro för terroristhot, våldtäkter osv..
Citera
2015-11-14, 04:17
Medlem
Friendslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det är snarare nu som vi måste hjälpa fler. Nu stänger Frankrike sina gränser, Belgien sina gränser, och kanske fler länder därtill. Det är extra viktigt att vi tar emot många här i Sverige nu när andra länder inte vill ta sitt ansvar och stänger sina gränser. Extremt tråkigt incidenten som hände i Paris under dagen, ofattbara händelser därifrån, men ska detta verkligen gå ut över flyktingarna?

Det är en väldigt svår fråga och det är nog omöjligt att ge ett bra svar på det i nuläget, men klart är det iallafall att Sverige ska fortsätta ligga i spetsen och ta mer ansvar för flyktingar runt om i världen, men självklart ska vi inte ta in terrorister. Det är en svår väg att gå, men även den svåraste vägen kan man gå om man är klurig nog, men det är väldigt svårt att svara på hur Sverige ska agera nu.

Och var hade du tänkt att alla dessa människor ska bo? Folk bor redan på gatan på grund av att alla platser är slut och du vill ha in ännu mer folk? Inom en månad kommer tusentals som sover ute att vara döda pga att de har frusit ihjäl om de inte får tak över huvudet som för tillfället inte finns. Tyvärr kommer det inte sluta förrän vi får ett likadant attentat i sverige, först då kommer vänstermupparna att vakna upp och inse att deras drömsamhälle aldrig kommer förverkligas.
Citera
2015-11-14, 05:00
Medlem
Sunimods avatar
De flyr från krig för att söka sig till lugnare ställen.

Varför är det krig där de flyr ifrån och varför blir det oroligheter dit de kommer?

Endast idioter fattar inte detta.
Citera
2015-11-14, 05:27
Medlem
Jessica.Amins avatar
De den här tråden visar som ja hade tänkt ta upp i en egen tråd egenltigen. De e alltid muslimerna o invandrarna som drar de största lasset efter såna här hemska attacker. De e alltid muslimerna som blir de största offret.
De misstänklig görs de kan knappt gå ut efter såna här saker händer utan o mötas av rasistiska blickar o kommentarer. Snälla ta er samman fan

Vill att ni ska förstå att islam e en freds religion. Ja känner många tjejer som väljer o bära slöja o många av mina bästa vänner e muslimer snälla de e skit bra människor. Sluta bete er som de e fucking djur okej?

Sen ja vill att ni förstår att vi har så mycke bättre resurser o handskas me terrorister i väst än i tex krigets syrien. De här mental patienterna som utförde de här skulle säkert ha dödat 5000 om de var i syrien
Citera
2015-11-14, 08:50
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det är mycket enkelt.
De flyr från krig för att söka sig till lugnare ställen, då dom själva inte gillar krig och elände och vill gott. 99.999999999999% av alla som flyr vill gott. Visst, någon bandit här och där kan slinka igenom, men i stort sett all vill gott och kommer göra vårat samhälle mycket bättre.
Anledningen till att det blir oroligheter dit de kommer kan bero på många saker, men det räcker att en bandit tar sig igenom för att hela massan ska få skulden.

Du måste vara ett troll. Bland t.ex. invandrade somaliska män har en fjärdedel lagförts redan under deras fem första år i Sverige. Sverige är ett känt paradis för jordens alla kriminella, krigsförbrytare, terrorister m.fl. som flyr undan lagen och vill erhålla en ny identitet av svenska staten. Samtidigt som du anger en andel som endast kan stämma om inte en endaste asylsökande har begått några brott.
Citera
2015-11-14, 09:45
Medlem
Gizurs avatar
Påverkan av attackerna i Paris på svensk flyktingpolitik

Jag noterar att många vänstertyckare i media och sociala nätverk nu menar att terroristattackerna i Paris bör vara en tankeställare för politiker som nu vill skärpa flyktingpolitiken. Flyktingarna flyr ju från just sån här terror, är deras argument.

Kommer främst S och Mp nu få svårare att acceptera ytterilgare åtgärder för att minska flyktingmottagandet efter det här?

Några tweets som får stor spridning nu
Citat:
@bkpap: Vad som hände i Paris i natt har varit vardag i åratal i t.ex. Bagdad. Städer som är så säkra att vi vill skicka tillbaks flyktingar dit
Citat:
@RobinZachari: Vi kan bara möta fascisterna med att stå upp för allt de hatar: demokrati, öppenhet och att stå tillsammans.
Citat:
@asajinder: Nu ökar främlingsfientligjeten, trots att de som flyr, flyr från detta öde. Nu måste vi hålla ihop tanken, och lyckas tänka två samtidigt.
Citera
2015-11-14, 09:48
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Trådar sammanfogade. Utgången rubrik: Dags att internera alla flyktingarna. Se attacken i Paris 151113.

/Moderator
Citera
2015-11-14, 09:52
Medlem
shutthefuckups avatar
Resultatet blir att hela Europa förutom Sverige kommer att göra allt de kan för att täppa till medans Sverige kommer att fortsätta med argumentet att det bara handlar om enskilda, vilseledda stackars pojkar och flickor med trasig bakgrund som utför dåden inte muslimska organisationer.
Invandringen av blivande IS-sympatisörer/aktivister kommer att öka när övriga världen stramar åt.
När får Sverige sitt första IS-parti?
Senast redigerad av shutthefuckup 2015-11-14 kl. 09:59.
Citera
2015-11-14, 09:53
Medlem
Glauciuss avatar
Allt kommer bero på hur de andra västerländska länderna reagerar.

Om Hollande fortsätter på sin linje med att nu ska man stänga gränserna så misstänker jag att många andra länder kommer följa efter. Kvar då blir Sverige och Tyskland och med tanke på att Merkel, vad jag förstår från vissa användare här på forumet som bor i Tyskland, verkar ligga lite pyrt till så är det inte helt otänkbart att Tyskland gör samma sak.

Kvar blir lilla Sverige och Löfven och jag har mycket svårt att tänka mig ett Sverige som ett fortsatt öppet land samtidigt som andra europeiska länder (även länder som var tidigare välvilligt inställda till flyktinginvandringen) täpper till.
Citera
2015-11-14, 09:58
Medlem
happyjoys avatar
Vi kommer inte att få se några massdemonstrationer av "moderata" muslimer mot radikala dito. Som vanligt kommer de att hålla käften och i tysthet innerst inne hålla med.

Den moderate muslimen är den som håller fast dig medan den radikale skär halsen av dig.
Citera
2015-11-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Allt kommer bero på hur de andra västerländska länderna reagerar.

Om Hollande fortsätter på sin linje med att nu ska man stänga gränserna så misstänker jag att många andra länder kommer följa efter. Kvar då blir Sverige och Tyskland och med tanke på att Merkel, vad jag förstår från vissa användare här på forumet som bor i Tyskland, verkar ligga lite pyrt till så är det inte helt otänkbart att Tyskland gör samma sak.

Kvar blir lilla Sverige och Löfven och jag har mycket svårt att tänka mig ett Sverige som ett fortsatt öppet land samtidigt som andra europeiska länder (även länder som var tidigare välvilligt inställda till flyktinginvandringen) täpper till.
Nu ska vi dock komma ihåg att liknande terrorattentat har skett förut, till exempel i Madrid 2004, utan att ha lett till permanenta stängningar av EU:s inre gränser. Det har även varit bombattentat i Paris förut (dock inte med detta avskyvärt höga dödstal) med endast tillfälliga avbrott i Schengen.

Det är väldigt opraktiskt för Sveriges och Danmarks del att Öresundsbron blir en stängd gräns med gränsbommar och passkontroll. Om vindarna i Europa vänder och stängda gränser införs (i den verkliga bemärkelsen med gränsbommar och gränsposteringar), så tror jag fortfarande inte att de svenska "landgränserna" kommer påverkas.

Vad gäller strömmen av migranter så kommer den ju att sina totalt om länderna nere på kontinenten stänger sina gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in