2015-11-15, 07:20
Medlem
Abattoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Allt våld är av ondo, men det är inte religiöst våld som hotat eller initialt hotar det Svenska samhället. Det är det hat och det våld som genereras av främlingsfientlighet och rasism. Vi har sett det i Trollhättan , vi har sett det i nedbrända asylboenden, vi har sett det i Norge. Detta är det hat vi har att primärt hantera.

Det som hotar landet är dess nuvarande regering och samtliga stödpartier (dvs, hela riksdagen minus SD). Det är folk som du som hotar landet. Det är folk som du som har förstört landet.
Citera
2015-11-15, 07:45
Medlem
Sextiopluss avatar
En hel del immigranter är farliga fast Löfven, Fridolin och PK m.fl. ihärdigt förnekat detta.

Rapport från hjälparbetare på Lesbos(SR i går): "Vi kan se att det kommer extremister på deras tatueringar och sår efter strider"

En av många uttalanden efter senaste attentatet i Paris: "Enligt brittiska BBC misstänks terroristerna ha tillhört en cell som återvänt från Syrien och ska alltså ha bott i Frankrike."

Vi kan inte förvänta oss någon nämnvärd reaktion på detta, våra politiker har, som sagts, haft beröringsskräck med ämnet sedan 70-talet när det fortfarande benämndes invandring och inte folkvandring.

Tyvärr får vi i framtiden vänja oss vid slutna förorter där muftins ord är lag och sporadiska våldsattacker mot det samhälle vi försöker leva i och då utan välfärd. Samtidigt kommer politikerna att ägna dagarna åt att hitta på ursäkter och förfalska statistik, inget nytt under solen.
Citera
2015-11-15, 08:02
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
En hel del immigranter är farliga fast Löfven, Fridolin och PK m.fl. ihärdigt förnekat detta.

Rapport från hjälparbetare på Lesbos(SR i går): "Vi kan se att det kommer extremister på deras tatueringar och sår efter strider"

En av många uttalanden efter senaste attentatet i Paris: "Enligt brittiska BBC misstänks terroristerna ha tillhört en cell som återvänt från Syrien och ska alltså ha bott i Frankrike."

Vi kan inte förvänta oss någon nämnvärd reaktion på detta, våra politiker har, som sagts, haft beröringsskräck med ämnet sedan 70-talet när det fortfarande benämndes invandring och inte folkvandring.

Tyvärr får vi i framtiden vänja oss vid slutna förorter där muftins ord är lag och sporadiska våldsattacker mot det samhälle vi försöker leva i och då utan välfärd. Samtidigt kommer politikerna att ägna dagarna åt att hitta på ursäkter och förfalska statistik, inget nytt under solen.

Jihadis sneaked into Europe as fake Syrian refugees: Killer's passport was used by 'migrant' who arrived in Greece just weeks ago

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...de-France.html
Citera
2015-11-15, 08:08
Medlem
Citat:
Allt våld är av ondo, men det är inte religiöst våld som hotat eller initialt hotar det Svenska samhället. Det är det hat och det våld som genereras av främlingsfientlighet och rasism. Vi har sett det i Trollhättan , vi har sett det i nedbrända asylboenden, vi har sett det i Norge. Detta är det hat vi har att primärt hantera.

Håller med och fruktar en muslimsk kristallnatt. Där oskyldiga muslimer får sätta livet till för att"beskydda" sitt folk
Citera
2015-11-15, 08:33
Medlem
Igår på radio sade mona sahlin...
"Kanske lärde vi oss inte av andra världskriget"
vad menade hon med det?

I övrigt så sa ju stefan löfven, att det viktigaste nu " var att vidrätthålla det öppna och toleranta samhället", dvs fortsatta vidöppna dörrar för u-världens våldskulturer.
Citera
2015-11-15, 08:38
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Om man möter Islam på ett positivt sätt är det en fredens religion. Däremot finns det avskum inom denna religion precis som i andra religioner. Det är primärt, alltid och oftast främlingsfientlighet som genererar våld och hot. Främlingsfientlighet med alla sorter av ideologiska tecken och normer. Det Breivik gjorde är minst lika avskyvärt som det som skett i Paris.

Håller inte riktigt med om det första där. Tycker inte att svenska muslimer gör tillräckligt för att ta avstånd från våldet. Det är deras ansvar tycker jag. Alla som kallar sig muslimer har ett ansvar att se till att deras unga inte radikaliseras. Det misslyckas de med i stor utsträckning. Och jag tror att den felande länken är religionen de svär sig till. Finns väldigt mycket ondska i koranen. Den är ett gift. Tycker inte bibeln är mycket bättre, om än nåt. Den kan också radikalisera människor under "rätt" förutsättningar.

Är trött på att religiösa människor ursäktas på olika sätt.
Citera
2015-11-15, 08:43
Medlem
Jag har haft en muslimsk underordnad på mitt jobb och en dag skulle jag söka en grej på nätet men hade mobilen på mitt arbetsrum så jag fick låna hand padda. Det första som kom upp på safari var "al-Qaida medlem hur". Jag låtsades som om jag inte sett det. När jag kom hem mailade jag SÄPO namn på denna kille . Det konstiga är att han har sv vänner, bott i Sv hela livet, inte fattig/utanför samhället.

Nu lägger jag undan varenda krona jag kan och flyttar till ett land som inte påverkas av denna flyktingström. Är livrädd för ISIS och vilka som kommer hit och ska ta över vårt land.
Citera
2015-11-15, 10:05
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Om man möter Islam på ett positivt sätt är det en fredens religion. Däremot finns det avskum inom denna religion precis som i andra religioner. Det är primärt, alltid och oftast främlingsfientlighet som genererar våld och hot. Främlingsfientlighet med alla sorter av ideologiska tecken och normer. Det Breivik gjorde är minst lika avskyvärt som det som skett i Paris.

Vilka "avskum" menar du att det finns inom buddismen?

Är det "alltid" så, eller är det "oftast" så? Läser du ens igenom vad du skriver innan du postar?
Citera
2015-11-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Terrorattack i Paris och i Sverige har vi 120 personer som Säpo "håller ett öga på". Att säga ajabaja, fyfy räcker inte. 120 personer bör i det omedelbara dumpas med fallskärm över sitt hemland.

Så vill nog de flesta göra.
Men med en feministisk regering o Sahlinskan med "bästa tjejgänget" kommer det aldrig bli så.
Det är just det feministiska stuket på både regering och mydigheter som leder oss mot stupet.
Sveriges väg kan ju i varja fall fungera som avskräckande exempel för resten av vägen.
På viktiga poster som rör landets säkerhet kan vi inte ha batikhäxor. Där ska det sitta riktiga män, iskalla män som kan fatta kyliga beslut.
Citera
2015-11-15, 10:22
Medlem
Citat:

Islam ska bara mötas med förakt, bestörtning och avsky. Aldrig gullas med. aldrig kompromissas med.
Hade detta gjorts i Norge hade Breivik aldrig gått till attack mot de islamvänliga sossarna.
Senast redigerad av MrStreamer 2015-11-15 kl. 10:33.
Citera
2015-11-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Igår på radio sade mona sahlin...
"Kanske lärde vi oss inte av andra världskriget"
vad menade hon med det?

I övrigt så sa ju stefan löfven, att det viktigaste nu " var att vidrätthålla det öppna och toleranta samhället", dvs fortsatta vidöppna dörrar för u-världens våldskulturer.

Det är inte värt tiden att spekulera i vad en förvirrad gammal WT-vänsterbrud tycker och tänker.
Hon är inte rationell och förnugtig utan ideologisk och känslostyrd och klart olämplig för sin post.
Citera
2015-11-15, 10:31
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forSkjell
Håller med och fruktar en muslimsk kristallnatt. Där oskyldiga muslimer får sätta livet till för att"beskydda" sitt folk

Var är de sk. oskyldiga muslimerna? Var är de som tar avstånd från vad som hänt i Paris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in