2015-11-14, 00:30
Medlem
skrantz71s avatar
Fyy faan.. Killen är där inne!!

"Jag är på 1: e våningen. Allvarligt skadad! Att de ger snarast l angrepp. Det finns överlevande i inre l. De skjuter ner alla. En efter en. 1 e våningen snabbt!!!!"

https://www.facebook.com/benjamin.cazenoves?fref=nf

Någon som kan franska och se vad de skriver i kommentarerna??
Citera
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Flera spelare med kopplingar till Frankrike och Paris, kommer definitivt påverka dessa men självklart också arrangemanget i helhet.

Jag tänker att så pass många flyktingar och isis medlemmar som vi tar in så är risken stor att det sker liknande dåd här i Sverige.
Citera
Medlem
dainsis avatar
LIVEfeed:
https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v
Citera
Medlem
French Police urges everyone to stop reporting the situation around Bataclan theatre. Will only inform the terrorists
Citera
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Frankrike stänger sina gränser och undantagstillstånd råder. Verkar vara terrorister från utlandet.
Citera
Medlem
foool13s avatar
De verkar storma nu...
Skulle stormat för en timma sedan. Trodde det skulle komma nästan direkt. de är ju inte intresserade av att förhandla direkt..
Citera
2015-11-14, 00:31
Bannlyst
Three dead, more injured after explosion at Stade de France, according to French Football Federation President - @SkyNews
Citera
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
AL qaeda eller isis, spelar det någon roll? Dem är muslimer.

Förutom att Al-Qaida fördömer IS och inte alls vill bli förknippade med dem?
Citera
Medlem
Sixts avatar
Stefan Löfven har uttalat sig.

Citat:
Statsminister Stefan Löfven har under kvällen följt händelseutvecklingen och skriver i ett uttalande att Sverige stor enade med Frankrike.

"Med chock och sorg mottar vi rapporterna från Paris och följer utvecklingen minut för minut. Jag tänker på och känner starkt med offren, deras anhöriga och det franska folket. Vi står enade med Frankrike i denna mörka stund."

I ett inlägg på Facebook uttrycker Socialdemokraternas partisekreterare Carin Jämtin sin chock över det som just nu händer i Paris,

"Jag är chockad av de ohyggliga händelserna i Paris. Dödsskjutningar, kidnappning och sprängningar. Mina tankar går till offren och deras familjer. Men också till det franska folket och till de som nu arbetar med att reda ut vad som hänt och att hantera denna mycket svåra situation."

http://www.expressen.se/nyheter/med-...i-rapporterna/

Med tanke på att Säpo VET att det finns IS-sympatisörer i Sverige kanske det är dags att göra något åt problemet innan något liknande händer i Sverige? Frankrike är inte det enda målet som islamister har pekat ut.
Citera
Medlem
MoralMorals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Någon fler som misstänker att gisslan kommer bli halshuggna, en efter en?

Om det inte redan pågår. Det är ju muslimernas favoritmetod för avrättningar.

För tidsödande.

Det är dock över nu.

Slutar på 174 döda. ISIS får skulden.

Ingen påverkan på kort eller lång sikt, blåser över på tre veckor.
Citera
Medlem
Undrar hur många amerikaner som var på Eagles of Deathmetal konserten? Kan tänka mig att terrordårarna valde ut just den konserten för att komma åt USA men gruppen och deras supporters är ju knappast några större supporters av USAs utrikespolitik snarare tvärtom.
Senast redigerad av Nibiru2011 2015-11-14 kl. 00:35.
Citera
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrantz71
Fyy faan.. Killen är där inne!!

"Jag är på 1: e våningen. Allvarligt skadad! Att de ger snarast l angrepp. Det finns överlevande i inre l. De skjuter ner alla. En efter en. 1 e våningen snabbt!!!!"

https://www.facebook.com/benjamin.cazenoves?fref=nf

Någon som kan franska och se vad de skriver i kommentarerna??

Han är ute nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in