Min frsta tanke var att IS knner sig pressade av den Ryska offensiven och gr sin attack tidigare n planerat. Knns som att cellerna har varit strst i Frankrike.
Eller att det kommer mer, vilket vi inte fr hoppas.
Det lr komma mer innan jul. Bde i Frankrike och hr. Paris fr ta frsta stten troligtvis av den anledning att det finns flest extremister dr. Stockholm lr f sitt. Berlin lr vl ligga bra risigt till. London tror jag har p tok fr bra koll numera fr att ngot i den hr omfattningen ska ske.
Jag har kollat en del p flightradar24.com. Grnserna verkar inte helt stngda nnu, flygplan lyfter frn Paris och nya flygplan ker in i Frankrike. P radarn kan man se en polishelikopter (Gendarmerie Nationale) cirkla runt ett omrde i Paris.
Ngon insatt hr (polis, militr, hemvrn) som vet om Sverige har hjt beredskapen p ngot vis?
Ja, men det spelar ingen roll. Finns inte resurser att bevaka och frhindra allt. Framfrallt inte nu nr grnsen varit vidppen i r. Det r frlorat... Vi har importerat mngder med terrorister frn Syrien (ingenting allmnheten kommer f veta dock) under pgende invasion.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!