Min första tanke var att IS känner sig pressade av den Ryska offensiven och gör sin attack tidigare än planerat. Känns som att cellerna har varit störst i Frankrike.
Eller att det kommer mer, vilket vi inte får hoppas.
Det lär komma mer innan jul. Både i Frankrike och här. Paris får ta första stöten troligtvis av den anledning att det finns flest extremister där. Stockholm lär få sitt. Berlin lär väl ligga bra risigt till. London tror jag har på tok för bra koll numera för att något i den här omfattningen ska ske.
Jag har kollat en del på flightradar24.com. Gränserna verkar inte helt stängda ännu, flygplan lyfter från Paris och nya flygplan åker in i Frankrike. På radarn kan man se en polishelikopter (Gendarmerie Nationale) cirkla runt ett område i Paris.
Någon insatt här (polis, militär, hemvärn) som vet om Sverige har höjt beredskapen på något vis?
Ja, men det spelar ingen roll. Finns inte resurser att bevaka och förhindra allt. Framförallt inte nu när gränsen varit vidöppen i år. Det är förlorat... Vi har importerat mängder med terrorister från Syrien (ingenting allmänheten kommer få veta dock) under pågående invasion.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!