2015-11-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Mod: "mnet r det hr specifika terrorddet, inte islam eller muslimer i allmnhet."
Det hr specifika terrorddet r inte singularis utan en serie av attacker alla utfrda av militanta islamister. Men naturligtvis ska vi inte prata om islamister. De r ju oskyldiga som lamm. Det r bara dumma mnniskor som feltolkar koranen som r ansvariga. Och de r inte ens "riktiga" muslimer. Nu "lovebombar" vi alla mosker fr att visa vr solidaritet mot "fredens religion".
Och ppnar vra grnser helt.

Jag frvntar mig att du har en plitlig klla (dvs helst polis eller fransk militr) som bekrftar att det handlar om islamister. Annars kan du faktiskt hlla kften.

F. borde SPO hlla ett ga p dig, du pratar ju precis som IS.
Citera
2015-11-14, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, p att frmodligen r 1000 p konserten. Samt fler dda p alla andra platser. Ddssiffror brukar alltid stiga brutalt nr det gller sdana hr dd.

Vad menar du? P france24 sger dem 26 dda?

Hller dem gisslan nu eller? Vldigt rrig rapportering.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Polis frstrkningar Bataclan
http://www.lexpress.fr/actualite/soc...s_1735712.html
Citera
Medlem
linnros24s avatar
Vem r frst ut med info? Olika siffror verallt. Hrde nyss "aktivitet p 5 olika stllen" p fransk live tv men ngon i trden skriver att polisen bekrftar 2 skjutningar
Citera
Medlem
elpirros avatar
Folk hr snackade om Louvren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ja, jag tror p att grnserna r stngda. Men vad hjlper det nr de redan slppt in flera tusentals galna islamister?

Och, ja, det r garanterat 1000 dda redan nu. Sjlvklart har de inte hunnit rknas officiellt dock. Imorgon kommer du se att jag hade rtt.
Jag bryr mig vll fr fan inte om dina personliga berkningar. SKriv tydligt att du bara hittar p om du ska slnga dig med siffror.

OnT: Bomb-squad och anti-mine brigade letar nu efter minor/bomber i le Bataclan

Utegngsfrbud i Paris fr frsta gngen sen 1944
Citera
Medlem
UpptagenIdiots avatar
Frn https://www.facebook.com/benjamin.cazenoves som tydligen befinner/befann sig i teater/konsert-hallen dr gisslandramat hller p:

Vivant. Juste des coupures... Un carnage... Des cadavres partout.

Alive. Just cuts ... A carnage ... Dead bodies everywhere.
Citera
Medlem
Obamas uttalande i fullhet https://www.youtube.com/watch?v=mIbyBAByG6Q
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
200 specialsoldater stts in fr att skra 10e och 11e stadsdelarna (restaurangen, konserthallen).
Citera
2015-11-14, 00:06
Medlem
acerblazerlols avatar
lste jag fel eller stormar dom teatern nu?
Citera
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Vad hjlper det att stnga grnserna nr det finns miljoner potentiella jihadister i FR. Ett land med i snitt tio procent muslimsk befolkning, ett land som bombar i Syrien och har trupper i Mali mot islamister - Frankrike r s djfla bombat.. Hoppas jag kan ta mig hem som planerat om en vecka, inte kul hr fn. Ingen fr/br g ut i Paris.

Men hhhhh man stnger grnserna fr att grningsmnnen inte ska ta sig UT, inte fr att inte slppa IN ngon mer. r ni med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Nu nr Frankrike stnger sina grnser s mste ju Sverige ta sitt ansvar och istllet ta emot alla dessa som nekas i Frankrike!

du frstr att dom stnger grnsen s ingen ska kunna fly va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in