2015-11-18, 20:01
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Här grips två imorse

http://www.anony.ws/image/Ja1g
Citera
2015-11-18, 20:04
Medlem
jedidja1s avatar
Det skulle inte kunna va så att de väljer att säga att Abdelhamid är död fast han i stället lever och kom undan och sen får kontakta nätverket uppåt i ledet bland höjdarna inom ISIS ??? Skulle kunna va så eller vad tror ni???
Senast redigerad av jedidja1 2015-11-18 kl. 20:09.
Citera
2015-11-18, 20:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Det skulle inte kunna va så att de väljer att säga att Abdelhamid är död fast han i stället lever och får kontakta nätverket uppåt i ledet bland höjdarna inom ISIS ??? Skulle kunna va så eller vad tror ni???

Jag tänker som du, den här terroristen har ett värde som levande varelse. Enkel biljett till en isolerad cell där han kittlas med en fjäder under fotsulorna tills man har mjölkat ur honom allt han vet, därefter dör han.
Citera
2015-11-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kan någon bringa klarhet i vad dörrvakterna gjorde under kvällen? De släppte in tre invandrar killar till en blueskonsert. De verkar haft ryggsäckar på sig. Hade de vapnena i ryggsäckarna? Blev de inte visiterade? Sköts vakterna? Biljettförsäljaren? Inget om detta.

Dörrvakterna blev de första offren
Citera
2015-11-18, 20:14
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker som du, den här terroristen har ett värde som levande varelse. Enkel biljett till en isolerad cell där han kittlas med en fjäder under fotsulorna tills man har mjölkat ur honom allt han vet, därefter dör han.

Ja du jag skulle inte vilja vara i de arresterade terroristernas kläder under de förhören som de håller med dem nu. Det är nog en del waterboarding och annat av tortyr, inga mänskliga rättigheter gäller för dem nu. Men fransoserna kan ju hota med att låta Syriska Armen ta hand om utfrågningen av dem. Med tanke på hur de behandlat syriska soldater tror jag nog att dom snackar i stället för att bli förflyttade till syrien som sagt va
Senast redigerad av jedidja1 2015-11-18 kl. 20:27.
Citera
2015-11-18, 20:24
Medlem
Spekuleras om även Abaaoud kom via flyktingströmmen:

Citat:
Abaaoud, an ardent Islamic State supporter linked to several other terrorist attempts, was believed to be in Syria earlier this year. But some officials speculate he could have returned to Europe, perhaps passing undetected among the flood of asylum seekers pouring into Greek islands from Turkey.

Mobiltelefon slängd vid Bataclan av terrorist, gav ledtrådar:

Citat:
The siege appeared to have been aided by another potential breakthrough in the probe: the discovery of a mobile phone in a garbage can near the Bataclan Concert Hall, the site of one of Friday’s assaults.

The phone’s data contained a map of the music venue, French media reported, along with a chilling text message sent shortly after the first gunmen entered: “Let’s go, we’re starting.”

The information on the mobile phone opened fresh leads, including to an apartment southeast of Paris in Alfortville, according to Mediapart, a French news outlet.
https://www.washingtonpost.com/world...mepage%2Fstory
Citera
2015-11-18, 20:31
Medlem
Aftonbladet rapporterar att "det är stor oreda i lägenheten" ... Ja, tacka fan för att det är en "oreda" efter 5000 avlossade skott, ihjälskjutna människor och 1 självmordsbomb. Ajax allrengöring kommer inte att räcka till den här gången.
Citera
2015-11-18, 20:33
Medlem
Kattafankens avatar
Ang morgonens efterspel och den kvinnliga självmordbombaren - enligt ett vittne i "The Mirror" så var hon vit med långt blont hår.

http://www.mirror.co.uk/news/world-n...arebar_twitter

Citat:
Lotfi, a 50 year old who was in the area, told Le Parisien : "I heard police officers talking to a woman with long blonde hair.

"I think she was the suicide bomber. They told her not to lower her arms, to keep her hands up in the air, and then there was a massive explosion.

"I think that’s when she detonated her bomb. It really was a very loud explosion.

Självmordsbombare eller kidnappningsoffer?
Citera
2015-11-18, 20:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alltså är det bara köttslamsor kvar av kropparna.

Om över 5000 grovkalibriga skott, ihop med ett självmordsbomb-attentat och dessutom granater bränt av i den här lägenheten under sammanlagt 7 timmar, så kan man nog förstå att det tar tid att identifiera kroppar.

Utan att vara sensationsupphetsad, är jag ändå en smula nyfiken på hur interiören i den där lägenheten, och även trapphuset ser ut just nu.
Citera
2015-11-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eastdulwich
Vet inte om denna setts, men bild inifrån teatern efter dådet.....

https://pbs.twimg.com/media/CT10jwfUsAAcZXr.jpg:large

Edit: KÄNSLIGA VARNAS

Säg till om jag är sen men har denna bild diskuterats mycket här i tråden?

Jag hittade en blogg där någon diskuterade bilden och hur mycket den inte stämmer med hur det borde ha varit..att det är släpspår tex (varför är det det?) och inga fotavtryck i blodet från ambulanspersonal osv...Personen hade hittat mycket som verkade skumt med den bilden och var rätt övertygad om att bilden var tillgjord av franska myndigheter..

Jag vet inte men undrar också varför bilden ser ut som den gör...att den inte ser ut som en borde..
Citera
2015-11-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om över 5000 grovkalibriga skott, ihop med ett självmordsbomb-attentat och dessutom granater bränt av i den här lägenheten under sammanlagt 7 timmar, så kan man nog förstå att det tar tid att identifiera kroppar.

Utan att vara sensationsupphetsad, är jag ändå en smula nyfiken på hur interiören i den där lägenheten, och även trapphuset ser ut just nu.
Tydligen låg hud, finger- och huvuddelar och bitar av revben ute på gatan, efter att kvinnans bomb briserat, långt in på eftermiddagen.
Citera
2015-11-18, 20:39
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Säg till om jag är sen men har denna bild diskuterats mycket här i tråden?

Jag hittade en blogg där någon diskuterade bilden och hur mycket den inte stämmer med hur det borde ha varit..att det är släpspår tex (varför är det det?) och inga fotavtryck i blodet från ambulanspersonal osv...Personen hade hittat mycket som verkade skumt med den bilden och var rätt övertygad om att bilden var tillgjord av franska myndigheter..

Jag vet inte men undrar också varför bilden ser ut som den gör...att den inte ser ut som en borde..

Jag uppfattar det som det är "målat" ett hjärta av blod med en sopborste, typ, omkring de döda offren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in