2015-11-16, 01:29
Medlem
TeamJesuss avatar
En video utanför
https://vid.me/dQU2
Citera
2015-11-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag får verkligen inte ihop det här. Enligt media så ska en av terroristerna avlidit 21.40 vid boulevard voltaire. Ingen annan ska ha dött där. Det är samma tidpunkt som skottlossning startar vid bataclan. Vid bataclan så dör 4 terrorister. 3 terrorister dör vid stade de france. Jag förstår ingenting just nu.

Precis.
Där har du totalt 8 terrorister, men media säger att det totalt var sju inblandade.
Ändå är 8 döda och en eftersöks.

Med tanke på att 3 dog vid stadion och en ute på stan och 4 vid Bataclan... Är det verkligen troligt att dessa utfört dåden ute på krogarna?

Jag tror snarare det handlar om 10-12 pers som gjort detta.
Det saknas folk.
Citera
2015-11-16, 02:35
Medlem
Någon som vet vem den svenska kvinnan är som dog
Citera
2015-11-16, 02:46
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Precis.
Där har du totalt 8 terrorister, men media säger att det totalt var sju inblandade.
Ändå är 8 döda och en eftersöks.

Med tanke på att 3 dog vid stadion och en ute på stan och 4 vid Bataclan... Är det verkligen troligt att dessa utfört dåden ute på krogarna?

Jag tror snarare det handlar om 10-12 pers som gjort detta.
Det saknas folk.

Den eftersökta färdades i en bil mot Belgien och de var tre i bilen. Så hans polare i bilen kan gott och väl medverkat i attackerna. Då börjar vi komma upp i den siffran du mer tror på.
Citera
2015-11-16, 03:19
Medlem
rex144s avatar
Jga har två kommentarer

1. om antalet terrorister vid dådet var 7-8 så måste det finnas minst lika många till som planerade detta och som hjälpte med logistiken, dessutom ingen organisation gör sig av med alla kamikadze-terrorister på en gång, man vill jo göra fler attacker inom kort tid, det är en taktisk reserv

2. De valde medvetet en death-metal band..., dessutom ett gammalt band, vilka är det som diggar de? jo 99% vita människor,
Citera
2015-11-16, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jga har två kommentarer

1. om antalet terrorister vid dådet var 7-8 så måste det finnas minst lika många till som planerade detta och som hjälpte med logistiken, dessutom ingen organisation gör sig av med alla kamikadze-terrorister på en gång, man vill jo göra fler attacker inom kort tid, det är en taktisk reserv

2. De valde medvetet en death-metal band..., dessutom ett gammalt band, vilka är det som diggar de? jo 99% vita människor,
1. Det finns tusentals "kamikaze" terrorister som är redo att utföra sina dåd när de får ordern. Men visst fanns det säkert andra där ute som var redo att hjälpa till med flykt och kanske t.om skulle utföra egna dåd men misslyckades, det sistnämnda är väl mer logiskt då det är bättre att ta livet av sig/dö i eldstrid efter man gjort vad man ska för att slippa tortyr och andra mysigheter, dessutom är det väl vad deras leksaksgud uppmanar till?

2. Bandet har ingenting med saken att göra. De valde en plats med många människor samlade på samma gång, precis som de gjorde med fotbollsmatchen där de lyckligtvis misslyckades med sin attack.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2015-11-16 kl. 04:17.
Citera
2015-11-16, 04:28
Medlem
Efter att ha svept halva internet efter så mycket info som möjligt så hittade jag en mycket bra sammanfattande informationskälla. Finns en hel del vittnesmål och några filmer som jag ännu inte sett någon annanstans heller. Läsvärt om attackerna:

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...es-escape.html
Citera
2015-11-16, 04:34
Medlem
Endynias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144

Eagles of Death Metal är inget death metal-band, utan kategoriseras snarare som garagerock eller bara hederlig "rock" - namnet är högst ironiskt. Jag har dessutom polare av ett antal olika etniciteter som gillar bandet, så den generaliseringen går inte hem.
Citera
2015-11-16, 05:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolorosa
Var de poliser som blev mördade tillhörande GIGN? RAID? Har man fått uppgifter om detta?

Den enda polis som dog i fredags, vad jag har läst, var en som var ur tjänst (inte GIGN/ RAID) och som befann sig på en av restaurangerna med sin familj.
Citera
2015-11-16, 05:42
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Det ser ut som några som håller upp en banderoll med en uppmaning att utvisa islamister. Sedan går polisen till en gemensam attack och kör bort dom. Det hela utspelas vid nationalmonumentet, så det är kanske lite känsligt att demonstrera just där. Kanske hade dom inte fått tillstånd. Några åskådare ingriper i tumultet. En man låses av en civil man - och förs bort. kan det varit en civil polis? Eller är det en åskådare som gått för långt. Folk applåderar - liksom att det finns något av värde i det som sker. Någon annan kan kanske fylla på så vi kan få en klarare bild av förhållandena i Paris just nu.

"Utvisa islamisterna" står det på banderollen och de skanderar "Ut med islam ur Europa".

Det är inte i Paris, men jag vet inte var.
Citera
2015-11-16, 06:07
Medlem
johnthedickholmess avatar
Hur många terrorister har de totalt koll på? 7 döda, 8 fångade + 1 på flykt?
Citera
2015-11-16, 06:10
Medlem
barnens-fragor-ar-många
Citat:
– Gillar inte terrorister rock?
Vartefter artikeln fortsätter utan att svara.

Många former av musikalisk underhållning är förbjuden inom både fredliga* religiösa församlingar såväl som aggresiva sådana.
*Jmf: læstadianism.

Kan musiken i sig varit ett (del)mål?

Del två
Bataclan har ända fram till dådets gång haft en profilbild på facebook med texten JE SUIS CHARLIE på, även hädning verkar ibland vara anledning nog att agera för mer agressiva församlingar, vilka nu beskylls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in