2015-11-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Sant. Bara väntar på myndighetsbeslut att i varje fall tillfälligt stänga ner "hatsajter"...

Jag tror dock att "hatsajter" är viktiga i ett samhälle där man inte vill lyssna på människor som har andra åsikter,kanske hatiska tankar men ingen vill lyssna utan avfärdar det som trams...så som det är idag i Sverige. Om folk inte får utlopp för dessa tankar så slutar det i våld istället.
Citera
2015-11-15, 16:54
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
PK media kommer att göra allt in i det sista för att få det att se ut som att det var några andra än ISIS som begick terrordåden. Vänta bara.

Jag tvivlar faktiskt på det. Däremot kan jag tänka mig att man kommer eventuellt försöka reducera frågan till att handla specifikt om enbart Frankrike och IS, för att nedtona den fara som den okontrollerade svenska massinvandringen innebär, speciellt som identifierade IS-jihadister likväl tillåts stanna i Sverige. Möjligtvis blir det samma visa om hur de muslimska jihadisterna inte har något med islam att göra som vid de förra attackerna i Frankrike och Danmark, då det utgjorde närmare 80% av rapporteringen och de knappt hann med att rapportera mera konkreta fakta. Men det ytterst lilla jag har sett från SVT har faktiskt inte den här gången nästan uteslutande utgjorts av den agendan. Samtidigt tycker jag att svensk ljugmedia generellt har blivit mer räddhågsna och mindre förutsägbara under den allra senaste tiden (och helt samstämmiga i statspropagandan har de inte varit sedan början av augusti 2014). Kanske är det faktiskt rädda för att de själva kan råka illa ut och inte endast resten av den svenska populasen som de skiter i och föraktar?
Citera
2015-11-15, 16:55
Medlem
Frankrike trappar nu upp flygattackerna mot IS.
Citera
2015-11-15, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
De kommer nog vidhålla att det var IS, men på något sätt försöka få dessa musselmaner att framstå som offer för radikalisering och snyfta lite om att det är bara några få som är förlorade själar och att vi måste vara öppna och toleranta, för alla muslimer är inte onda.

USA och NATO kommer troligtvis kapitalisera på detta genom att börja bomba än mer och kanske även fler marktrupper för att avsätta Assad.

Siavosh Derakhti, grundanden för UMAF (Unga mot antisemitism och främlingsfientlighet) säger i tv:n att detta är allas vår ansvar.. att vi måste kramas mera.. att vi måste välkomna dessa unga, vilsna människor i vårt samhälle. Alla kan vi göra mera. Amen.

Nej, terrodåden i Paris är verkligen inte MITT ansvar. Försök inte.

Föräldrarna till dessa dårar bär ett STORT ansvar. Resten av ansvaret är deras eget. Imamer som uppmuntrar till ett heligt krig och också titta sig själva i spegeln. Men försök inte knuffa ansvaret till mina axlar..
Citera
Bannlyst
Foliehattvarning, men intressant iaf:

Jewish owners recently sold Paris’s Bataclan theater, where IS killed dozens
http://www.timesofisrael.com/jewish-...killed-dozens/
Citera
Bannlyst
Donald Trump om attackerna i Paris:

https://youtu.be/-aYDmsNfxCM

Citat:
Attacks would be different if victims had guns

Citat:
Donald Trump Says He "Would Bomb the Shit" Out of ISIS

https://www.youtube.com/watch?v=RMCISpqG5Vg
Citera
2015-11-15, 16:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Foliehattvarning, men intressant iaf:

Jewish owners recently sold Paris’s Bataclan theater, where IS killed dozens
http://www.timesofisrael.com/jewish-...killed-dozens/

På vilket vis är informationen intressant tycker du?

Varför slog man till mot Bataclan där och då? Kanske därför att ett amerikanskt band spelade just den kvällen, det räcker som en rimlig förklaring tycker jag.
Citera
2015-11-15, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Donald Trump om attackerna i Paris:
.
.
.

Han känns inte "tillräknelig" denne Trumpet.
Jag ser honom som den clown han är. Tråkigt att inte jänkarna gör detsamma.
Nej, gillar inte Obama heller men han känns mer "sansad".
Citera
2015-11-15, 17:02
Medlem
schtaans avatar
Varför skulle jag inte bli förvånad om det visar sig att någon av terroristerna skulle vara "svensk"
Citera
2015-11-15, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
På vilket vis är informationen intressant tycker du?

Varför slog man till mot Bataclan där och då? Kanske därför att ett amerikanskt band spelade just den kvällen, det räcker som en rimlig förklaring tycker jag.

Minns man Hebdo så såldes det även 2 månader innan. Som sagt långsökt, men inte omöjligt att det kan komma fram mer.
Citera
2015-11-15, 17:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Varför skulle jag inte bli förvånad om det visar sig att någon av terroristerna skulle vara "svensk"

Inte osannolikt att det finns en koppling till Sverige. Den åttonde misstänkta terroristen som jagas över hela Europa kan mycket väl finnas i Sverige just nu. SÄPO är på plats i Paris, officiellt för att bistå franska myndigheter med den hjälp de kan tänkas vilja ha, kanske har man en misstanke om att den åttonde personen kan finnas i Sverige, lätt att resa ut och in här.
Citera
2015-11-15, 17:05
Medlem
iamnotsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var ju lite olyckligt i sammanhanget att stolarna på perrongen hade tagits bort. Det underlättade jobbet för terroristerna. Annars hade det kanske tagit lite längre tid om folk hade gömt sig bakom stolraderna. Å andra sidan hinner man skjut ihjäl fler än 80personer på 2 timmar. Stolar eller ej. Så av någon anledning tycks de inte ha velat skjuta fler än så. Varför?

Ammunitionen tog kanske slut , faktiskt mkt möjligt eftersom att de fick hålla på och skjuta inne i konserthuset i 2 timmar och 40 minuter ! , det är otroligt lång tid , jag fattar inte att det kan ta så lång tid innan de stormar , de hade ju info från flera människor som flytt stället , det går ju inte att vänta 1 minut ens.

Tydligen hade polis , räddningstjänst , brandmän , sjukvårdspersonal m.fl. i Paris en övning på morgonen 13 Nov som simulerade en multi-site terroristattack i Paris ( alltså precis vad som hände senare på kvällen även om det inte behöver betyda något )
http://www.vaken.se/terror-ovningar-...aden-i-paris/#
Senast redigerad av iamnotsure 2015-11-15 kl. 17:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in