2015-11-15, 15:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Nej. Jag tar avstånd från: "breivik, eller hagamannen. Eller mannen som nyligen kapade planet och störta den. Eller pastorn i knutby. Eller Niklas Eliasson (Flest våldtäkter i Sveiges historia). "
Hur svårt kan det vara!?

Hur kan man inte som en nomalt fungerande människa ta avstånd från det?

Nej, muslimerna ska få något sorts fripass när det gäller att ta avstånd från bestialiska avskyvärda händelser. Klart som fan att de ska ta avstånd.

Gick du ut och demonstrerade emot detta ? Jag tar avstand fran ovanstaende, jag demonstrerade inte.
Jag skulle heller inte delta i nagon demonstration nu om nagon sadan skulle anordnas i narheten av mig.

Har har du en som tar avstand, rejalt:

"In a strongly worded statement, Turkish Islamic scholar Fethullah Gülen has condemned the terrorist attacks in Paris that claimed the lives of over 100 people, calling everyone to join in rejecting the terrorism “without ifs and without buts.”

“Once again, I strongly condemn all kinds of terrorist acts that are perpetrated by anyone and for whatever stated reason,” Gülen said, describing the attacks as an “inhuman massacre.”

http://www.todayszaman.com/world_tur...ms_404283.html
Citera
2015-11-15, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Varför utföra en terrorattentat om man inte kan visa för omvärlden vilka som ligger bakom detta?
Givetvis vill förövarna bli identifierade för att uppfattas som martyrer för omvärlden.

Jo det var exakt min slutsats. Men det har inte förekommit ofta tidigare att pass har medtagits vid attentat. 9/11 och Hebdo är de enda jag känner till tidigare. Så visst bör det betyda att de krafter bakom attacken vill att vi ska veta...
Citera
2015-11-15, 15:46
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
De konstiga är väl snarare att de hade passen på sig. Måste betyda att IS i sådant fall ville visa världen exakt vilka som låg bakom attacken.

Det stärker teorin om att IS plan är att göra alla muslimer till våra fienden och på så vis göra dem mer benägna att gå hela vägen.
Citera
2015-11-15, 15:47
Medlem
Ajaj , en av gärningsmännen ansågs vara högriskperson redan 2010, tror inte fransmännen blir så glada över den nyheten.
Citera
2015-11-15, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Gick du ut och demonstrerade emot detta ? Jag tar avstand fran ovanstaende, jag demonstrerade inte.
Jag skulle heller inte delta i nagon demonstration nu om nagon sadan skulle anordnas i narheten av mig.

Har har du en som tar avstand, rejalt:

"In a strongly worded statement, Turkish Islamic scholar Fethullah Gülen has condemned the terrorist attacks in Paris that claimed the lives of over 100 people, calling everyone to join in rejecting the terrorism “without ifs and without buts.”

“Once again, I strongly condemn all kinds of terrorist acts that are perpetrated by anyone and for whatever stated reason,” Gülen said, describing the attacks as an “inhuman massacre.”

http://www.todayszaman.com/world_tur...ms_404283.html

Men hyckleriet med avståndstaganden är ju medias påhitt och skötebarn. De kräver att Åkesson et.al ska ta avstånd från moskébränder och asylboenden som brinner. Trots att de enda bevisade fallen är de själva som bränt ner. Då ska man väl vara konsekvent och kräva att alla muslimer nu tar avstånd?
Citera
2015-11-15, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det stärker teorin om att IS plan är att göra alla muslimer till våra fienden och på så vis göra dem mer benägna att gå hela vägen.

Antingen vill IS skapa en rädsla hos oss i Europa och väst, eller så ligger det andra krafter bakom detta (Om det nu är false-flag) som vill cementera att det var just syrier/araber för att vi ska bomba sönder och gå in i Syrien. Jag gissar väl på det förstnämnda just nu.
Citera
2015-11-15, 15:53
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark
Ajaj , en av gärningsmännen ansågs vara högriskperson redan 2010, tror inte fransmännen blir så glada över den nyheten.

Det är priset vi betalar för att leva i/önskar leva i en rättstat.... Vi fängslar inte på förmodningar om framtida brottslighet.
Citera
2015-11-15, 15:54
Medlem
farbror Svens avatar
Två av de döda terrorister var franska bröder, boende i Belgien. Det är de som hyrt bilen som stod utanför
konsertlokalen och den andra som användes vid café-restaurangskjutningarna, funnen i en norrförort.

Sju personer intagna för förhör i Belgien. En lär vara den tredje brodern. I samma förortsområde har andra terrorsiter bott, bl.a. han som sköt folk på det judiska museet i Bryssel förra året.

http://www.leparisien.fr/
Senast redigerad av farbror Sven 2015-11-15 kl. 16:12.
Citera
2015-11-15, 15:55
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpppspark

Och vi har ett hundratal liknande högriskpersoner här i Sverige.
Citera
2015-11-15, 15:56
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1/

Kolla på bilderna till höger, där man ser patrullerande poliser, varför har dom någon form av jaktgevär?? Konstigt att inte vara utrustade med något tyngre.
Citera
2015-11-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulverhoeven
http://iconosquare.com/p/1117515452507123692_238663226

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...de-France.html

Uppgifterna om en kvinnlig skytt på Bataclan gör ju inte kvinnan i slöja längst till höger på Instagram-bilden mindre kuslig...

Det är inte en slöja, det är hennes hår.
Citera
2015-11-15, 15:57
Medlem
Den hemska bilden inifrån lokalen, har dom släpat runt på kroppar eller vad är blodspåren om egentligen. Eller är det polis/räddningstjänst som har gjort dom där spåren när dom släpat ut överlevande?
Och klungorna med kroppar, man kan ju bara känna att det är klungor med människor som hållt om varandra i rädsla, en del ligger på ett sånt sätt att det ser ut som dfom suttit på golvet när dom blivit avrättade.

Horribelt och fruktansvärt och känslorna av hat som växer inom en är farliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in