2015-11-14, 02:25
Medlem
Gregor.Silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
N ska inte ta dig p orden . Men det borde vl finnas ngra hundra tusen i verdera land?

Frankrike borde vara det land som har mest "integrerade" muslimer om man tnker ur historiskt?

Det finns integrerade muslimer i Frankrike men det finns frmst en jvla massa ointegrerade muslimer.

USA har dremot nstan bara integrerade muslimer.
Citera
2015-11-14, 02:26
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
En svensk dd och en svensk skadad.

Klla?
Citera
2015-11-14, 02:26
Medlem
foool13s avatar
(Vissa av) Grningsmnnen pratade franska iallafall..

(CNN)
Citera
2015-11-14, 02:27
Medlem
NygammalValss avatar
Le Figaro har talat med en man som befann sig inuti konsertlokalen under gisslandramat. Shr berttar han:

"Eagles of Death Metal (bandet som spelade, redaktionens anm) var p vg att avsluta sin lt, nr jag hrde ljudet av explosioner, det lt som smllare.
Jag sg gitarristen ta av sig sin gitarr, jag vnde mig om och jag sg en kille med ett automatvapen skjuta i luften.

Alla la sig ner p marken. Frn den stunden var allt bara instinkt. Man frskte hela tiden komma s lngt bort som mjligt frn de bevpnade mnnen. Det r omjligt att sga hur mnga de var, allt gick s fort.

Jag frskte, tillsammans med ngra andra mnniskor, att komma upp p scenen dr det fanns en ndutgng till hger. Och dr var det kaos, folk var livrdda och bad om att f verleva, andra knuffade och drog i oss fr att kunna komma bakom scenen.

Vi gmde oss i ett rum till hger vid scenen och tnkte att det var en utgng, men det var det inte. En anstlld i rummet sade att ndutgngen var p andra sidan av rummet.

Vi hrde skottlossning. Efter ytterligare ngra sekunder eller minuter blev det tyst, och vi sg mnniskor ta sig mot ndutgngen - nr jag tnker p det, mste de bevpnade mnnen ha laddat om sina vapen vid den tidpunkten.

Alla i vr grupp bestmde sig sedan fr att vi skulle ta oss bakom den bakre gardinen. Sedan tog vi oss ut, och sprang mot gatan.

Vi hrde att det skts p gatan dr vi var, men vi tittade inte bakt. Jag sprang, liksom alla andra, mot Bastillen. P vgen fanns mnga poliser i bilar och motorcyklar p vg mot arenan.
Jag gick hem, nu r jag r okej. Men andra kan inte sga samma sak."

http://www.svt.se/nyheter/live/skottlossning-i-paris
Citera
Moderator
Unitys avatar
http://www.expressen.se/nyheter/mang...acker-i-paris/
Citat:
Vi har uppgifter om att en svensk ska vara skottskadad, en annan svensk ska vara avliden. Vr ambassad i Paris frsker f dessa uppgifter bekrftade av franska myndigheter, sger Johan Tegel p UD:s pressjour.
Vi har inga andra detaljer i nulget.
Citera
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ngon som vet vilket sprk tjejerna talar och vad de sger?

De filmar innan frsta skotten och smpratar och utan att skaka p handen eller ndra tonlge p rsten filmar de skotten och explosionen. Knns det inte som de vet vad som ska ske?

Jklar vad med skott de skt. Det mste vara mnga dda och srade dr.

Lter som kinesiska? Thailndska?
Citera
Medlem
Sjukt. Terrordden mste vara kopplade till varandra? r ISIS en bra gissning? Stmmer det att antalet dda r ver 150?

Tror detta r en del av ngot strre. Kanske sker i fler lnder. Bra att man utlyst undantagstillstnd nu och att man kallat in militren.
Citera
2015-11-14, 02:28
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Klla?
http://www.expressen.se/nyheter/mang...acker-i-paris/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Kan man f en kort sammanfattning? Jag r nyvaken, kollade p surfplattan och lser det hr? Vad har hnt kortfattat? Varfr? Vilka?

Googla! Det finns tusentals artiklar p Internet som sammanfattar bra mycket bttre och snabbare n hr..

Minst 149 dda: http://edition.cnn.com/2015/11/13/wo...ng/index.html/
Citera
Medlem
foool13s avatar
Bandet hann undan enligt en brorsa.
Citera
Medlem
Svensk politiker ddad i ett av attentaten. Egen privat klla.
Citera
Bannlyst
Enligt UD har en svenskt kvinna dtt i attackerna - ytterligare en har skottskadats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in