2015-11-14, 02:25
Medlem
Gregor.Silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Nä ska inte ta dig på orden . Men det borde väl finnas några hundra tusen i verdera land?

Frankrike borde vara det land som har mest "integrerade" muslimer om man tänker ur historiskt?

Det finns integrerade muslimer i Frankrike men det finns främst en jävla massa ointegrerade muslimer.

USA har däremot nästan bara integrerade muslimer.
Citera
2015-11-14, 02:26
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
En svensk död och en svensk skadad.

Källa?
Citera
2015-11-14, 02:26
Medlem
foool13s avatar
(Vissa av) Gärningsmännen pratade franska iallafall..

(CNN)
Citera
2015-11-14, 02:27
Medlem
NygammalValss avatar
Le Figaro har talat med en man som befann sig inuti konsertlokalen under gisslandramat. Såhär berättar han:

"Eagles of Death Metal (bandet som spelade, redaktionens anm) var på väg att avsluta sin låt, när jag hörde ljudet av explosioner, det lät som smällare.
Jag såg gitarristen ta av sig sin gitarr, jag vände mig om och jag såg en kille med ett automatvapen skjuta i luften.

Alla la sig ner på marken. Från den stunden var allt bara instinkt. Man försökte hela tiden komma så långt bort som möjligt från de beväpnade männen. Det är omöjligt att säga hur många de var, allt gick så fort.

Jag försökte, tillsammans med några andra människor, att komma upp på scenen där det fanns en nödutgång till höger. Och där var det kaos, folk var livrädda och bad om att få överleva, andra knuffade och drog i oss för att kunna komma bakom scenen.

Vi gömde oss i ett rum till höger vid scenen och tänkte att det var en utgång, men det var det inte. En anställd i rummet sade att nödutgången var på andra sidan av rummet.

Vi hörde skottlossning. Efter ytterligare några sekunder eller minuter blev det tyst, och vi såg människor ta sig mot nödutgången - när jag tänker på det, måste de beväpnade männen ha laddat om sina vapen vid den tidpunkten.

Alla i vår grupp bestämde sig sedan för att vi skulle ta oss bakom den bakre gardinen. Sedan tog vi oss ut, och sprang mot gatan.

Vi hörde att det sköts på gatan där vi var, men vi tittade inte bakåt. Jag sprang, liksom alla andra, mot Bastillen. På vägen fanns många poliser i bilar och motorcyklar på väg mot arenan.
Jag gick hem, nu är jag är okej. Men andra kan inte säga samma sak."

http://www.svt.se/nyheter/live/skottlossning-i-paris
Citera
Moderator
Unitys avatar
http://www.expressen.se/nyheter/mang...acker-i-paris/
Citat:
– Vi har uppgifter om att en svensk ska vara skottskadad, en annan svensk ska vara avliden. Vår ambassad i Paris försöker få dessa uppgifter bekräftade av franska myndigheter, säger Johan Tegel på UD:s pressjour.
– Vi har inga andra detaljer i nuläget.
Citera
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Någon som vet vilket språk tjejerna talar och vad de säger?

De filmar innan första skotten och småpratar och utan att skaka på handen eller ändra tonläge på rösten filmar de skotten och explosionen. Känns det inte som de vet vad som ska ske?

Jäklar vad med skott de sköt. Det måste vara många döda och sårade där.

Låter som kinesiska? Thailändska?
Citera
Medlem
Sjukt. Terrordåden måste vara kopplade till varandra? Är ISIS en bra gissning? Stämmer det att antalet döda är över 150?

Tror detta är en del av något större. Kanske sker i fler länder. Bra att man utlyst undantagstillstånd nu och att man kallat in militären.
Citera
2015-11-14, 02:28
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Källa?
http://www.expressen.se/nyheter/mang...acker-i-paris/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdite
Kan man få en kort sammanfattning? Jag är nyvaken, kollade på surfplattan och läser det här? Vad har hänt kortfattat? Varför? Vilka?

Googla! Det finns tusentals artiklar på Internet som sammanfattar bra mycket bättre och snabbare än här..

Minst 149 döda: http://edition.cnn.com/2015/11/13/wo...ng/index.html/
Citera
Medlem
foool13s avatar
Bandet hann undan enligt en brorsa.
Citera
Medlem
Svensk politiker dödad i ett av attentaten. Egen privat källa.
Citera
Bannlyst
Enligt UD har en svenskt kvinna dött i attackerna - ytterligare en har skottskadats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in