Le Figaro har talat med en man som befann sig inuti konsertlokalen under gisslandramat. Såhär berättar han:
"Eagles of Death Metal (bandet som spelade, redaktionens anm) var på väg att avsluta sin låt, när jag hörde ljudet av explosioner, det lät som smällare.
Jag såg gitarristen ta av sig sin gitarr, jag vände mig om och jag såg en kille med ett automatvapen skjuta i luften.
Alla la sig ner på marken. Från den stunden var allt bara instinkt. Man försökte hela tiden komma så långt bort som möjligt från de beväpnade männen. Det är omöjligt att säga hur många de var, allt gick så fort.
Jag försökte, tillsammans med några andra människor, att komma upp på scenen där det fanns en nödutgång till höger. Och där var det kaos, folk var livrädda och bad om att få överleva, andra knuffade och drog i oss för att kunna komma bakom scenen.
Vi gömde oss i ett rum till höger vid scenen och tänkte att det var en utgång, men det var det inte. En anställd i rummet sade att nödutgången var på andra sidan av rummet.
Vi hörde skottlossning. Efter ytterligare några sekunder eller minuter blev det tyst, och vi såg människor ta sig mot nödutgången - när jag tänker på det, måste de beväpnade männen ha laddat om sina vapen vid den tidpunkten.
Alla i vår grupp bestämde sig sedan för att vi skulle ta oss bakom den bakre gardinen. Sedan tog vi oss ut, och sprang mot gatan.
Vi hörde att det sköts på gatan där vi var, men vi tittade inte bakåt. Jag sprang, liksom alla andra, mot Bastillen. På vägen fanns många poliser i bilar och motorcyklar på väg mot arenan.
Jag gick hem, nu är jag är okej. Men andra kan inte säga samma sak."
http://www.svt.se/nyheter/live/skottlossning-i-paris