2015-11-13, 21:33
Medlem
Prexters avatar
Hej!

Köpte för ett par dagar sedan en ny dator och skärm på inet: http://www.inet.se/produkt/v100580/a...46hl#/moreinfo

+ ett nytt headset Steelseries Siberia V3

Och har ett problem med ljudet, så fort jag har igång ett ljud som tex Spotify, och någon skickar ett meddelande på facebook, så sänks då Spotify ljudet i några sekunder. Värst är det när man tex är i Skype och samtidigt spelar CS, eller kollar på någon youtubevideo.

Har ändrat till "Gör ingenting" i under kommunikation på ljudinställningarna. Men det hjälper inte, ljudet sänks fortfarande, har även ändrat inställningarna i Skype till motsvarande.

Vad ska jag göra?

Tack på förhand.
Citera
2015-11-14, 11:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Långskott, men prova att ominstallerar om drivrutinen till ljudkortet. Förutom detta så är väl systemet uppdaterad?
Citera
2015-11-14, 14:17
Medlem
Glorfindels avatar
Det låter lite som ett problem jag hade när jag fick ny dator på jobbet (laptop, HP), men då var det inte just att ljudet sänktes, utan ljudet normaliserades, dvs om man lyssnade på en låt med dels låg, dels hög volym så lät det lika. Eller om man sänkte volymen på Spotify så höjde datorn automatiskt volymen. Kanske kan det vara samma...

Det enda jag hittade var, som du säger "gör ingenting" i ljudinställningarna, men det hjälpte inte.

Jag löste det, men kommer inte ihåg hur. Jag tror jag skrev ner det, men det är som sagt på jobbdatorn. Jag skall försöka komma ihåg att kolla på måndag när jag kommer dit.
Citera
2015-11-16, 04:52
Medlem
Prexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Det låter lite som ett problem jag hade när jag fick ny dator på jobbet (laptop, HP), men då var det inte just att ljudet sänktes, utan ljudet normaliserades, dvs om man lyssnade på en låt med dels låg, dels hög volym så lät det lika. Eller om man sänkte volymen på Spotify så höjde datorn automatiskt volymen. Kanske kan det vara samma...

Det enda jag hittade var, som du säger "gör ingenting" i ljudinställningarna, men det hjälpte inte.

Jag löste det, men kommer inte ihåg hur. Jag tror jag skrev ner det, men det är som sagt på jobbdatorn. Jag skall försöka komma ihåg att kolla på måndag när jag kommer dit.
Vore väldigt uppskattat om du kunde kolla det!
Citera
2015-11-16, 04:52
Medlem
Prexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Långskott, men prova att ominstallerar om drivrutinen till ljudkortet. Förutom detta så är väl systemet uppdaterad?
Letat efter ny drivrutiner, men hittar inga. Allt är ju nytt, och uppdaterat.
Citera
2015-11-16, 07:01
Medlem
Glorfindels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prexter
Vore väldigt uppskattat om du kunde kolla det!

Detta hade jag skrivit upp: Felet med volymen berodde på att dts sound Studio körde Audio Enhancment (under listyening experience), som strulade till det.

DTS Sound Studio är ett program som köra (antar att det kommer med ljudkortet). När jag bockade ut Audio enhancement under fliken listning experience så fungerade det bra.

Hoppas det hjälper dig.
Citera
2015-11-16, 07:18
Medlem
hockexxs avatar
Kontrollpanelen->ljud->kommunikationsfliken->"Gör inget". Väldigt enkelt att fixa.

http://www.tekrevue.com/tip/windows-...system-volume/
Citera
2015-11-16, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Kontrollpanelen->ljud->kommunikationsfliken->"Gör inget". Väldigt enkelt att fixa.

http://www.tekrevue.com/tip/windows-...system-volume/

haha, herregud. Läs inlägget igen.
Citera
2015-11-17, 16:33
Medlem
Prexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Detta hade jag skrivit upp: Felet med volymen berodde på att dts sound Studio körde Audio Enhancment (under listyening experience), som strulade till det.

DTS Sound Studio är ett program som köra (antar att det kommer med ljudkortet). När jag bockade ut Audio enhancement under fliken listning experience så fungerade det bra.

Hoppas det hjälper dig.
Hmmm. Har ett liknande program (Soundblaster Cinema) men hittade ingen liknande inställning där. Men stort tack för hjälpen!
Citera
2015-11-20, 04:16
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threestripes
haha, herregud. Läs inlägget igen.

Är du dum i huvudet? Det troligaste anledningen är just det jag skrev. Normalt är den inställt på att minska ljudet..

Jag har pysslat med datorer i över 15 år och jag vet nog vad som är den troligaste orsaken även om det inte är den i detta fall.
Citera
2015-11-20, 11:43
Medlem
Prexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Är du dum i huvudet? Det troligaste anledningen är just det jag skrev. Normalt är den inställt på att minska ljudet..

Jag har pysslat med datorer i över 15 år och jag vet nog vad som är den troligaste orsaken även om det inte är den i detta fall.
Men om du läser inlägget igen, så ser du att jag skrivit att jag redan gjort dom ändringarna. Pajas.
Citera
2015-11-21, 21:17
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prexter
Men om du läser inlägget igen, så ser du att jag skrivit att jag redan gjort dom ändringarna. Pajas.
Skyller på ölen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in