• 1
  • 2
2015-11-16, 21:19
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
Kan det vara några ur samma babian grupp i nedan händelse? Vill markera mot sverige och tjejer att man inte klär sig hur som helst. Ovan är en mycket märklig händelse. Någon slags "drive by knivning", känns inte som de var ute efter att skada så mycket utan mer markera något. Hade jag varit utredande så hade jag kollat på dessa två händelser i ett sammanhang.

Det finns ju mängder av sådana här babianer i Jöttlaböörj, så det är ju inte alls så säkert att dom tillhör samma gruppering, men visst, utredarna tittar säkert på det här oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av DoctorBalls
Mellan 10-15 killar i gymnasieåldern trängde sig in i klassrum på Polhemsgymnasiet i Göteborg och ropade: "Flickor ska ha slöjor". Gruppen öppnade dörren till fem-sex olika klassrum. I ett av klassrummen gick de in och uppträdde på ett sådant sätt att både elever och lärare kände sig hotade.

Funderade lite över det där; Hade det varit exempelvis "Fria Tider", "Avpixlat" eller liknande sidor som publicerat ovanstående hade det garanterat hörts upprörda skrik från vänster och trollen här på Flashback hade skrivit kommentarer om att detta inte inträffat. Nu är det, som väl är, självaste PK-trogna Göteborgsposten som gör det och det inverkar väl menligt på kritikergapandet.... får vi hoppas...
Citera
2015-11-18, 04:15
Medlem
nedboys avatar
På den där attacken på skolan så skrek de ju på tjejerna att de skulle ha slöja på sig. Undrar om den här attacken på tjejen kan vara något liknande?

Jag vet att skoltjejer (typ högstadietjejer) har blivit stannade på Linnégatan ett antal gånger av lite äldre killar som har försökt övertyga dem att använda slöja. En gång så ska de till och med ha haft med sig tyg så tjejerna skulle kunna prova. Det läskiga är att tjejerna säger att killarna först har varit trevliga mot dem och bara pratat med dem. När tjejerna vägrat så har killarna blivit otrevliga och sagt att tjejerna lever farligt utan slöja osv.

Linnégatan ligger ju hyfsat nära området där tjejen blev knivhuggen.

Jag tror vi kommer få se mer attacker mot tjejer i framtiden.
Citera
2015-11-18, 04:18
Medlem
Lek som gick fel, självförvållat är min vaga gissning!
Citera
2015-11-18, 06:31
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Farsan vill enligt GP inte spekulera i vem som ligger bakom... Hur kan man inte vilja det?
För att det är babbelurer som gjort det och flickan är vit. Säger man sådant ryker jobb och medlemskap i alla möjliga föreningar vars styrelser hellre låter sina barn dö i självmordsbombningar än låter Dumsvenne säga fel saker
Citera
2015-11-18, 12:37
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Lek som gick fel, självförvållat är min vaga gissning!

Det verkar väl lite väl långsökt?
Vad kan det vara för lekar 14-åringar ägnar sig åt där det ingår knivhugg?
Har du egna uppgifter om sådant så berätta gärna.
Citera
2015-11-18, 15:17
Medlem
Vänta lite nu.
14-årig tjej blir knivhuggen i Landala, någon tar fram en artikel om ungdomar som vill ha sharia på i en skola på andra sidan stan och helt plötsligt så är det IS-rekryterare som har knivhuggit henne för att hon klär sig som hora?

Vad hände med oprovocerat våld? Försäkringsbedrägeri? Eller som någon sade: svartsjukt ex som hon inte vågar tjalla på?

Ser ni inte att ni beter er som aftonbladet?
Citera
2015-11-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Det verkar väl lite väl långsökt?
Vad kan det vara för lekar 14-åringar ägnar sig åt där det ingår knivhugg?
Har du egna uppgifter om sådant så berätta gärna.

En nyckel är ett "knivliknande föremål" det är du som påstår att det är en kniv, har du vittnesmål så skall du givetvis kontakta polisen
Citera
2015-11-18, 15:38
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
En nyckel är ett "knivliknande föremål" det är du som påstår att det är en kniv, har du vittnesmål så skall du givetvis kontakta polisen

I så fall är väl en banan lika mycket "knivliknande föremål" ?

Jag citerar lite ur GP´s artikel som är länkad i tråden tidigare:

"Flickan fick ett djupt hugg i armen som var tvunget att sys.
- Tänk om kniven hade träffat någon annanstans? För mig är det här mordförsök, säger pappan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in