Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-13, 14:22
Medlem
Håller på och designar min studentmössa nu men har ingen aning om hur den brukar se ut... Lunda eller Uppsala-modell? Silver eller guld? Vad är vanligast och vad anses som ett big no-no? Nån som har tips eller idéer?
Citera
2015-11-13, 14:28
Medlem
lowskis avatar
Ingen som bryr sig om hur mössorna ser ut. Du kommer ha på den en dag ta den billigaste vafan
Citera
2015-11-13, 15:33
Medlem
Skippa, det gjorde jag. Inte för pengarnas skull utan av de två anledningarna att jag inte passar i mössa och att jag hatar att följa strömmen. Vem säger att man måste ha en mössa, saknade den aldrig under dagen.
Citera
2015-11-13, 16:08
Medlem
kolla med dina klasskamrater vad de skall ha
Citera
2015-11-13, 18:46
Medlem
ApaOnCracks avatar
Kör på den billigaste + broderi sen fixar du en rabattkod, då går det på ca 200kr. Allt annat är dumt enligt mig, lägg pengarna på dricka eller kostym (eller spara dom helt enkelt).
Citera
2015-11-13, 19:53
Medlem
Rippless avatar
Jag körde på en jättebillig variant. Se till att du har rätt färg på stenen bara för ditt program.
Citera
2015-11-13, 23:25
Medlem
Lillarapunzels avatar
Lunda modell är ju för Skåne, medan Uppsala är för Mälardalen och resten av landet. Guld är ju det traditionella om man vill ha brodyr. Plastskärm är klassiskt.

Precis som flera andra i tråden, förespråkar jag en billig variant. Min har jag redan bestämt ska vara i klassisk Uppsala-modell och utan några tillbehör. Helt enkelt för att jag är lite konservativt lagd, inte vill lägga allt för stora pengar (känns onödigt) samt för att jag går på "komvux" och således inte har någon klass.
Citera
2015-11-21, 18:14
Medlem
18ablaze1113s avatar
Min var billig och under 400 med röd "diamant". Jag hade bara mitt namn och inte skolan på den, inte heller något annat krimskrams. Den här "diamanten" har olika färger och beroende på vilken linje du gick på, den färgen "ska" du ha. Men det var inte många som gjorde det, man tar den färg man gillar. I min klass såg ingen ut som den andra, bara att den var vit med en svart skärm, dessutom är det inte så många som tittar på mössan sedan... Och nu sitter den bara på min spegel...
Citera
2016-05-03, 12:36
Medlem
Foxiess avatar
Vart får man tag i en riktigt billig, men OKEJ studentmössa 2016?

Hittar enbart skräpsidorna abc, crownstudent o en hög till med sidor som ska ha absolut minst 300kr för skräp, 500kr+ för mössa + brodyr eller 1000 kr+ för alla möjliga fancy detaljer.

Vill ha en simpel och billig mössa Partykungen hade något 49kr, men recensionerna var inget vidare.

Några tips?
Citera
2016-05-03, 15:55
Medlem
OckerJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxies
Vart får man tag i en riktigt billig, men OKEJ studentmössa 2016?

Hittar enbart skräpsidorna abc, crownstudent o en hög till med sidor som ska ha absolut minst 300kr för skräp, 500kr+ för mössa + brodyr eller 1000 kr+ för alla möjliga fancy detaljer.

Vill ha en simpel och billig mössa Partykungen hade något 49kr, men recensionerna var inget vidare.

Några tips?
Tidigare år har det funnits på åhlens för 199kr (eller var det 299?) med de vanligaste programfärgerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in