• 2
  • 3
2015-11-13, 20:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Återigen, är det något som är unikt för just sverigedemokrater?

Åsa Romson följer alla miljökrav slaviskt?
Löven skulle aldrig anlita ett företag som saknar kollektivavtal?
Osv osv...

Menar du att sådant är accepterat (eller, snarare, acceptabelt) ?

Det går ju att hitta massor av jämförelseobjekt, men kör man rattfull åker man på fästning, det är det vanliga. En SD-politiker är förstås inte ett större svin än andra som kör fulla och jävliga.

Lägger man sedan till den tarvliga och meningslösa lögnen blir det ju knappast bättre. Man KAN ju få för sig att det inte bara är den här personen som dels kör bil på fyllan, sedan försöker ljuga sig fri, utan att det finns några som dessutom tycker att det är så det skall vara för att vara bra. Det är baksidan med de ivriga påhejarna i sådana lägen de förstärker idiotin.

Gör man en rejäl pudel och rättar till sitt misstag brukar det fungera bättre.
Citera
2015-11-13, 20:35
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Det går ju att hitta massor av jämförelseobjekt, men kör man rattfull åker man på fästning, det är det vanliga. En SD-politiker är förstås inte ett större svin än andra som kör fulla och jävliga.

Lägger man sedan till den tarvliga och meningslösa lögnen blir det ju knappast bättre. Man KAN ju få för sig att det inte bara är den här personen som dels kör bil på fyllan, sedan försöker ljuga sig fri, utan att det finns några som dessutom tycker att det är så det skall vara för att vara bra. Det är baksidan med de ivriga påhejarna i sådana lägen de förstärker idiotin.

Svårt att rätta till en rattfylla kanske men man kan ju tycka att man kan erkänna sitt misstag, be om ursäkt och avsäga sig sina politiska uppdrag. Ska för övrigt bli intressant att se påföljderna av detta, och då inte bara de rättsliga.
Citera
2015-11-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Spelar det någon roll vad jag svarar när du ändå bara byter ämne i varje svar du ger?
Jag har inte bytt ämne. Jag undrar varför du så frenetiskt måste googla för att hitta exempel på alkisars bortförklaringar när de blivit påkomna för rattfylla. Är det enbart för att denna tråd handlar om en SD-politiker? Skulle du ansträngt lika mycket om en kommunpolitiker från något annat parti tillexempel V eller MP, kanske rent av romskt eller afrikanskt påbrå, hade åkt fast för rattfylla och serverat samma lögn?
Citera
2015-11-13, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Att vad är acceptabelt?

Vad jag menar är att som beskrivs i nedanstående citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men är inte utgångspunkten på Flashback att sverigedemokraterna och särskilt partiets förtroendevalda är bärare av svenskheten alltså alla de fina egenskaper som som saknas i vissa andra kulturer. Rakryggad tar man ansvar för sina gärningar, ljuger inte osv.

Byt ut vissa ord och egenskaper så är det så det ser ut i alla partier och bland dess anhängare, det är inget unikt för Sverigedemokraterna.
Citera
2015-11-13, 20:51
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har inte bytt ämne. Jag undrar varför du så frenetiskt måste googla för att hitta exempel på alkisars bortförklaringar när de blivit påkomna för rattfylla. Är det enbart för att denna tråd handlar om en SD-politiker? Skulle du ansträngt lika mycket om en kommunpolitiker från något annat parti tillexempel V eller MP, kanske rent av romskt eller afrikanskt påbrå, hade åkt fast för rattfylla och serverat samma lögn?
Du anmärkte att det va en IQ-befriat bortförklaring, jag gav dig ett värre exempel (för att jag kände till fallet). Svarade du något som ens hade med bortförklaringar att göra? Nä du börja jiddra om vad du tror är alla flashbackares åsikt och ståndpunkt gällande SD och deras politiker. Vet man vad man letar efter så behöver man inte anstränga sig, och ja hade det varit en politiker från ett annat parti och du hade anmärkte hur iq-befriad bortförklaringen varit så hade du fått samma svar.

Spela roll vem som kört, det är lika oansvarigt och ondömeslöst oavsett!
Citera
2015-11-13, 22:24
Medlem
Citat:
Du anmärkte att det va en IQ-befriat bortförklaring, jag gav dig ett värre exempel (för att jag kände till fallet). Svarade du något som ens hade med bortförklaringar att göra? Nä du börja jiddra om vad du tror är alla flashbackares åsikt och ståndpunkt gällande SD och deras politiker. Vet man vad man letar efter så behöver man inte anstränga sig, och ja hade det varit en politiker från ett annat parti och du hade anmärkte hur iq-befriad bortförklaringen varit så hade du fått samma svar.

Vad spelar det roll om det finns ännu mer korkade förklaringar för rattfylla än den som SD-politikern serverade. Jag anser att det bör ställas högre krav på politiker än på en vanlig Sven eller Mohammed. Alkoholism är en sjukdom.Den som kör bil full är en alkoholist som tappat omdömet helt. Han bör avgå eller ta time out för en behandling. Som den förtroendevald som han är. Hans förklaringar inger inget förtroende.
Citera
2015-11-14, 01:19
Medlem
Plats för ett nytt parti Alkoholdemokraterna eller kanske ett bättre namn Alkoholalliansen, med tanke på att det finns så många politiker som åker fast för rattfylla. Det behöver inte nödvändigtvis vara rattfylla som utgör krav för inträde till medlemskap. Det finns en radda av andra alkoholrelaterade händelser där politiker i alla våra riksdagspartier figurerat,köra barnvagn i berusat tillstånd så polis ingriper, krogbråk som skulle räcka för ett medlemskap. Däremot borde inte medlemmar i nykterhetsrörelser som AA, länkarna m.f.l. kvalificera för medlemskap.
Citera
2015-11-14, 09:37
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
H*ns D*hlquist (*=a), Storfors kommun, stämmer bra in på beskrivningen.
Länk med bild:
http://www.storfors.se/kommunochpoli...e13b8888b.html

Han är 48 år, sitter både i kommunfullmäktige och i kommunstyrelsen i Storfors, som är en östvärmländsk kommun. Dessutom kör han en Volvo, vilket också stämmer in.
Senast redigerad av Hedobald.Braxen 2015-11-14 kl. 09:39.
Citera
2015-11-14, 09:54
Medlem
Citat:

Behöver inte läsa dina inlägg eftersom du ALLTID tycker

Alla som röstar på SD är intelligensbefriade
Alla invandrare som åker fast för brott (oavsett bevisläget) är oskyldiga

Såna som du får en född kommunist (dvs jag) att rösta på SD nästa gång
Citera
2015-11-14, 12:56
Avstängd
thaimans avatar
Är de inte lite signifikativt att politiker försöker ljuga sig ur det de anklagas för?
Minns tydligt då Per Garton miljöpartiet torskade för rattfylla, han hade minsan druckit en öl kvällen innan och förstod ingenting.
Han torskade på väg från flyget, klart som fan han hade tagit en piloter ombord, spelar nog ingen roll vilket parti de tillhör, ljuga ingår liksom i profetionen.
Citera
2015-11-15, 17:52
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Vad är det med SD i Värmland? Detta är tredje fallet på 1,5 år.
1) Claes Lundgren, Sunne. Avgick.
http://www.vf.se/nyheter/allman/ratt...olitiker-avgar
2) B*lly Joh*nsson, Säffle. *=i,a. Körde rattfull, skadade kvinna allvarligt. Ej bekräftat i tråden att namnet på SD-politikern är rätt.
(FB) Rattfull politiker smet från olycksplats
3) Och nu troligen H*ns D*hlquist (*=a), Storfors

Varför Värmland? (och varför börjar alla kommuner på S?)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in