2015-11-13, 06:40
Medlem
Sibeliusgången tydligen.
Citera
2015-11-13, 07:51
Medlem
Jag skulle inte förvånas om en "hämnd" kommer redan nu i helgen. Sannolikt är det väl striden mellan Hässelby och Järva som blossat upp igen. En del har ju just kommit ut från sina långsemestrar. En mer permanent lösning på dessa mörker människors problem vore önskvärd.
Citera
2015-11-13, 08:31
Bannlyst
Som jag ser det olika motiv:

1.Narkotikahandel

2. Svartsjukedrama

3. Invandrarbråk

4. Mc-gäng
Citera
2015-11-13, 08:32
Medlem
Citat:
Mannen hade under fredagsmorgonen identifierats och polisen uppger att det rör sig om en man i 20-årsåldern.

Citat:
Aftonbladet har talat med en person som bor i området och blev vittne till händelsen.
– Jag hörde flera skott och tittade ut genom fönstret. Jag såg hur två personer jagade en man mot en parkering i Akalla centrum. Sedan hörde jag flera skott igen, säger vittnet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21755001.ab
Citera
2015-11-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Såg du något klädesplagg på nån av dem?

Tycker att du borde kontakra polisen eftersom du sett något annat än nuvarande vittnen som säger att bil och moped/mc lämnat platsen.

Men du trollar förstås!!???!!!

Ja jag såg klädesplagg, har redan tipsat polisen dont worry.
Det var ca 6-7 skott, jag trodde att det var smällare först men när jag tittade ut såg jag att två killar sprang över torget och bortåt Sibeliusgången. Jag bor ganska högt upp så jag kunde inte se deras ansiktet, båda hade på sig luva/ mössa eller liknande så jag kunde inte se hårfärg heller.
Det jag tycker är konstigt är att det låg en massa utspridda papperslappar runtomkring offret och en bit bort från offret, som att man kastat dem liksom. Vill veta vad det var, såg ut att vara för många i antal för att typ vara kvitto eller dylikt som har legat i offrets fickor.
Citera
2015-11-13, 09:39
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextday
Brukar det vara stökigt i Akalla?
Tänk Tensta, Fittja, Rosengård, Biskopsgården...
Citera
2015-11-13, 10:00
Medlem
lång historia kort så är det ett typisk invanrarområde med mycket sandneger. Det är ännu ett misslyckat experiment.... det är dags att börja skicka tillbaks människor. de hör inte hemma här..
Citera
2015-11-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Tänk Tensta, Fittja, Rosengård, Biskopsgården...

Nope, brukar inte vara stökigt i akalla. Har bott här väldigt länge.
Citera
2015-11-13, 10:26
Medlem
.Anonymouss avatar
Hässelby vs Järva
Citera
2015-11-13, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vajbaj
Nope, brukar inte vara stökigt i akalla. Har bott här väldigt länge.
Visst, Akalla är jättelungt och tryggt område

Men du bor kanske längst bort mot Järvafältet!
Citera
2015-11-13, 11:01
Medlem
Det finns en mc-klubb Sofia Hogs som har sina lokaler i området, sen finns det väl red and white folk i Akalla också.

Namn på BO?
Citera
2015-11-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonesurvivor
Det finns en mc-klubb Sofia Hogs som har sina lokaler i området, sen finns det väl red and white folk i Akalla också.

Namn på BO?

Sofia Hogs är en gammal riktig MC-klubb och har inte nåt att göra med 1%-krim mig veterligen.

MO tyder mer på gängbrottslighet kring knark och revir.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in