• 1
  • 2
2015-11-12, 22:06
Medlem
tjena , jag har hört att där var feta ställen i Köpenhamn förr där man kunda poppa E hejvilt o festa i dygn till elektronisk musik ... finns där fortfarande sådana goa "ställen" kvar i Köpenhamn/Malmö trakterna? isf kom gärna med förslag med något rave/stamp/nattklubb som skulle vara passande för detta!

/ En kille som inte kan hålla sig till festivalerna i sommar
Citera
2015-11-12, 23:35
Medlem
Kolla upp Oskrivet Kulturförening på fejjan
Citera
2015-11-12, 23:43
Medlem
lugna ner digs avatar
Finns massa trådar. SÖK. Facebook är din vän. Hittar du en hittar du fler.

Rekommenderar inte Köpenhamn, scenen där går utföööööör.
Citera
2015-11-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duharfogel
Kolla upp Oskrivet Kulturförening på fejjan
Kollade upp de lite , räcker de man skriver upp sig dagen innan så får man sms precis innan ? Kommer alla In? Dem flesta tar något ? 😉 Och sista frågan hur länge brukar de hålla igång ? Tacksam som fan för svar !
Citera
2015-11-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Finns massa trådar. SÖK. Facebook är din vän. Hittar du en hittar du fler.

Rekommenderar inte Köpenhamn, scenen där går utföööööör.
Hittade ingen som liknade de jag var ute efter , jasså har Köpenhamn börjar gå neråt ? Tack för tipset !
Citera
2015-11-13, 14:14
Bannlyst
Är inte min typ av musik alls, men säkrast och enklast är att gå till Ködbyn, det gamla slaktområdet är helt omändrat där finns det mesta man kan tänka sig idag och nära huvudbangården är det också. Du går ut åt "fel" håll mot hur vi brukar gå. Alltså inte åt tivoli utan åt andra hållet.

Förövrigt konstigt att köpenhamn går nedåt på elektronikscenen, den musiken jag gillar hårdrock/rock är köpenhamn idag totalt överlägsna i norden.. Men där ser man
Senast redigerad av borjeboy 2015-11-13 kl. 14:21.
Citera
2015-11-14, 15:15
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Är inte min typ av musik alls, men säkrast och enklast är att gå till Ködbyn, det gamla slaktområdet är helt omändrat där finns det mesta man kan tänka sig idag och nära huvudbangården är det också. Du går ut åt "fel" håll mot hur vi brukar gå. Alltså inte åt tivoli utan åt andra hållet.

Förövrigt konstigt att köpenhamn går nedåt på elektronikscenen, den musiken jag gillar hårdrock/rock är köpenhamn idag totalt överlägsna i norden.. Men där ser man
Det är snarare så att festerna i Köpenhamn är både fler och fetare än de i Sverige men de har samma problem som Göteborg hade med GHB tidigare och det är anabolaspännisar på kola överallt som vill fajtas. För inte längesedan blev en svensk knivstucken. Inte alls samma goa vibe man annars förväntar sig på stamp.
Citera
2015-11-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Det är snarare så att festerna i Köpenhamn är både fler och fetare än de i Sverige men de har samma problem som Göteborg hade med GHB tidigare och det är anabolaspännisar på kola överallt som vill fajtas. För inte längesedan blev en svensk knivstucken. Inte alls samma goa vibe man annars förväntar sig på stamp.

Håller med. Där är alldeles för många "oroliga element" på festerna i köpenhamn som ofta känns alldeles för kommersiella. Brudar som har sminkat sig alldeles för mycket som söker uppmärksamhet, grabbar som går runt o stirrar osv osv.
Citera
2015-11-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejcan
Kollade upp de lite , räcker de man skriver upp sig dagen innan så får man sms precis innan ? Kommer alla In? Dem flesta tar något ? 😉 Och sista frågan hur länge brukar de hålla igång ? Tacksam som fan för svar !

Ja det räcker med dagen innan.
Ibland får man sms om plats och ibland släpper dom det på sin fb sida.
Majoriteten tar dansmedicin.
Brukar hålla på till sex-sju tiden, om inte farbror blå kommer och stänger ner (dom tar ingen).
Citera
2016-01-09, 07:35
Medlem
Fitipaldis avatar
Kan tänka mig att KB18 och Culture Box i Köpenhamn är lite det stuket du är ute efter. Har inte varit där särskilt mycket själv, så kan kanske stämma att det är lite mer rough än motsvarigheterna på andra sidan sundet. Ibland arrangeras det fest på Christiania också, och där är det riktigt go och kärleksfull stämning.

I Malmö är det svartklubbarna som gäller. Oskrivet som nämnts tidigare är ett ställe, men det finns ett bra gäng till (som är bättre enligt mig). Brukar vara ganska bra med folk, bra kvalitet på dj:sen, ett överflöd av dansmediciner och fester som pågår långt in på småtimmarna (7-8 som standard, kan hålla på till 12-13 om det är något särskilt som firas eller om det är ovanligt bra drag).

Sök vidare på Facebook, inte särskilt svårt att hitta när du väl fått nys om ett av ställena.
Citera
2016-01-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejcan
tjena , jag har hört att där var feta ställen i Köpenhamn förr där man kunda poppa E hejvilt o festa i dygn till elektronisk musik ... finns där fortfarande sådana goa "ställen" kvar i Köpenhamn/Malmö trakterna? isf kom gärna med förslag med något rave/stamp/nattklubb som skulle vara passande för detta!

/ En kille som inte kan hålla sig till festivalerna i sommar

Kika på Subsonic-festerna och Elements som är sista helgen i januari, ska vara riktigt bra!
Citera
2017-03-04, 19:00
Medlem
befriahons avatar
Du säger att man ska söka vidare på Facebook , har kollat in det men hittar inte någon väg för att få nys på något, några extra tips?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in