• 1
  • 2
2015-11-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
I see, är man tvungen att söka sjukpenning om man sjukanmält sig till f-kassan ?

Ja det är man. Eller om du vill ha ersättning för din sjukfrånvaro så är du tvungen till det. Fylla i diverse blanketter osv.

Detta gör du antingen via nätet eller också beställer hem blanketter till ditt boende.

Nu kan jag nog inte vara mera tydlig
Senast redigerad av joffen87 2015-11-12 kl. 17:57.
Citera
2015-11-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Ja det är man. Eller om du vill ha ersättning för din sjukfrånvaro så är du tvungen till det. Fylla i diverse blanketter osv.

Detta gör du antingen via nätet eller också beställer hem blanketter till ditt boende.

Nu kan jag nog inte vara mera tydlig

Okej tack, så det är inget regelbrott att inte söka sjukpenning, även om det är rent utav idiotiskt
Citera
2015-11-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJaneInMeBrain
Okej tack, så det är inget regelbrott att inte söka sjukpenning, även om det är rent utav idiotiskt

Nej det tror jag inte. Det är ju upp till dig som är sjuk om du vill förlora dina sjukpengar som du har rätt till eller om du vill förlora dessa.

Du är inte SKYLDIG att göra det nä. Men du är skyldig att lämna korrekt uppgifter.
Senast redigerad av joffen87 2015-11-12 kl. 18:12.
Citera
2015-11-13, 06:42
Medlem
johnthedickholmess avatar
Om man är arbetslös och ej med i a kassan kan man få sjukersättning om man blir sjuk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in