Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-12, 05:37
  #1
Avstängd
Jag brukar dricka själv ensam hemma ibland på helger. Det man tänker mest på när man är full som kommer frekvent varje gång och som man verkligen känner passion för, är det bara fyllerus eller är det något man egentligen vill men inte vågar tänka på när man är nykter?

Jag har väldigt mycket heder och respekt inom det jag är passionerad om, då brukar det bli att jag inte känner mig värdig till det när jag är nykter. Men alltid när jag är full så fantiserar jag och finner passion i samma sak gång på gång. Är detta något man ska gå efter?

OBS: jag är väldigt blyg,introvert, tillbakadragen och har som sagt mycket heder och respekt till det mesta jag gör. Även till andra medmänniskor

Ligger också nog mycket i rädslan i att misslyckas, då jag vart psykiskt mobbad i 9 år samt dålig uppväxt även hemma. Har även jävligt dålig självkänsla, utomstående har beskrivit min uppväxt som ett maskrosbarn. Har även blivit prisad många gånger för att jag är mycket intelligent, eller ja åtiminstonde EQ intelligent.
__________________
Senast redigerad av Jutt 2015-11-12 kl. 05:42.
Citera
2015-11-12, 07:38
  #2
Medlem
Det är såklart alkoholen. Det finns forskare och experter, som sagt, att man skulle kunna slopa alla lyckopiller i världen, om människor kunde dosera alkoholen på ett riktigt sätt.

Berusning leder som regel bara till en sak, att du vill upprepa känslan och få samma effekt. Efter
ett antal gånger behöver du öka dosen, och är du beroendemänniska, så är du snart fast. Då blir
ångesten kraftig.

Var försiktig med intaget.
Citera
2015-11-12, 09:45
  #3
Medlem
Ämnen som räknas till filosofi har inga gränser här på FB...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback