2015-11-11, 23:54
Medlem
Bollregs avatar
T o m flyktingarna begriper bättre än regeringen.
Citat:
– Stäng gränsen. Vi är alldeles för många som har kommit. De kan inte ta hand om oss alla, säger Hanni Abdei Fattah, 21 år.

– Jag är förvånad över hur det är här i Sverige. Om de inte kan ta hand om oss ordentligt så ska de inte ta in så många, säger Amer Anaout, 37 år, från Syrien.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21746144.ab
Citera
2015-11-11, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Haha jävla tönt. Gränskontrollen kommer inte göra någon skillnad. Vanliga svenssons i SD kommer se det här som att regeringen inte vill ha invandrare och då kommer sossarna få tillbaka röster från SD.

Grejen är att välfärden kommer ta enormt mycket stryk framöver. Gustav Fridolin(mp) har redan skickat ut ett dekret om att ålderdomshem skall tömmas på gamla och sjuka för att bli äldreboende.

Vi se vilket parti som hatar hos Svenska mest det är miljöpartiet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyTintin
Jag håller med inget kommer bli bättre, bara ännu värre!
Man kan skicka tillbaka dom därifrån de kom. Dvs Tyskland eller Danmark. Då är det deras problem! Men inte Sverige såklart! Politikerna kör hellre Sverige till tippen än genomför det. Och vi på god väg!

Som jag skrev, det spelar absolut ingen roll om V eller SD regerar i Sverige. Det spelar ingen roll om Sverige är med i EU eller Schengen eller står utanför. Om Muhammed kommer till Sveriges gräns så har han rätt att söka asyl enligt FN konventionen om mänskliga rättigheter. Det kan inte Åkesson ändra på även om han skulle få 101% av rösterna i nästa val!

Det enda som kan stoppa flyktingströmmen till Sverige idag är att Danmark inför gränskontroller så att flyktingarna inte har en chans att nå Sveriges gräns!
Citera
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Blir en spännande situation nu när alla syriska flyktingar plötsligt visst har pass, till skillnad från innan...

Eller varför mängden afghanska barn plötsligt sänks med 90% när dom måste legitimera sig vid gränsen istället för "jag har inget pass, och jag är ett barn"

Ingen måste legitimera sig. De behöver bara uppge att de vill söka asyl, inget annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Blir en spännande situation nu när alla syriska flyktingar plötsligt visst har pass, till skillnad från innan...
Syrier? majoriteten är afghaner,Eritreaner.

Kommer polisen vara förberedd på upplopp och andra helt tänkbara scenarion eller kommer dialogpoliserna sättas in?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Det är bara ett politiskt utspel för att visa att hon tar ansvar. De enda som skulle göra något på riktigt är Sd. De andra partierna vågar ju knappt göra nåt för att då är de rasister. Sossarnas gränskontroller kommer att bli en halvmesyr.

Tvärtom.......sossarna har gjort upp med M.....och tagit det tuffaste beslutet på länge........om detta inte skulle ge effekt så har Löfven gjort bort sig för tid och evighet......och SD skulle växa sig starka.
Löfven och AKB förefaller mena allvar den här gången. Funkar det inte så är deras partier tämligen körda. Notera att det är AKB som stått för förslagen.....och Löfven sade ja ikväll.
Citera
2015-11-11, 23:57
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vilket effektivt stoppar lögner om vilket land man kommer i från samt slängda pass.

Det förutsätter väl att Stena Line gör en vettig kopia på passet som dessutom direkt delas med gränsbevakningen? Eller vad missar jag i min trötthet? Haha..
Citera
Medlem
Xeliouss avatar
Nu hoppas vi på inre gränskontroller, alla måste visa upp legitimation och visa vilka de är. Försvaret med hemvärnet kan hjälpa till, och alla som inte har rätt att uppehålla sig i landet ska kastas ut.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Hörde också på radion att alla skulle bli tvungna att fylla i listor med namn och nationalitet och om man kommer söka asyl i Sverige. Kanske kommer listorna kontrolleras av Migrationsverket. Bra sätt att hålla koll på o jämföra listorna så vet man om någon är här utan att ha sökt asyl
Kära någon, 'så man vet om någon är här utan att ha sökt asyl', hur tänker du nu?
Redan idag finns det massor av människor här som har eller inte har sökt asyl, som har eller inte har fått det, och som får eller inte får vara här, och ingen har någon som helst aning om vilka de är, hur många de är eller var de är.
Du tor, på fullt allvar, att om Migrationsverket 'kanske' kontrollerar listorna från färjorna från och med imorgon så kommer vi att veta? För att listorna kommer att vara korrekta och ingen kommer att ljuga?

Du kan också få köpa Brooklyn Bridge av mig
Citera
2015-11-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Tvärtom.......sossarna har gjort upp med M.....och tagit det tuffaste beslutet på länge........om detta inte skulle ge effekt så har Löfven gjort bort sig för tid och evighet......och SD skulle växa sig starka.
Löfven och AKB förefaller mena allvar den här gången. Funkar det inte så är deras partier tämligen körda. Notera att det är AKB som stått för förslagen.....och Löfven sade ja ikväll.
Alltså detta med gränskontroller har inget med den urvattnade uppgörelsen med M att göra. Det är sossarna och Mp:s egna beslut efter en förfrågan från Migrationsverket.

Men det kommer att visa sig att detta inte kommer att dämpa inflödet särskilt mycket. Möjligtvis får vi något färre som tänkte leva som papperslösa i Sverige, men de flesta som kommer hit har ju asylskäl enligt de sjuka svenska reglerna.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du tror inte en tunnel under engelska kanalen är 'livsfarlig'? Du tror inte sjunkande gummiflottar på Medelhavet är 'livsfarliga'?
Du tror att desperata flyktingar i Köpenhamn skulle se Öresundsbron som ett oöverstigigt och livsfarligt hinder efter att de vandrat från Syrien, genom öknar, över Medelhavet och ända hit?

Har du överhuvudtaget åkt över bron?
I tunneln finns ingen vägren, det är en dubbelfilig motorväg utan vägren eller annan möjlighet att hålla sig till sidan, - eftersom det är en tunnel så har du väggen direkt vid kantlinjen.
Där är definitivt livsfarligt att gå, fordonen passerar också där med hög hastighet -över 100 km/h, samt mycket trafik och många långtradare, nästan 30.000 fordon kör över bron dagligen.
Dessutom är hela bron inkl tunneln videoövervakad, ser kontrollrummet personer som går där så går larmet direkt och polis rycker ut.
Citera
Medlem
Flyktingar till Sverige säger själva: "stäng gränsen, vi är för många här", enligt AB

Aftonblaskan skriver: "Nyanlända flyktingar välkomnar att gränskontroll införs under torsdagen. De menar att för många flyktingar har kommit på kort tid och vittnar om en kaosartad situation på Migrationsverket i Malmö, med barnfamiljer som tvingas sova på golvet.
– Vi är för många här. Det är barn som sover på golvet utan vare sig kudde eller filt. Jag mår dåligt när jag ser det, säger Hanni Abdei Fattah, 21."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21746144.ab

Vad blir tokvänsterns reaktion på detta - att gränserna ska hållas öppna till varje pris, trots flyktingarnas vädjanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in