2015-11-11, 19:52
Medlem
Trumpeters avatar
Här går det snabbt. Inte många timmar sedan detta var ogenomtänkt och beskrevs som en panikåtgärd.

Med tanke på att regeringens presskonferens läggs kl 8 känns som detta förslag beretts länge och nogsamt,
Citera
2015-11-11, 19:53
Medlem
Haha vilket jävla skämt vår regering är
Först så tar man in 10 000 invandrare i veckan och nu införs gränskontroller. Sossarna måste väl ha förstått att de inte kunde fem dubbla invandringen utan att det skulle ha blivit en massa neativa effekter eller system kollaps som Batra (som så många FBare) säger.

Undra hur många dagar det dröjer till antirasistdemostrationerna
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Häromveckan sa regeringen att det inte kommer på tal att stänga gränserna eftersom att fly är en mänsklig rättighet. Globalism och "allt åt alla" tänk. Men nu har dom alltså ändrat sig och blivit rasister? Så jag förväntar mig att dom blir rasistanklagade från vänstermedia.

Dom är ju uppenbarligen inte bättre än SD dom jävla rasisterna..

Vänster och miljömupparna måste ju tugga fradga just nu.

Hur ska Frigolit förklara detta för sina väljare?
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Flyktingsmugglarna gnuggar händer, det har hittat en ny affärsgren...Smuggla mellan Danmark och Sverige.
Hoppas kustbevakningen är redo, särskilt på nätterna och håller koll på båtar.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Intressant att inget läckte ut i förhand !

Även om säkert oppositionen har blivit meddelad.., kanske även lite överläggningar i saken också..
Citera
Medlem
oldworldblues01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisfitta
Nja nu är detta en extrem situation och säger migrationsverket att dom tappat kontrollen ja då finns det ju inget annat val än att införa gränskontroller.

Det har varit en extrem situation under flera år och detta är något som skulle införts mycket tidigare. Inte förrän systemet brakar samman väljer dom att införa kontroller. Säger mycket om vad det är för troll som styr Sverige.
Citera
2015-11-11, 19:54
Medlem
Ser inte hur gränskontroller ska lösa något, skulle väl vara om man tillämpar Dublin "stenhårt" (som det är tänkt), varenda asylsökande från Tyskland och Danmark på färjor/bron skickas tillbaka. Men det har redan vällt in ett par hundra tusen nya bidragstagare i år, det som krävs är undantagstillstånd och massdeportering.
Citera
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriverlite
Nu blir jag förvirrad igen och känner att jag måste ställa en kontrollfråga:
Innebär det här att Sveriges regering är rasiter och nazister?
Gränserna för vad som är rasism och inte kommer ritas om, snarare
Citera
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Innebär detta att vi ställer oss utanför Schengen och rederier och andra som anordnar resor till Sverige måste nu kontrollera att resenärerna har tillstånd att resa in i Sverige?
Citera
2015-11-11, 19:55
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Intressant att inget läckte ut i förhand !

Marita Ulvskog var kanske inte med på mötet.
Citera
2015-11-11, 19:55
Avslutad
Är det bara jag som ser kopplingen till ett nytt Lucia-beslut

Drygt en månad till 13 Dec.
Citera
2015-11-11, 19:56
Medlem
Anusiktets avatar
Det blir en tuff natt och förmiddag att trängas på tågen från Köpenhamn till Sverige fram till kl 12 imorgon.

Fast det kanske börjar med stickprovskontroller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in