2015-11-11, 19:47
Bannlyst
Fyfan vilken rasistisk regering vi har. Hur kan dom få styra landet? Jag trodde sossarna stod för medmänsklighet och humanism? Nu ska man alltså både stänga gränsen och ta pengar från bistånd. Var är alla rasistanklagelser jag hittar inga?
Citera
2015-11-11, 19:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Kanske kan hjälpa lite, men vad ska gränskontroller gör när dom endå kommer släppa igenom alla?
Exakt, med mesarna som styr det här landet och den "dialogpolis" och "dialogtull" som ska sköta det här, så lär det få noll effekt. Tyvärr. Det enda som hjälper är att drastiskt sänka bidragen, ge betydligt färre asyl, enbart ge tut som måste förnyas varje år, enbart erbjuda tältläger etc. Helt enkelt försämra villkoren drastiskt
Citera
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Fyfan vilken rasistisk regering vi har. Hur kan dom få styra landet? Jag trodde sossarna stod för medmänsklighet och humanism? Nu ska man alltså både stänga gränsen och ta pengar från bistånd. Var är alla rasistanklagelser jag hittar inga?

Sossarna har alltid varit mer kritiska till höga invandringsnivåer än Moderaterna. Luciaföredraget är ett bra exempel.
Citera
Medlem
Inför humanitära visum och kör på bara istället.
Citera
2015-11-11, 19:49
Medlem
Tänk, detta idiotförklarade man Sverigedemokraterna för så sent som igår.

Passpolis är ingen ny kontroll. Vid resa inom EU har det dock varit borttagen ett tag.
Citera
2015-11-11, 19:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Sossarna har alltid varit mer kritiska till höga invandringsnivåer än Moderaterna. Luciaföredraget är ett bra exempel.
Jo, vi har märkt det... Det här är ett beslut under galgen, för att allt håller på att rasa. Fattar du inte det?
Citera
2015-11-11, 19:50
Medlem
Oldberrys avatar
Då kan vi förvänta oss en helvetes massa tågförseningar hela vintern då...!
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Hur ska det gå till på Öresundstågen? Vakter på tåget som kollar pass eller? Går ju hur många tåg som helst varje dag? Många nya arbetstillfällen kanske...

Jaja, det är nog en oundviklig åtgärd med gränskontroller.

Släng av folket på Pepparholmen och efter kontroll låt de ta nästa tåg. Asylsökande kan skeppas över till Saltholmen och bo där i tält.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DalPelle
Ska bli interessant å se vad de har och säga, verkar som att alla vill föra mer och mer SD liknande politik helt plötsligt...

Redigerade in i trådstarten!

Nja nu är detta en extrem situation och säger migrationsverket att dom tappat kontrollen ja då finns det ju inget annat val än att införa gränskontroller.
Citera
2015-11-11, 19:51
Medlem
skriverlites avatar
Nu blir jag förvirrad igen och känner att jag måste ställa en kontrollfråga:
Innebär det här att Sveriges regering är rasiter och nazister?
Citera
2015-11-11, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur

Häromveckan sa regeringen att det inte kommer på tal att stänga gränserna eftersom att fly är en mänsklig rättighet. Globalism och "allt åt alla" tänk. Men nu har dom alltså ändrat sig och blivit rasister? Så jag förväntar mig att dom blir rasistanklagade från vänstermedia.

Dom är ju uppenbarligen inte bättre än SD dom jävla rasisterna..
Citera
2015-11-11, 19:52
Medlem
nickeheaads avatar
Flyktingsmugglarna gnuggar händer, det har hittat en ny affärsgren...Smuggla mellan Danmark och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in