2015-11-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har sett det med egna ögon. Jag skällde ut polisen då de bad om mitt ID, och han såg uppriktigt ledsen ut och sa "don't shoot the messenger". Men jag var förbannad och fortsatte med att det numera inte finns brottslighet I Malmö eftersom de kan stå här och agera som flyktingvärdar. Och de slog ned bliclken och mumlade om att de gör vad de blir tillsagda.

De såg ut att vara friska måanniskor som rimligen skulle kunna få ett riktigt arbete där de skapar värde och gör nytta. Jag har bara förakt för dagens poliser som lyder makten utan att tänka...

Att lyda makten är ungefär det polisen är till för. Även om jag kan hålla med dig till viss del så måste du också inse att poliser också behöver betala hyra, lån, mat och allt annat som kostar pengar.
Citera
2015-11-12, 22:13
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mons.Quixote
Ni alla missar något HELT VITALT, regeringen ville inte ha gränskontroller. De införde dem ändå. Det betyder att något har gått jäkligt snett, verkligheten har kommit ikapp och åtgärder krävs.

Problemet nu är att detta inte kommer räckaa; när regeringen inser det, vad kommer de göra då?

Detta är början på slutet. Motvilliga desperata åtgärder, så kommer det hålla på några dar, kanske en vecka, sen blir det full kris

Tyvärr tror jag att du har rätt. De kontroller som infördes i dag är en bra början, men det räcker inte.
Någonstans måste man också förstå att det nog är smart att börja försiktigt. Risken för att blod börjar att flyta är stor och det måste undvikas just nu.
Ni såg väl somaliern som är ensamkommande boss i intervjun i Aktuellt. Killen var sur. De har människorna måste fås att acceptera att Sverige inte kan ta emot deras kusiner och vänner. Man måste visa dem att det är allvar nu och stopp.
Men det går inte just nu att låta någon sådan Muhammed bli martyr. Inte än. Det skulle vara extremt kontraproduktiv.
Kontrollerna i dag var en liten början.
Men tillslut kommer vi att stå inför kaos och våld.
Citera
2015-11-12, 22:14
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmB14
Fördelen med det som nu har skett är att alla som söker asyl måste lämna biometri. Vi har alltså deras fingeravtryck direkt. Man kan alltså direkt avgöra om de ska skickas till annat Dublinland. Som läget är nu kommer många afghaner som tidigare ansökt i Tyskland försöka ta sig till Sverige eftersom Tyskland skickar tillbaka afghaner. I dessa fall kommer vi att kunna skicka dem till Tyskland fvb hem.

Du tror alltså detta görs vid gränsövergångarna? Bra där...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
Stänger nu danmark gränsen blir det stora problem för flyktingarna

Så bara för sakens skull.., vill du :

-Spela Rysk roulett med din pension ?
-Jobba längre innan pension ?
-Vill du ha högre skatter, mindre lön och sämre välfärd för dig ?
-Dina barn.., samma frågor gäller deras framtid..+ vill du se skäggbarn i dina barns klasser ?
-Vill du mera kriminalitet ?
-Få en operation när det behövs.., och utan att det kommer att ruinera dig ?

Eller..

-Är de (sk) flyktingarna allt vad du bryr dig om ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ditt dumnma helvete. âr du nu tillbaka I tråden igen?!

Motivera eller hall käften ditt misslyckade fanskap.

Finns ingen som stänger
Kod:
gränsen.
vare sig Sverige eller Danmark.
Vederbörande avsåg grinden.....Till svinstian
Citera
2015-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nu klagas det även på att polisen väljer ut de som tror är flyktingar pga. etnicitet! Hehe, hur fasiken skall man annars göra det på ett smidigt sätt? Jag kan, efter ha jobbat med slikt patrask sålla ut många folkgrupper i världen. Afghaner är oftast lättast om man skall se på ett specifikt land. Afrikaner kan ju komma från hela, djävla Afrika och likadant med de från Mellanöstern...

Vad är det för ett djävla land ni i HBTQ-vänstern skapat, när inte ens polisen får gå på instinkt och erfarenhet? Ni är fan galna, allihop! Iof sig lätt att komma runt genom att haffa en "svenne", var tionde minut... Men, det sjuka är att man ger polisen direktiv samtidigt som man bakbinder dem i sin yrkesutövning... Bara i Sverige!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskare-ledningens-direktiv-satter-poliser-i-ravsax

Nå det gjorde de fan inte när jag passerade Hyllie. Jag var arg så jag skakade då jag skällde ut de misslyckade fanskapen till flyktinvärdar. Och de visste mycket väl vafan de gjorde. Mumlade om urs¨kt men tt de måste...

tragiska jävla spillror.

Och de ska skydda mig och min familj?!

Jävla as! Jag ordnar själv med mitt skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nu klagas det även på att polisen väljer ut de som tror är flyktingar pga. etnicitet! Hehe, hur fasiken skall man annars göra det på ett smidigt sätt? Jag kan, efter ha jobbat med slikt patrask sålla ut många folkgrupper i världen. Afghaner är oftast lättast om man skall se på ett specifikt land. Afrikaner kan ju komma från hela, djävla Afrika och likadant med de från Mellanöstern...

Vad är det för ett djävla land ni i HBTQ-vänstern skapat, när inte ens polisen får gå på instinkt och erfarenhet? Ni är fan galna, allihop! Iof sig lätt att komma runt genom att haffa en "svenne", var tionde minut... Men, det sjuka är att man ger polisen direktiv samtidigt som man bakbinder dem i sin yrkesutövning... Bara i Sverige!

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskare-ledningens-direktiv-satter-poliser-i-ravsax

Felaktigt! Polisen väljer inte ut att bara kolla de som inte "ser" svenska ut, de kollar alla. Även blondiner! Det redogjorde de för i kvällens Aktuellt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Det var rederiet som hade krav. Inte Sverige. Bara att ta buss, tåg, bil osv over bron. Ingen är stopped. Utanman tar en annan väg.

rederierna gör nu vad flygbolagen gjort sedan länge.

Det var gränspolisen som beordrade färjebolagen att införa passkontroller. Inte fan kom de på idén själva.
Citera
2015-11-12, 22:16
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artid
Du bör läs igen det som länkar till och använder för att styrka din tes. En av de citerade i texten "som är kritisk är Rasmus Törnblom, ordförande i Moderata ungdomsförbundet."
En annan "Är i chock efter beslutet om att stänga gränserna. Vi behöver mer frihet, inte mindre, skriver Lufs ordförande Henrik Edin (FP) på sin twitter."
Alltså de är nyliberaler!
Nja..de kan ju vara vänstervridna liberaler..
Citera
2015-11-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Att lyda makten är ungefär det polisen är till för. Även om jag kan hålla med dig till viss del så måste du också inse att poliser också behöver betala hyra, lån, mat och allt annat som kostar pengar.
Det är jag som betalar deras lön- det är mig, som svensk medborgare, som de borde ha sin skyldighet till. Deras lismande äckliga deltagande I denna osmakliga pjäs ska de fan ha skit för.
Citera
2015-11-12, 22:17
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och vad gav Sayed Edris som orsak "varför" han inte hade något pass - han som kommer från Syrien?

Jo, myndigheterna ställer en massa frågor. Plus att det tar minst två månader att få ett pass..

Låter jobbigt..

Hur lång tid tar det i Sverige att få pass nuförtiden? Först måste man boka en tid. Sen måste man dit. Sen måste man vänta. ..

4-6 veckor. Beroende på vart man bor/hämtar ut och vilken period under året samt handläggning.
Citera
2015-11-12, 22:17
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Moderaterna i alla fall erkänner att det handlar om en tvist om "ersättningsnivåerna, bostadspolitiken och arbetsmarknadspolitiken".

Sossarna vill låtsas som om vi kunde ha samma bidragssystem som hittills. Danmarks har ju halverat, men sossarna stretar emot. På arbetssektorn vill man dumpa lönerna. De törs inte sossarna öppet när 30% av LO-medlemmarna redan röstar på SD. Reglerna för bostadsbyggandet måste ändras. Sossarna låtsas att vi kan bygga samma sorts kvalité som hittills - fast tio gånger snabbare. Samtidigt måste man låna mer pengar för att överhuvudtaget kunna bygga några bostäder. Men sossarna förhalar.

Det är syrt för alla partierna att erkänna att SD var de enda som hade rätt: bäst att hjälpa stackarna på plats och INTE importera hit dem med orealistiska löften..
Undrar om detta kommer i framtiden nämnas i svenska historieböcker som delas ut i våra skolor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in