2015-11-09, 21:41
Medlem
MusPetarns avatar
Bytte precis bort min bil mot en annan. Mannen ringde upp mig efter 1 timme o 30 min och sa att motorlampan lyser och bilen effektreducerar.

Jag har ALDRIG haft problem med bilen innan och har kört många längre sträckor bara för en vecka sen körde jag 180 mil+. Nu har han kört 13 mil och påstår att motorlampan lyser.

Jag sa då till han att han inte får lämna in bilen, och skulle han göra det så ska JAG prata med verkstaden först och det SKALL vara en auktoriserad verkstad för just det märket INGET ANNAT.
Spelade in samtalet där jag nämner att det skall vara jag som väljer verkstad och att jag skall prata med verkstan innan.

Hjälp mig vad fan gör jag nu!?
Citera
2015-11-09, 21:46
Medlem
sålde du som privatperson är det väl inga garantier
sålde du till en svartskalle?
Citera
2015-11-09, 21:49
Medlem
MusPetarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
sålde du som privatperson är det väl inga garantier
sålde du till en svartskalle?

Bytte som privatperson inga kvitton skrivna eller nåt. För att svara på din andra fråga... ja utländsk.
Citera
2015-11-09, 21:50
Medlem
hairypotter88s avatar
Hahah klassiker, du har sålt bilen så det är hans problem, han försöker förmodligen bara lugga dig på lite cash så be han dra åt helvete.
Citera
2015-11-09, 21:51
Medlem
Det där är väl en klassisk blåsning.
Han försöker fixa lite bättre marginal genom att få dig att betala tillbaks lite pengar.
Citera
2015-11-09, 21:53
Medlem
nickeheaads avatar
Håller med ovanstående talare, det är en klassisk blåsning. Inget att bry sig om, sålt är sålt. (Fortsätt spela in om han trakasserar dig).
Citera
Medlem
MusPetarns avatar
Menar du att jag inte har nåt att oroa mig för? Han kan inte anmäla mig eller nåt? Min inspelning bör vara gällande om han lämnar in bilen på nåt annat ställe? Killen har en jävla massa domar på sig på lexbase. Snatteri bidragsbrott Stöld med mera.
Citera
Medlem
MyskooMojss avatar
Haha du är fan körd, sälj eller byt aldrig bil till en svartskalle. Och varför i helvete skrev ni inget kvitto eller papper? Fast om du inte går med på hans tricks bör du klara dig fint.
Citera
2015-11-09, 22:02
Medlem
xXKNOXxs avatar
Detta är en klassisk blåsning a'la kulturberikare.Du väljer själv om du vill bli blåst på stålar.Jag hade bett han dra åt helvete.
Och gör inga affärer med svartskallar i framtiden,det blir ALLTID problem.
Citera
2015-11-09, 22:03
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Om du vill sova gott om natten så bör du gå hans vilja tillmötes.
Larm och brandvarnare rekommenderas annars.

Men för helvete, gör ALDRIG affärer med blattar!
Citera
2015-11-09, 22:22
Medlem
Bilaffär med en blatte är att tigga efter problem.
Citera
2015-11-09, 22:27
Medlem
Scapulas avatar
Haha, lär bli en god avslutning på året detta, TS.

Men ärligt talat. Tumregler för att sälja bil privat:

1. Prata i telefon med potentiell köpare innan ni stämmer träff. Kebabnamn och Ordentlig brytning eller brytning öht: Var vaksam.
2. Skriv ALLTID kvitto.
3. Ta en åktur med köparen, försäkra er om att allting funkar bra. Stäng av bilen. Skriv kvitto där bil säljes i befintligt skick, sälj bilen, lägg tillsammans på papper lådan.
Bonus: Ha gärna vittnen.
Därefter finns det ingenting som den nya köparen kan säga till om. Har han inte undersökt bilen ordentligt och sedan upptäcker något får han skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in