2015-11-09, 20:10
Medlem
Hejsan,

jag läste på FB för inte så långe sedan då en användare beskrvit om universitetsutbildningen "utvecklingsingenjör", användaren hävdade att man som student fick lära sig att vara självständigt, att designa och kunna skapa från tanke till produkt och lära sig att kunna marknadsföra.

Att kunna hantera 3d maskiner för att kunna göra ett chase samt kunna 3d designa och vara ingenjör (arkitekt) samtidigt.

Var finns den utbildningen i Sthlm?

Mvh
Senast redigerad av IQ-Test 2015-11-09 kl. 20:13.
Citera
2015-11-09, 20:30
Medlem
Svantevits avatar
Har aldrig hört talas om någon sådan utbildning. Däremot har många ingenjörer i arbetetslivet just den titeln. Lite grejen med ingenjörer faktiskt.
Citera
2015-11-09, 20:56
Bannlyst
utvecklingsingenjör är en jävla tautalogi
Citera
2015-11-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
utvecklingsingenjör är en jävla tautalogi

Okej hittade något om en inovationskola där man kunde gå den linjen jag menar, men den ligger i halmstad.

Ingen som känner till i sthlm?
Citera
2015-11-09, 22:06
Medlem
Låter som detta:

Design och produktframtagning, civilingenjör 300 hp
Citera
2015-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxy
Låter som detta:

Design och produktframtagning, civilingenjör 300 hp

Visst har läst just den på kths katalog. Mathlab låter bra om man med hjälp av olika verktyg använder dessa kunskaper just inom produktionframtagningsprocessen, för att designa osv.
Citera
2015-11-10, 23:41
Medlem
PaulPaljetts avatar
Det var ett stort program förr när jag själv läste i halmstad. Har aldrig fått 100% kläm på vad de lärde sig, men de jag känner sen den tiden och som läste U jobbar som olika former av projektledare inom industrin eller produktutvecklare inom densamma (om de inte hamnat inom något helt annat område dvs).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in