2015-11-09, 20:36
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Nej, jag menar allvar. Det här är krigsskadade individer, och framför allt krigsskadade barn. Vi borde göra mer för dem. I egenskap av människor som har tillgång till Subway och McDonalds vareviga dag, är det inte mer än rätt att vi, precis som männen, står vårt kast inför dem mindre lyckligt lottade och betalar för oss.

Jag är övertygad om att detta brott är ett hatbrott. Ingen som faktiskt kommer från krig skulle få för sig att utföra lika hemska handlingar. Det talar helt emot människans natur.

Nej. Vi. Bara VI. <34546

Nu KAN det ju vara så att du har rätt att det handlar om krigsskadade barn och en svensk GM tagit sig in och knivskurit. Utifrån mina referensramar känns det föga troligt men det betyder inte att jag har rätt.

Har du rätt så håller jag absolut med dig. I alla fall där vi kan säkerställa behovet och det handlar om barn, riktiga barn, ska vi göra vårt yttersta.

Gissar att vi har mer på fötterna inom kort!
Citera
2015-11-09, 20:38
Medlem
Inte äns på asylboende kan dom hålla sammas. Känns tryggt att veta att dom här ska gå runt i vårt samhälle sen!
Citera
2015-11-09, 20:41
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Inte äns på asylboende kan dom hålla sammas. Känns tryggt att veta att dom här ska gå runt i vårt samhälle sen!
Dom kommer ju troligtvis inte leva lika ihop trängda när dom kommer ifrån boendet, men jag förstår hur du tänker och jag känner precis likadant.
Citera
2015-11-09, 20:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Men det är däremot av omtanke om vårt samhälle.
Ju fler som mår som du och inte söker hjälp för det desto större blir risken för att det skiter sig i samhället.

Du ägnar dig åt en ganska ful härskarteknik, när du ser fallande förtroende/rädsla för främlingar som en följd av chockinvandringen av människor med okänd bakgrund som en medicinsk fråga. Och angriper symptomet, utbredd oro och rädsla, som om det vore en orsak till att samhället skiter sig.

I vilket fall förutser jag en ökning av antalet självmord framöver och en ökad konsumtion av SSRI-mediciner.

En allmän känsla av laglöshet, "allt är möjligt", anomi, får nämligen den följden, och den kanske kan dämpas med medicinering, men livsglädjen och kreativiteten i samhället blir lidande. Och inte går det långsammare om de oroliga dessutom skuldbeläggs.
Citera
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Och vad menar du med det? Det är vår skyldighet att ta hand om krigsskadade barn, dessa kan dö om inte vi som ett enat folk gör något? DET ÄR BARN DET HANDLAR OM KOM IGEN.

Jag kan ärligt talat säga att #intefanimittnamn är detta internt, helt hundra på att det är en svensk GM som löpt amok på boendet utklädd till arab.
Det är inga barn det handlar om. Var inte så naiv.
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Med tanke på alla knivattacker i Israel, kan det finnas en koppling där kanske? Att det är 4 personer som skadats kan tala för att det var en riktad attack mot judar (det är ju trots allt kristallnatten i natt), men det kan likväl vara en vansinnesattack eller en indrivning av pengar som gått fel.

Varför skulle 4 judar befinna sig på ett asylboende för flyktingar?
Finns väl inga judar som flyr i dagsläget...eller jo förresten men då flyr dom härifrån,Malmö tex,pga alla jävla muslimer som kommit hit.
Citera
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att detta brott är ett hatbrott. Ingen som faktiskt kommer från krig skulle få för sig att utföra lika hemska handlingar. Det talar helt emot människans natur.

Ja, tänk på alla stackars Tyska krigsflyktingar som flydde till sydamerika när Tyskland var förvandlat till ett ruinlandskap. Hederliga snälla typer hela bunten.
Citera
2015-11-09, 20:43
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Ärligt, du behöver söka vård för dina problem. Det kommer antagligen eskalera om du inte gör det och till slut kommer du bli riktigt extrem. Förhoppningsvis bara åt det hållet att du isolerar dig, men risken finns ju att du blir så illa däran att du skadar nån annan. Så sök vård innan det är för sent, för din egen skull och för dina barn och närstående.

Ont: Det är inte så konstigt att det blir konflikter mellan människor när de hamnar tillsammans utan att välja umgänget själv.
Det är bara pantat att tro att det beror på tro eller etnicitet, bråk uppstår överallt där det är mycket människor med olika intressen och bakgrund. Nu är det ju länge sedan jag gick i skolan, men när jag gjorde det, i en skola där det i princip bara gick etniskt helsvenska elever, uppstod det bråk och slagsmål varje dag. Där hade antagonisterna trots allt möjlighet att gå undan och behövde oftast inte umgås.
Om man kör ihop ett antal unga människor på samma ställen händer tyvärr sånt här. Det finns inget som säger att det fortsätter om och i så fall när de kommer ut i samhället som medborgare.

Nu vet vi inte vad som har hänt. Men vad är det du inte förstår av att många av dessa tar inte seden dit man kommer utan man fortsätter att göra på sitt sätt som man gjorde i det landet man kommer ifrån. Skulle det vara en attack på kristna ska du veta att många av dess kristna i Sverige som har kommit hit från andra länder har redan flytt från muslimer och nu står dörrarna vidöppna för muslimer som redan har fått kristna på flykt för många år sedan.

Sen ska du och alla andra veta att en stor majoritet är inte barn eller ungdomar utan vuxna män!
Citera
2015-11-09, 20:43
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten

Sen? Han/de springer lösa i skrivandets stund, eftersom han/de drog från platsen och polisen letar nu febrilt efter galningen/-arna som är mitt i centrala Alingsås, beväpnade, förvirrade, upprörda ...
Citera
2015-11-09, 20:44
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Och vad menar du med det? Det är vår skyldighet att ta hand om krigsskadade barn, dessa kan dö om inte vi som ett enat folk gör något? DET ÄR BARN DET HANDLAR OM KOM IGEN.

Jag kan ärligt talat säga att #intefanimittnamn är detta internt, helt hundra på att det är en svensk GM som löpt amok på boendet utklädd till arab.

Jag hat jättesvårt att tolka det här...är du seriös eller ironisk?
Citera
2015-11-09, 20:47
Medlem
Walleyes avatar
http://www.expressen.se/gt/knivman-g...--tre-skadade/

"Enligt polisen har det under kvällen befunnit sig fler personer på boendet än vad det är anpassat för."

Skönt veta att det är ursäkten för att det hände. Är väl samma med det här landet, befinner sig fler personer än vad det är avsett för.
Citera
2015-11-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Dom kommer ju troligtvis inte leva lika ihop trängda när dom kommer ifrån boendet, men jag förstår hur du tänker och jag känner precis likadant.

Jasså! Hur flott kommer de bo tror du då? Det finns inga lediga lägenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in