2013-03-07, 14:49
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Scrollock och Antevante: Vem tror ni blir The Last Man Standing vad gäller The Travelling Wilburys?

Roy Orbison som dog 1988, medan bandet var aktivt, 52 år gammal kan givetvis avskrivas.

Likaså George Harrison som dog i cancer 2001, 58 år gammal.

Men sedan har vi då 4 bandmedlemmar kvar som "tävlar" om denna åtråvärda(?) titel....

Jeff Lynne, 65 (född 1947)

Bob Dylan, 71 (född 1941)

Tom Petty, 62 (född 1950)

Jim Keltner, 70 (född 1942)

(Keltner var inte direkt affischnamn, är kanske okänd för en majoritet av de som inte är die-hard fans till TW, men jag tycker ändå han skall räknas eftersom han ju spelade trummor på båda albumen dom gav ut, och således var bandmedlem, om än en okänd sådan som knappast kunde jämföra sitt förflutna inom musiken med de andra fem...)

Vem blir den siste Wilburyn kvar i livet?? Själv skulle jag nog gissa på Tom Petty. Delvis för att han är yngst, men också för att han verkar rätt fräsch för sin ålder.

Trolig person att bli nummer 3 att trilla av pinn efter Roy och George är väl tyvärr Bob Dylan. Han är äldst och har väl rökt en hel del i sitt liv? Hur står det till med hans lungor kan man fråga sig?

Jag tycker du kan börja med att räkna bort Keltner. Han var en inhyrd trummis. Han har en imponerande lista över artister han varit inhyrd av och kan knappast räknas som medlem i alla dessa band. Ej heller i TW

Jag har vad jag kan komma ihåg aldrig hört något om Pettys användande av droger och alkohol så det i kombination med lägre ålder så faller min röst på honom.
Men å andra sidan så kan han ju dö av cancer om 2 år..

Påpekas ska väl att ingen av dessa ligger inför döden.
2013-03-07, 15:02
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:

Vem blir den siste Wilburyn kvar i livet?? Själv skulle jag nog gissa på Tom Petty. Delvis för att han är yngst, men också för att han verkar rätt fräsch för sin ålder.

Trolig person att bli nummer 3 att trilla av pinn efter Roy och George är väl tyvärr Bob Dylan. Han är äldst och har väl rökt en hel del i sitt liv? Hur står det till med hans lungor kan man fråga sig?

Bob Dylan känns absolut som den förste att gå. Hans röst låter ju som han rökt 1000 cigg om dagen sen 1954. Han är dock inte fet vilket talar till hans fördel.
2013-03-07, 15:13
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Scrollock och Antevante: Vem tror ni blir The Last Man Standing vad gäller The Travelling Wilburys?
Själv skulle jag nog gissa på Tom Petty. Delvis för att han är yngst, men också för att han verkar rätt fräsch för sin ålder.

Jaha, det är alltså bara två som ”får” svara på detta? Men eftersom det Flashback skiter jag i det och säger Jeff Lynne. Mest för att ingen hittills föreslagit honom.

Och för att vara helt On topic säger jag alltså att Lynne är den siste här som ”ligger inför döden”
2013-03-07, 18:29
Medlem
Citat:

Roy Orbison som dog 1988, medan bandet var aktivt, 52 år gammal kan givetvis avskrivas.

Likaså George Harrison som dog i cancer 2001, 58 år gammal.

Men sedan har vi då 4 bandmedlemmar kvar som "tävlar" om denna åtråvärda(?) titel....

Jeff Lynne, 65 (född 1947)

Bob Dylan, 71 (född 1941)

Tom Petty, 62 (född 1950)

Jim Keltner, 70 (född 1942)

(Keltner var inte direkt affischnamn, är kanske okänd för en majoritet av de som inte är die-hard fans till TW, men jag tycker ändå han skall räknas eftersom han ju spelade trummor på båda albumen dom gav ut, och således var bandmedlem, om än en okänd sådan som knappast kunde jämföra sitt förflutna inom musiken med de andra fem...)

Först och främst vill jag påpeka att det är amerikansk stavning av #Traveling Wilburys" som gäller.

Röker Dylan (fortfarande)?

Gällande Tom Petty så har han faktiskt inte haft en helt fläckfri hälsodeklaration, han har nämligen haft tonsillit! Min röst faller därför också på Jeff Lynne, såtillvida att han inte drabbas av en hjärtattack inom de närmaste åren.

Ps: Och ja, Keltner räknas bort. Ds:
Senast redigerad av scrollock 2013-03-07 kl. 18:33.
2013-03-07, 18:57
Medlem
Citat:
Jaha...det var tråkigt att höra. Hon verkar dock vara nöjd med det liv hon fått leva, vilket förmodligen är tröstande för henne när hon slutligen hamnar på dödsbädden. Hoppas de kan ge henne de lindrande substanser de kan för att minimera lidandet.

Hon ger intryck av att vara en go tant, trist att hon ligger så illa till

Men jag väljer faktiskt att hoppas på ett mirakulöst tillfrisknande. Än är det inte kört!
Det enda som kan rädda Harper är ifall det skulle röra sig av en medicisnk feldiagnos, och då skulle det handla om en skandal av gigantiska mått. I och med att det gått flera månader sedan hon fått diagnosen så verkar den sannolikheten försvinnande liten. Nu har fallet dessutom uppmärksammas svensk press också:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16366278.ab
2013-03-07, 19:05
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Bob Dylan känns absolut som den förste att gå. Hans röst låter ju som han rökt 1000 cigg om dagen sen 1954. Han är dock inte fet vilket talar till hans fördel.

Nu har Bob Dylan sedan 1954 låtit som om han har rökt tusen cigaretter om dagen hur länge som helst.
2013-03-07, 19:17
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Först och främst vill jag påpeka att det är amerikansk stavning av #Traveling Wilburys" som gäller.

Röker Dylan (fortfarande)?

Gällande Tom Petty så har han faktiskt inte haft en helt fläckfri hälsodeklaration, han har nämligen haft tonsillit! Min röst faller därför också på Jeff Lynne, såtillvida att han inte drabbas av en hjärtattack inom de närmaste åren.

Ps: Och ja, Keltner räknas bort. Ds:

Men Jeff Lynne har ju knarkat som en häst. Men å andra sidan kan han ju ha goda gener :-)
2013-03-07, 19:50
Medlem
Dirges avatar
Tror Mr Bob överlever oss alla han må sjunga illa nu men oj vad mannen har levererat (men gemene man har väl bara hört typ dom 3 60 tals låtar låtar som spelas i radion och kanske något av dom senaste låtarna, men ni har mycket att upptäcka tro mig)
Bara ett skönt exempel
http://www.youtube.com/watch?v=5TeKoRjtX44
Senast redigerad av Dirge 2013-03-07 kl. 20:42.
2013-03-07, 20:41
Medlem
Ja, iofs är det ju inte alltid lätt att förutspå vilken musiker som skall dö snart eller klara sig länge till.

När Jerry Lee Lewis låg risigt till i början på 80-talet och nästan strök med var det nog ingen som hade trott att han skulle leva i minst 30 år till.

När Keith Richards knarkade som värst var det knappast någon som trodde på tanken att se honom få blåsa ut ljusen på sin 70-årstårta. Detta scenario är på god väg att hända nu, Keith fyller 70 i december...
2013-03-08, 06:46
Medlem
Mikojans avatar
Undrens tid kanske inte är förbi. Paul Gascoigne kan vara på väg från denna tråd

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...hab-in-US.html
2013-03-08, 08:09
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Undrens tid kanske inte är förbi. Paul Gascoigne kan vara på väg från denna tråd

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...hab-in-US.html

Man kan ju hoppas! För att vara klyschig så kan man ju påpeka att det är efter rehab det svåra börjar. Då kan man ju anse att han har checkat ut härifrån också, tillfälligtvis i alla fall.
2013-03-08, 10:03
Medlem
Justin Bieber har förts akut till sjukhus med andningssvårigheter. Han vårdas fortfarande på intensiven.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle16377767.ab

Samma sak har även hänt Kelly Osbourne:

http://uk.eonline.com/news/395352/ke...-police-taping

Vad tror ni? ÖVerdos?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in