2013-03-07, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Scrollock och Antevante: Vem tror ni blir The Last Man Standing vad gäller The Travelling Wilburys?
Roy Orbison som dog 1988, medan bandet var aktivt, 52 år gammal kan givetvis avskrivas.
Likaså George Harrison som dog i cancer 2001, 58 år gammal.
Men sedan har vi då 4 bandmedlemmar kvar som "tävlar" om denna åtråvärda(?) titel....
Jeff Lynne, 65 (född 1947)
Bob Dylan, 71 (född 1941)
Tom Petty, 62 (född 1950)
Jim Keltner, 70 (född 1942)
(Keltner var inte direkt affischnamn, är kanske okänd för en majoritet av de som inte är die-hard fans till TW, men jag tycker ändå han skall räknas eftersom han ju spelade trummor på båda albumen dom gav ut, och således var bandmedlem, om än en okänd sådan som knappast kunde jämföra sitt förflutna inom musiken med de andra fem...)
Vem blir den siste Wilburyn kvar i livet?? Själv skulle jag nog gissa på Tom Petty. Delvis för att han är yngst, men också för att han verkar rätt fräsch för sin ålder.
Trolig person att bli nummer 3 att trilla av pinn efter Roy och George är väl tyvärr Bob Dylan. Han är äldst och har väl rökt en hel del i sitt liv? Hur står det till med hans lungor kan man fråga sig?
Roy Orbison som dog 1988, medan bandet var aktivt, 52 år gammal kan givetvis avskrivas.
Likaså George Harrison som dog i cancer 2001, 58 år gammal.
Men sedan har vi då 4 bandmedlemmar kvar som "tävlar" om denna åtråvärda(?) titel....
Jeff Lynne, 65 (född 1947)
Bob Dylan, 71 (född 1941)
Tom Petty, 62 (född 1950)
Jim Keltner, 70 (född 1942)
(Keltner var inte direkt affischnamn, är kanske okänd för en majoritet av de som inte är die-hard fans till TW, men jag tycker ändå han skall räknas eftersom han ju spelade trummor på båda albumen dom gav ut, och således var bandmedlem, om än en okänd sådan som knappast kunde jämföra sitt förflutna inom musiken med de andra fem...)
Vem blir den siste Wilburyn kvar i livet?? Själv skulle jag nog gissa på Tom Petty. Delvis för att han är yngst, men också för att han verkar rätt fräsch för sin ålder.
Trolig person att bli nummer 3 att trilla av pinn efter Roy och George är väl tyvärr Bob Dylan. Han är äldst och har väl rökt en hel del i sitt liv? Hur står det till med hans lungor kan man fråga sig?
Jag tycker du kan börja med att räkna bort Keltner. Han var en inhyrd trummis. Han har en imponerande lista över artister han varit inhyrd av och kan knappast räknas som medlem i alla dessa band. Ej heller i TW
Jag har vad jag kan komma ihåg aldrig hört något om Pettys användande av droger och alkohol så det i kombination med lägre ålder så faller min röst på honom.
Men å andra sidan så kan han ju dö av cancer om 2 år..
Påpekas ska väl att ingen av dessa ligger inför döden.