Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-25, 15:49
Medlem
Beroende på hur man definierar "väldigt snart" så känns det som att Hasse Alfredsson också kommer att överleva Sonny Crockets senaste dödsdom. Karln har förmodligen ett starkt hjärta, annars hade han förmodligen varit död och begraven vid det här laget. Eller hur, Scrollock?
2012-11-25, 16:09
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Beroende på hur man definierar "väldigt snart" så känns det som att Hasse Alfredsson också kommer att överleva Sonny Crockets senaste dödsdom. Karln har förmodligen ett starkt hjärta, annars hade han förmodligen varit död och begraven vid det här laget. Eller hur, Scrollock?

Sen är det ju så att en del i denna tråden har dragit lite väl förhastade slutsatser angående Hasse. Det är farligt att läsa in saker i vad folk säger i intervjuer. Uppenbart är att HA har ironin och skämtlynnet kvar i alla fall.
I den här tråden har han ju varit i stort sett död de senaste 5-6 åren, det säger en del om kvaliteten på "källorna"
2012-11-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Sen är det ju så att en del i denna tråden har dragit lite väl förhastade slutsatser angående Hasse. Det är farligt att läsa in saker i vad folk säger i intervjuer. Uppenbart är att HA har ironin och skämtlynnet kvar i alla fall.
I den här tråden har han ju varit i stort sett död de senaste 5-6 åren, det säger en del om kvaliteten på "källorna"

Fast att Hasse Alfredsson har allvarlig cancer är väl ingen skröna? Anledningen till att jag skrev vad jag skrev är att ett starkt hjärta - faktiskt - är något av det som kan få en person att överleva svår cancer längre än vad folk trott de skulle göra.

Jag kan inga säkra fakta i fallet Patrick Swayze (har bara läst i pressen när han var svårt sjuk och när han hade gått bort) - en del här påstår ju att det var utmärkt läkarvård som förlängde hans liv/pina med ½-1 år, men jag skulle inte bli förvånad om ett starkt hjärta var bidragande till att han fick något slags uppsving ett tag för att sedan dö senare än vad man förväntat sig.
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-11-25 kl. 17:15.
2012-11-25, 17:27
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Fast att Hasse Alfredsson har allvarlig cancer är väl ingen skröna? Anledningen till att jag skrev vad jag skrev är att ett starkt hjärta - faktiskt - är något av det som kan få en person att överleva svår cancer längre än vad folk trott de skulle göra.

Det är säkert sant men min poäng är att han i den här tråden tillskrivits cancer, alzheimers och en rad andra sjukdomar. Samtliga med högst tvivelaktiga källor...Uppenbart lever han trots att han enligt tråden borde dött för länge sedan. Något stämmer inte.....
2012-11-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det är säkert sant men min poäng är att han i den här tråden tillskrivits cancer, alzheimers och en rad andra sjukdomar. Samtliga med högst tvivelaktiga källor...Uppenbart lever han trots att han enligt tråden borde dött för länge sedan. Något stämmer inte.....

Cancern har det stått om i pressen. Alzheimer, var det det han själv trodde han hade? Jaja, han är iaf drabbad av hypokondri om inte annat.
2012-11-25, 18:36
Medlem
Citat:
Nej, som jag tidigare svarat så är det ju hjärtat som är det största orosmolnet med Hasse. Han har åkt in och ut som en jojo på hjärtakturen under flera års tid. Till detta har han cancer och personer som i 80-årsåldern får cancer blir extremt sällan dria från den, såtillvida att det inte handlar om vissa specifika "lättare" typer av cancer, som vissa hudcancertyper etc.
2012-11-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, som jag tidigare svarat så är det ju hjärtat som är det största orosmolnet med Hasse. Han har åkt in och ut som en jojo på hjärtakturen under flera års tid. Till detta har han cancer och personer som i 80-årsåldern får cancer blir extremt sällan dria från den, såtillvida att det inte handlar om vissa specifika "lättare" typer av cancer, som vissa hudcancertyper etc.

Så hur f-n har karln överlevt då? Dunder-honung? Spenat?

(Angående spenat finns det iofs forskning som stöder att åtminstone möss blir starkare av det)
2012-11-25, 19:06
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Cancern har det stått om i pressen. Alzheimer, var det det han själv trodde han hade? Jaja, han är iaf drabbad av hypokondri om inte annat.

Nja! Det är nog mer ett talesätt. Jag har själv tillskrivit mig Alzheimer när jag inte minns något, även Parkinson när jag skakat för mycket o.s.v. Inget att fästa sig vid.
2012-11-25, 19:09
Medlem
Citat:
Så hur f-n har karln överlevt då? Dunder-honung? Spenat?

(Angående spenat finns det iofs forskning som stöder att åtminstone möss blir starkare av det)
Jag skulle personligen sätta en peng på ypperlig sjukvård. Dessvärre verkar Hasse själv vara måttligt intresserad av denna då han själv gått ut i Expressen och sagt "Nu har jag levt färdigt".
2012-11-25, 19:48
Medlem
Fiaskruttans avatar
Sonny Crockett vem?? Don Johnson den underbara eller Colin Farell sprattelgubben? Jag har googlat som f-n men inte hittat nåt. Colin är ju känd för att missbruka droger men Don har jag inte läst något om. Tell me....

Om nån har hunnit läsa.....ett nick här alltså.. Skräms inte så där.
Senast redigerad av Fiaskruttan 2012-11-25 kl. 19:51.
2012-11-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaskruttan
Sonny Crockett vem?? Don Johnson den underbara eller Colin Farell sprattelgubben? Jag har googlat som f-n men inte hittat nåt. Colin är ju känd för att missbruka droger men Don har jag inte läst något om. Tell me....

Om nån har hunnit läsa.....ett nick här alltså.. Skräms inte så där.
Don Johnson har väl haft spritproblem, om jag inte minns fel. Men det har å andra sidan flera stjärnor från 80-tals serierna. Han är dock inte lika nedgången som t.ex. Jan-Michael Vincent eller till och med David Hasselhoff.

James Garner ligger illa till. Hjärtproblem och hjärnblödningar har lett till att han inte synts till på flera år.
2012-11-25, 22:41
Medlem
Sonny Crockett är en forumskribent som ett antal gånger räknat ut Hasse Alfredsson.

James Garner var med i kultrullen Space Cowboys där han, Clint Eastwood, Tommy Lee Jones och Donald Sutherland får åka till rymden som gamla gubbar.

Antar att han riskerar bli den förste av dem att få göra sin sista rymdfärd...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in