2008-04-10, 00:52
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
De som hänger på en riktigt skör tråd nu är Patrick Swayze, Kemiske Ali, Fidel Castro, Hasse Alfredson och Hertingen av Edinburgh. Skulle tippa på att det handlar om månader för samtliga av dessa.

Ja, Kemiske Ali hänger verkligen på en tråd... Och kommer avsluta livet på en tråd också, eller hur blev det nu?
2008-04-10, 14:05
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Jaså okej. Ajdå, fan Swayze är ju grym! Men levde inte Pavarotti med sin cancer i några år? Eller är det så att Swayze haft det ett tag nu eller?
Finns ju gradskillnader när det gäller cancer. Pavarottis var något mildare, men resulterade i samma utgång som det kommer att ha för stackars Swayze. Swayzes cancertyp är extremt aggressiv och därör har han så kort tid kvar. Lägg därefter till att han röker som ett ånglok och att detta har negativ inverkan på behandlingen (= ännu kortare levandstid).
2008-04-10, 14:09
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist
Vafan borde det inte bara vara att operera bort bukspottkörteln och börja leva som en diabetiker? Bukspottkörteln kan man klara sig utan.
Nej, det går inte. Bukspottsköteln sköter även matssmältningen och näringsfördelningen i kroppen. Den går nog inte heller att operera bort och även om man hypotetiskt skulle kunna göra det och få patienten att överleva så skulle denna gå en oerhört grym död tillmötes då han skulle bli tvungen att svälta till döds pga att han inte skulle kunna äta. Skulle han äta skulle maten inte smältas ner, och skulle han matas med dropp skulle näringen inte passera genom kroppen och han skulle dö avsett, fast ohyggligt grymt.

Så är jag ganska säker på att det ligger till i alla fall. Oavsett så är bukspottsköteln nödvändig.
2008-04-10, 14:20
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Helt apropå, Bob Marleys mamma har gått bort: http://www.miamiherald.com/news/brea...ry/489007.html

Riktigt ung mamma var hon alltså.

Även Stanley Kamel har dött, i vad som tros vara en hjärtattack. Även om hans namn inte säger mycket så var han en sån där skådis som man sett i ohyggligt många serier och tveklöst känner igen ansiktet på.

http://www.msnbc.msn.com/id/24033500/

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DrCharlesKroger.jpg
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-04-10 kl. 14:25.
2008-04-10, 15:59
Medlem
Grantzs avatar
Nu ska man väl inte dra för stora växlar på vad som sägs i pressmeddelanden, men de målar upp en positiv bild för Mr. Swayze:
http://www.expressen.se/1.1116601
2008-04-10, 18:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
De som hänger på en riktigt skör tråd nu är... Hasse Alfredson...
Har för mig att du har kört med Hasse Alfredsson rätt länge nu. Till slut får du förmodligen rätt.
2008-04-10, 18:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Helt apropå, Bob Marleys mamma har gått bort: http://www.miamiherald.com/news/brea...ry/489007.html

Riktigt ung mamma var hon alltså.

Citat:
Booker is survived by two children, Claudette Livingston and Richard Booker, and 52 grandchildren.

Skrivfel?
2008-04-10, 18:52
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Skrivfel?
Jag menade att hon var ung när hon fick Bob. Typ 19 eller så, för Bobs farsa (som var vit Walesare) var typ 30 äldre än morsan.
2008-04-10, 18:56
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har för mig att du har kört med Hasse Alfredsson rätt länge nu. Till slut får du förmodligen rätt.
Råder nog ingen större tvekan angående Hasses hälsotillstånd, däremot kan jag tillägga att tenoren Guiseppe DeStefano låg ett steg från döden i ca 4 år, och det kunde bara gå åt ett håll, och det gjorde det. Även om Hasse är lite mer seglivad än t.ex. Arthur C. Clarke som också hade hjärtproblem, så är han sannolikt bara ett myrsteg från döden rent hälsomässigt. Möjligen överträffas han av Sunny von Bulow, som legat en hårsmån från döden i mer än 20 år nu.
2008-04-10, 19:19
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Jag menade att hon var ung när hon fick Bob. Typ 19 eller så, för Bobs farsa (som var vit Walesare) var typ 30 äldre än morsan.

Nej, inte det. Utan jag menade citatet
Citat:
Booker is survived by two children, Claudette Livingston and Richard Booker, and 52 grandchildren.

ur texten, en himla massa barn.
2008-04-10, 19:30
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nej, inte det. Utan jag menade citatet

ur texten, en himla massa barn.
Tja, Bob själv hann ju avla en sjukelsikes massa barn med flera olika kvinnor under den korta tid han levde, så helt otroligt är det nog inte. Värre är det med Screamin Jay Hawkins som avlade 75 (!!!) barn på egen hand. Alltså inte barnbarn som i hennes fall var uppdelade på flera olika personers verkan.
2008-04-10, 19:36
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Tja, Bob själv hann ju avla en sjukelsikes massa barn med flera olika kvinnor under den korta tid han levde, så helt otroligt är det nog inte. Värre är det med Screamin Jay Hawkins som avlade 75 (!!!) barn på egen hand. Alltså inte barnbarn som i hennes fall var uppdelade på flera olika personers verkan.

Damn, rena rama kaninfarmen. Undra hur många av dom han hade något nära band med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in