2011-01-02, 14:06
Medlem
Nej nej nej! Inte Chuck Berry!!! Hoppas han repar sig snart och att detta inte är ett tecken för att hans tid är räknad (som var fallet med Bo Diddley), även om han är en gammal snuskgubbe, kiss/bajsman och voyeur:

http://www.expressen.se/noje/1.22751...apsade-pa-scen
2011-01-03, 17:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Tidigare trodde många att Zsa Zsa Gabor snart hade druckit sitt sista champagneglas. Men hon ansåg att hon inte lagt divalaterna på hyllan och kom tillbaka. Nu får vi dessutom veta att hon ska amputera benet, och bara att man försöker sig på något sådant vid hennes ålder visar att än kan fjäderboan komma till användning. Hoppas det går bra, eftersom det trots allt inte är riskfyllt att lägga sig på operationsbordet vid 93 års ålder. Men vad gör hon inte för en bra show?
2011-01-03, 17:51
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej nej nej! Inte Chuck Berry!!! Hoppas han repar sig snart och att detta inte är ett tecken för att hans tid är räknad (som var fallet med Bo Diddley), även om han är en gammal snuskgubbe, kiss/bajsman och voyeur:

http://www.expressen.se/noje/1.22751...apsade-pa-scen

Men ge dig! "Nej nej nej inte Chuck Berry" Han är 84år och har sin storhetstid för 40-50 år sedan. Han kommer inte att tillföra världen något mer. Låt mannen få vila nu!
2011-01-03, 17:57
Medlem
Frank Sinatra hade väl en scenkollaps 11 månader innan sin bortgång, men man vet aldrig. Det är inte många utländska artister som blir så gamla som Chuck.

BB King är 85 år, och John Lee Hooker blev just 85.

Såg Chuck Berry live 2007, och då var han rörlig i kroppen som en 40-åring, däremot var gitarren lite falskstämd.
2011-01-03, 18:09
Medlem
Underbart att Chuck drog en duck walk när han lämnade scenen, efter att ha informerat publiken om vad som hände.

Blir så trött på folk som Antevante som bara vill att folk skall lägga av, det var väl någon flane här på FB som önskade att Rolling Stones skulle lägga av också.

Låt dessa legendarer fortsätta turnera och vara still going strong, livet ut om de så vill. Så kan du själv sitta hemma och ruttna när DU är 80+
2011-01-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men ge dig! "Nej nej nej inte Chuck Berry" Han är 84år och har sin storhetstid för 40-50 år sedan. Han kommer inte att tillföra världen något mer. Låt mannen få vila nu!
Vadå "Kommer inte att tillföra"? Det gör han ju hela tiden fortfarande, vilket hans kollaps är ett bevis för. Han var ju mitt uppe i ett uppträdande! Till skillnad från t.ex. Hasse Alfredson som påstår att han inte längre har något "go" kvar i sig på äldre dagar, så är Chuck Berry en geriatriker som det ännu finns massor av "go" kvar i än, så förhoppningsvis är det inte "Roll Over Bethoven" på många år till!
2011-01-03, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Underbart att Chuck drog en duck walk när han lämnade scenen, efter att ha informerat publiken om vad som hände.

Blir så trött på folk som Antevante som bara vill att folk skall lägga av, det var väl någon flane här på FB som önskade att Rolling Stones skulle lägga av också.

Låt dessa legendarer fortsätta turnera och vara still going strong, livet ut om de så vill. Så kan du själv sitta hemma och ruttna när DU är 80+
WORD!

Kan bara beklaga att Les Paul aldrig fick uppleva sin 100-årsdag.
2011-01-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Tidigare trodde många att Zsa Zsa Gabor snart hade druckit sitt sista champagneglas. Men hon ansåg att hon inte lagt divalaterna på hyllan och kom tillbaka. Nu får vi dessutom veta att hon ska amputera benet, och bara att man försöker sig på något sådant vid hennes ålder visar att än kan fjäderboan komma till användning. Hoppas det går bra, eftersom det trots allt inte är riskfyllt att lägga sig på operationsbordet vid 93 års ålder. Men vad gör hon inte för en bra show?
Det var väldigt synd för henne och jag måste erkänna att jag är imponerad över hur pass länge hon lyckats klamra sig kvar. Dock kvarstår dessvärre faktum att varje gång man läser en endaste nyhet om henne i tidningarna så är hon ett steg närmare den slutgiltiga vilan. Får se om hon får en respit denna gång men det ser inte ljust ut. Någon som vet varför man amputerar benet? Hon bröt ju höften (för rätt länge sedan iof), inte brukar man väl kapa benet för sånt?

Dock är det uppfriskande att se att hon förtfarande har kvar sin gamla smak för flärd och glamour.

Här är artikeln förresten: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8361773.ab
2011-01-03, 19:17
Medlem
Häradsbetäckaren Hugh Hefner är på väg att tappa stinget, i alla fall enligt honom själv. Blir detta verkligen hans sista "erövring"?

http://www.expressen.se/noje/extra/1...-min-sista-akt
2011-01-03, 19:51
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det var väldigt synd för henne och jag måste erkänna att jag är imponerad över hur pass länge hon lyckats klamra sig kvar. Dock kvarstår dessvärre faktum att varje gång man läser en endaste nyhet om henne i tidningarna så är hon ett steg närmare den slutgiltiga vilan. Får se om hon får en respit denna gång men det ser inte ljust ut. Någon som vet varför man amputerar benet? Hon bröt ju höften (för rätt länge sedan iof), inte brukar man väl kapa benet för sånt?

Dock är det uppfriskande att se att hon förtfarande har kvar sin gamla smak för flärd och glamour.

Här är artikeln förresten: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8361773.ab

Den vanligsta orsaken brukar vara kallbrand.
Jag vet att Ella Fitsgerald fick amputera benet på grund av diabetes.
2011-01-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Den vanligsta orsaken brukar vara kallbrand.
Jag vet att Ella Fitsgerald fick amputera benet på grund av diabetes.
Men Zsa Zsa har väl inte diabetes vad jag vet, eller??
2011-01-03, 20:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass

Ja även jag tycker att Stones gjort sitt. De kan gärna få turnera tills de är 120år gamla men tyvärr är de bara en parodi på ett rockband numera. Deras liveshower de senaste 15 åren har varit patetiska.

Vad jag menar med mitt inlägg angående Chucken var att scrollock närmast bölade över att en föredetting förmodligen snart biter i gräset. Han är 84år och har gjort sitt. Visst kan han turnera med ina 40 år gamla låtar men han tillför inte längre nåt nytt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in