Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-11-03, 16:35
Medlem
comuss avatar
Jag har ett problem... Av olika omständigheter så måste jag få bort en husvagn som stått på samma ställe runt 20 år. De rent praktiska detaljerna som att få den att röra sig och få upp den på en kärra kan vara nog så jobbiga men sen? Hur kan jag lagligt göra mig av den? Det sitter inga registreringsskyltar och jag har inget registreringsbevis...

Kan jag skrota den hos en bilskrot ändå? Eller är det bara att köra iväg den till avfallsverket? Tar dom ens emot husvagnar?
Citera
2005-11-03, 16:41
Medlem
ää sälj den till ett par pundare eller ziggisar då finns det inget kvar efter ett tag nackt delen är att dom drar dit en massa annat skit
Citera
2005-11-03, 16:50
Medlem
comuss avatar
Grejen är att den måste bort från stället den står på... Men visst, vill nån ha den när jag väl fått iväg den därifrån så varsegod. Men det är inget som jag tänker lägga ned någon energi på, jag vill bara bli av med.
Citera
2005-11-03, 16:53
Medlem
riv bort skalet, och sälj ramen,bra till släpvagn och båt trailer.
Citera
2005-11-03, 18:16
Medlem
volvo 240s avatar
Jag har samma problem fast min har stått inärmare 40 år

Är rädd att hela altet ska rasa samman när jag kopplar på den och kör framåt.

Men kör den till en skrot, de borde ju ta emot husvagnar med.
Citera
2005-11-03, 18:37
Medlem
Megaforces avatar
Man kan nog skrota dem hos en bilskrot, men eftersom det inte finns någon skrotpremie i oreggade vagnar så får man betala hela kostnaden själv. Vagnarna är kanske så gamla att de inte ens är registrerade eftersom man faktiskt kunde avregistrera dem förr i tiden på samma sätt som avställning och registrering kostade då lika mycket som påställning.. Men nu talar vi 60-tal och de gamla registren. Troligen har dessa vagnar aldrig funnits i det nya registret.

Jag skulle nog skära upp vagnen på plats och slänga delarna på tippen. Blir nog billigast så även om det är en hel del jobb.
Citera
2005-11-03, 20:08
Medlem
Fuzzs avatar
jag skulle skrota bort påbyggnaden. Eventuelt att det går att lämna hela vagnen till den lokala skrotnissen (inte bilskrot)
Citera
2005-11-03, 20:09
Bannlyst
Prova det här stället! http://www.bortskankes.se/
Citera
2005-11-03, 20:30
Medlem
TTKs avatar
Ring brandkåren, fråga om de vill bränna ned den (de brukar gilla att sätta eld på autentiska saker för att öva släckning, har hört om flera hus som "rivits" på det sättet).

Sen gör ni som martelino föreslår och säljer (eller ger) bort ramen.
Citera
2005-11-03, 21:26
Medlem
Hunk Goldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Ring brandkåren, fråga om de vill bränna ned den (de brukar gilla att sätta eld på autentiska saker för att öva släckning, har hört om flera hus som "rivits" på det sättet).

Sen gör ni som martelino föreslår och säljer (eller ger) bort ramen.

min tanke... lite tändvätska å tutta eld på skiten , skär ner resten m tigersåg å vinkelslip, lägg i oljefat å kör till tippen.. eller till gothards så kanske du får en femma för besväret.
Citera
2005-11-03, 23:29
Medlem
tgbgs avatar
Sätt ut en skänkesannons så försvinner den snart. Chassit är utmärkt till en båttrailer.
Citera
2005-11-04, 10:19
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgbg
Sätt ut en skänkesannons så försvinner den snart. Chassit är utmärkt till en båttrailer.

Men den har stått stilla i tjugo år, så det kan till och med vara lite knepigt att få den att rulla. Med det som kan behöva bytas kan det väl nästan bli billigare att köpa en sprillans trailer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in