Citat:
Ursprungligen postat av
Periodic
Hej! Har under hsten nu gtt p folkhgskola d jag tnkt frska komma in p universitet till nsta hst(Detta efter ett tiotal rs uppehll i studier).
Hur som helst har pga diverse omstndigheter s som lngvarig sjukdom, lathet, kroniska smnbesvr och allmnt dligt mende hamnat i situationen att jag hamnat en bra bit ver den tilltna frnvaron.
Detta, i kombination med frsummelse av sagda studier i viss mn, har lett till att mina utsikter fr att klara av att ta mig in p universitetet via folkhgskola till hsten knns mer eller mindre krt. Vilket ven lett till en hel del ngest och motivationsbrist.
Backup-planen har alltid varit att hoppa ver till vanligt komvux och samtidigt tenta av en del kurser vid sidan om. Hur som helst knns det heller inte som ett alternativ d jag inte kommer kunna ta CSN dr i den situation jag nu befinner mig? Vilket d inte r genomfrbart rent ekonomiskt.
S vart lmnar det d mig? Jag har rd med kanske en mnad utan inkomst, jag har inget jobb(frskt att ska extremt aktivt den senaste mnaden, d jag varit medveten om vartt det barkar), inget annat stt att, lagligt, tjna ngra pengar.
Vad gr jag? Hoppa av folkhgskolan tnkte jag gra imorgon d det knns helt krt, av andra anledningar n rent ekonomiska ocks, men sen d? Hur lnge kan man bo p ett stlle och inte betala hyra utan att bli vrkt? Frbereder mig p worst case scenario helt enkelt.
Vad du n gr, s betala hyran. Blir du vrkt eller fr en betalningsanmrkning p grund av det, s r dina chanser till en lgenhet i framtiden lika med noll. Fr lng tid framver. Dr vill du inte hamna, med tanke p hur bostadslget ser ut i Sverige just nu och nnu mer framver.