Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-08, 21:03
  #1
Medlem
Jag skrev med en vän för några månader sen om just pånyttfödande och hur vi tänker kring det.

Om detta är en vida känd tes har jag ingen aning om men, kan det vara så att det där "ljuset" som folk säger sig ha sett när de hållit på att dö kan vara ljuset i ett förlossningsrum som de ser inifrån en slumpmässigt vald födande kvinna? Att de just i det ögonblicket har en möjlighet att välja på att bli pånyttfödda eller att gå tillbaks till det liv de har vid det tillfället? Kan detta även förklara varför en del bebisar födda döda, då den personen som svävade i fara valde att inte gå in i ljuset och ett nytt liv?
Citera
2015-11-08, 21:07
  #2
Medlem
Senapstjuvens avatar
Intressant teori, men nej, det är fel. Ingen logik eller vetenskap pekar på att återfödelse skulle vara nåt annat än flumm som folk hittat på av religiösa skäl. Höj dig, för fan.
Citera
2015-11-08, 21:38
  #3
Medlem
RAD3ONs avatar
Idén om pånyttfödande eller liv efter döden är religiöst svammel.
Finns som sagt inget vetenskapligt belägg för detta, människor bör vara så pass upplysta idag för att inse fakta.
Citera
2015-11-08, 22:00
  #4
Medlem
AllisLoves avatar
Stämmer inte, men lite intressant ändå :-).
Citera
2015-11-08, 22:13
  #5
Medlem
maxojs avatar
Om man föds i ett svart rum, vad ser man då när man dör?
Citera
2015-11-08, 23:25
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxoj
Om man föds i ett svart rum, vad ser man då när man dör?
Då kanske man ska referera till de som inte såg det där ljuset i tunneln? Alla i världen har ju dessvärre inte tillgång till förlossningsavdelningar utan kanske föder i en hydda mitt i natten utan tillgång till ljus.
Citera
2015-12-02, 00:51
  #7
Medlem
HAZARD17s avatar
Denna tes är intressant och något som även jag har tänkt på. Finns det vetenskapliga belägg emot detta mer än att det inte finns några för?
Citera
2015-12-06, 15:23
  #8
Medlem
Menar du att den döda blir till en ny människa precis vid förlossningstillfället? Den nyfödde har ju varit där i ca nio månader, vart försvinner de månaderna i din teori? Eller menar du att själen "skapas/ges" barnet först när det kommer ut..?
Citera
2015-12-07, 22:05
  #9
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxoj
Om man föds i ett svart rum, vad ser man då när man dör?

Good point!

TS: Skulle du kunna utveckla hur du kom fram till dessa slutsatser och antagande? Att någonting följer en viss logik betyder inte att det är sant, det är bara bokskrivarkonst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback