2015-11-08, 13:59
Medlem
Händer då och då när jag ligger och ska försöka sova.
Jag tror jag håller på att bli galen ibland.
Ligger och tänker på saker och ting och mitt hjärta börjar plötsligt raca helt utan anledning.
Minsta lilla ljud jag hör kan trigga igång detta också som att något öppnar porten i trapphuset. För jag vet inte om det var någon som öppna porten eller om det är jag som är galen och inbildar mig detta. Eller som häromdan när jag låg i sängen och såg mina gardiner röra sig väldigt mycket och jag trodde jag helt hade förlorat min verklighetsuppfattning och blev livrädd. Insåg efter ett tag att jag hade min fläkt som va på riktad mot balkongdörren. Kan ganska lätt bli av med känslan bara jag ställer mig upp och tänker logiskt. Men det är väldigt jobbigt ändå..

Vill veta vad detta kan vara för något. Någon som har varit med om liknande ?
Citera
2015-11-08, 14:12
Medlem
Babajis avatar
Röker du cannabis? Dricker du mycket alkohol? Äter du nyttigt, motionerar osv? Har du någon historik av psykisk ohälsa eller har du mått bra i livet fram tills nu?
Citera
2015-11-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babaji
Röker du cannabis? Dricker du mycket alkohol? Äter du nyttigt, motionerar osv?

Tränar ganska flitigt, dricker inte rökte cannabis för senast ett år sedan tror jag. Fick det man kallar en snetripp. med en väldigt intensiv panikångest med ungefär samma känsla som den jag har när jag ska sova fast när jag ska sova så är den mycket lindrigare och jag kan kontrollera tankarna och tänka logiskt.
Citera
2015-11-08, 14:46
Medlem
Byt sovriktning. Lägg dig med huvudet, där du har fötterna nu.
Citera
2015-11-08, 18:27
Medlem
"Ligger och tänker på saker och ting och mitt hjärta börjar plötsligt raca helt utan anledning."

Hmm, jag har exakt samma problem. Jag personligen har tror att jag lidit av någon slags mani eller annan psykisk ohälsa.. Nu på senaste tiden så har jag insätt att jag nog är "stressad", det finns trots allt mycket det kan bero på, men jag brukar alltid tänka på hemska/lugna tankar medan jag blundar och detta hjälper för min del.
Kan det hända att TS är stressad ofta, närvös eller rädd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in