2015-11-08, 10:35
Medlem
Det är bara 504 ifrån tills det är 1 miljon användare.

Hur kommer detta firas ? blir det Någon tidningsartikel om detta ? Kommer forumet förändras något av detta då det blir 1-miljons forum ?

och Kommer flashback införa någon extra funktion som svar på detta ? Något jag saknar är tumme upp och ner knapp för inlägg och ämnen.
Senast redigerad av nyplfl 2015-11-08 kl. 10:44.
2015-11-08, 10:51
Bannlyst
Man kan ju fråga sig hur många unika användare det är. Väldigt många har haft mer än ett konto genom åren. Tror själv jag haft. Säkert 20 stycken men blivit bannad eller bara gjort nytt konto om man vill skriva nåt som kan avslöja en.
2015-11-08, 10:55
Medlem
Intressant, någon som vet/kommer ihåg när detta forum startades? Jag har själv inte varit med så länge. Nu är jag ju svensk och älskar alltså statistik . Hur många användare är fortfarande aktiva, t.ex. hur många konton har inte varit aktiva alls under det senaste halvåret/året? I viljet ämne startade det flest trådar? Har det förändrats eller är det alltid samma ämnen som varit mest intressant att diskutera.

Så hallå moderatorer, har ni någon spännande statistik att delge oss.
2015-11-08, 11:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranunt44
Man kan ju fråga sig hur många unika användare det är. Väldigt många har haft mer än ett konto genom åren. Tror själv jag haft. Säkert 20 stycken men blivit bannad eller bara gjort nytt konto om man vill skriva nåt som kan avslöja en.

Vi kan konstatera att även om det långt ifrån rör sig om 1 miljon fysiska medlemmar så är ändå FB stort.
2015-11-08, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Intressant, någon som vet/kommer ihåg när detta forum startades? Jag har själv inte varit med så länge. Nu är jag ju svensk och älskar alltså statistik . Hur många användare är fortfarande aktiva, t.ex. hur många konton har inte varit aktiva alls under det senaste halvåret/året? I viljet ämne startade det flest trådar? Har det förändrats eller är det alltid samma ämnen som varit mest intressant att diskutera.

Så hallå moderatorer, har ni någon spännande statistik att delge oss.

Okej.

ska inte leka orakel men läste på lite om detta.

Men ett svar på en av dina frågor är: I maj 2000 alltså i början på 2000-talet startades flashback.

Dock vid marknadsdomstolen 2002 förbjöds flashback och 15 december 2002 tillochmed stängdes forumet ned. Emellertid i Juni 2003 återupplivades forumet.
Senast redigerad av nyplfl 2015-11-08 kl. 11:20.
2015-11-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kranunt44

Absolut är det så förstås. samma.
Senast redigerad av nyplfl 2015-11-08 kl. 11:24.
2015-11-08, 11:24
Medlem
Emerains avatar
Vi behandlade detta för ett år sedan i (FB) När Flashback når 1 miljon medlemmar och precis som då är svaret nu: (FB) * Den enda tråden om antalet inaktiva och verkliga medlemmar *

tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in