2015-11-08, 11:44
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Det är inte jämförbart överhuvudtaget. Det mest optimala är givetvis att det finns mer eller mindre lika många män som kvinnor, 1:1. Men ett underskott på kvinnor är långt mindre allvarligt än ett överskott på män eftersom en man kan befrukta och tillfredsställa flera kvinnor under samma tidsperiod, men en kvinna kan bara befruktas av en man åt gången.

Jag antar att det fetade ordet borde vara överskott.

Å andra sidan kan man tänka sig att om det finns inte tillräckligt många muslimhonor skaffar muslimhanarna barn med svennar. Då blir det inte så mycket barn vars båda föräldrar är muslimer och blandäktenskap orsakar assilimering.
Citera
2015-11-08, 11:45
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Ska vi sammanfatta det med att det är invandrarnas fel att folk inte hittar en partner då?
Spelar ingen roll vems fel det är, vi har en situation som bör lösas och det är dags att lägga all humanitarian superpower-sörja åt sidan och fakriskt se till så att vi har ett samhälle som faktiskt fungerar även imorgon. Först och främst så måste invandringen givetvis drastiskt minskas, men jag menar även på att man måste börja vara diskriminerande i vilka som får komma hit. Det är dags att börja ge kvinnor förtur, kvinnor som även är de mest utsatta i hemlandet.
Citera
2015-11-08, 11:50
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag antar att det fetade ordet borde vara överskott.

Å andra sidan kan man tänka sig att om det finns inte tillräckligt många muslimhonor skaffar muslimhanarna barn med svennar. Då blir det inte så mycket barn vars båda föräldrar är muslimer och blandäktenskap orsakar assilimering.
Ja, det skulle stå överskott.

Assimilering eller ej spelar ingen roll. Ett sådant här demografiskt problem har samma konsekvenser i ett etniskt homogent som ett etniskt heterogent samhälle. Tror du männen kommer sitta och rulla tummarna accepterandes att de kommer dö ensamma bara för att samhället är homogent?
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2015-11-08, 11:53
Moderator
Höj nivån. Läs TS och utgå från frågeställningarna.

OT och tjafs raderat. Varningar blir följden för den som fortsätter med detta.

// mod
2015-11-08, 11:55
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ja, det skulle stå överskott.

Assimilering eller ej spelar ingen roll. Ett sådant här demografiskt problem har samma konsekvenser i ett etniskt homogent som ett etniskt heterogent samhälle. Tror du männen kommer sitta och rulla tummarna accepterandes att de kommer dö ensamma bara för att samhället är homogent?

Alternativet vore ju att gifta sig i sitt hemland och skaffa familj där men att mannen bor här.
Citera
2015-11-08, 12:06
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll vems fel det är, vi har en situation som bör lösas och det är dags att lägga all humanitarian superpower-sörja åt sidan och fakriskt se till så att vi har ett samhälle som faktiskt fungerar även imorgon. Först och främst så måste invandringen givetvis drastiskt minskas, men jag menar även på att man måste börja vara diskriminerande i vilka som får komma hit. Det är dags att börja ge kvinnor förtur, kvinnor som även är de mest utsatta i hemlandet.

Håller med till fullo. Det mest humanistiska är att hjälpa de mest utsatta. Att ge kvinnor förtur skulle också skapa en bättre balans mellan könen och förhoppningsvis skapa ett lugnare samhälle. Kvinnorna borde också lättare kunna få jobb i Sverige i framtiden. Äldrevården kommer behöva personal i framtiden. Har svårt att se en arg Muhammed torka skit i äldrevården.
Citera
2015-11-08, 12:10
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
År 2014 fanns det av 16 år gamla i Sverige: 52 562 pojkar och 48 627 flickor [6]. Per dag blir det 144 pojkar och 133 flickor.
Vad menar du med "per dag" i det här sammanhanget? Jag begriper förstås att du ej avser att svenska barn kommer hit som flyktingar, men jag förstår inte vad du annars kan tänkas syfta på.
Citera
2015-11-08, 12:23
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RDM90
"Med dagens invandringsvolym" verkar blivit en populär term efter att SD delat ut sina reklamblad där de skriver att det är 500 000 per år
Det må varit så senaste veckorna men det kommer inte fortsätta, och absolut inte öka.

Både Indien och Kina har högre ratio men:women när det gäller U15 för att svara på din fråga.

Sluta skojja med oss brorsan.

Prognoserna menar snarare att det kommer att öka, det har till och med MSM godkänt. 500 000 är på tok för lite.

Varför vi måste skriva "om inget förändras" är att siffrorna är så helt galet sjuka att ingen tror på dem. Men det är riktiga siffror. Och det ser inte ut att förändras. Men det går liksom inte att föreställa sig. Alla förstår att det inte är hållbart. Men ingen gör något. Well played.
Citera
2015-11-08, 12:25
Medlem
Lydans avatar
Väl skrivet inlägg. Jag har försökt flagga för de här demografiska problemen innan. Mig veterligen har det aldrig funnits ett samhälle där det går 1,5 män på 1 kvinna.

Feministerna är tysta. Men jag tror att vi alla kan misstänka vilka som kommer att få bära bördan av de här problemen.
Citera
2015-11-08, 12:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Väl skrivet inlägg. Jag har försökt flagga för de här demografiska problemen innan. Mig veterligen har det aldrig funnits ett samhälle där det går 1,5 män på 1 kvinna.

Inom gruppen migranter är nog den skillnaden större. Typ 3 eller rent av 4 män på en kvinna. Svenska kvinnor är mer intresserade av svenska män än invandrare. I vart fall de från mena-länder. Detta är väl ömsesidigt också.
Citera
2015-11-08, 12:38
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Håller med till fullo. Det mest humanistiska är att hjälpa de mest utsatta. Att ge kvinnor förtur skulle också skapa en bättre balans mellan könen och förhoppningsvis skapa ett lugnare samhälle. Kvinnorna borde också lättare kunna få jobb i Sverige i framtiden. Äldrevården kommer behöva personal i framtiden. Har svårt att se en arg Muhammed torka skit i äldrevården.
Något annat att ta i beaktande är att det oftast är männen som är "kulturellt dominanta", dvs männen för vidare sin kultur i äktenskap med kvinnor ifrån en annan etnisk grupp samtidigt som kvinnor ofta överger sin kultur i större utsträckning när de gifter sig med en man ur en annan etnisk grupp.

Dvs desto fler icke-svenska män i Sverige, desto mer icke-svensk kultur. Men icke-svenska kvinnor som gifter sig med svenskar hade assimilerats in i svenskheten. Nu talar jag inte om finkultur såsom dans eller musik utan om sociala normer och värderingar.
Citera
2015-11-08, 12:41
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Inom gruppen migranter är nog den skillnaden större. Typ 3 eller rent av 4 män på en kvinna. Svenska kvinnor är mer intresserade av svenska män än invandrare. I vart fall de från mena-länder. Detta är väl ömsesidigt också.

Stämmer bra. Det här ämnet är så klart ofantligt mycket större än vad som behandlas i den här tråden. Vi kommer aldrig att få ett samhälle där alla lever tillsammans och det råkar finnas mer män än kvinnor.

Det första som sker (redan har skett) är så klart segregation. Då får vi områden där den större delen är män, och dessa blir så kallade "no go"-zoner. Sen lever "eliten" vidare i sina egna områden, snart gated communitys, och behöver inte bry sig om problemen.

Det är ett fungerande system. Det är egentligen helt sjukt att jag som bor upp i norr ska bry mig om vem eller vilka som bor i Malmö. Men jag gör ju det för att jag betalar en stor andel skatt till de som bor i Malmö.

Och vad händer när jag tröttnar på att betala skatt till koloni-områdena? USA 2.0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in