Finns många riktiga grymma spel, här är några av mina favoriter:
Planescape Torment: Ett rollspel med mycket humor som utspelar sig i en skön bisarr fantasy värld, med en story som nog spöar allt motstånd i sin genre
Baldurs Gate 2: Helt klart ett massivt spel, som har ett väldigt djup i sin story. Jag har spelat igenom det flera gånger och verkligen försökt klara det på de olika sätt man kan. Är ett av de bästa rpgs alltime helt klart
Command and Conquer - Red Alert: Riktigt bra strategispel när de kom, var verkligen riktigt kul att lira igenom i campaign. Filmsekvenser mellan uppdrag förhöjde verkligen stämingen.
Starcraft: En av de bästa strategispelen jag lirat, är i samma klass som föregående, riktigt bra och annorlunda, nytänkande med de tre olika raserna som kompleterar varandra perfekt.
Half-Life: Var revelutionerande när det kom, satte en helt ny standard för FPS genren. Kom ihåg när jag först stötte på soldaterna som skulle "städa upp", det var riktigt kul
Sen de klassiska äventyrsspelen som Monkey Island serien och Day of the Tentecle får inte glömmas.