2006-01-31, 18:48
Medlem
Lesseitss avatar
Zelda - Ocarina Of Time
Även att grafiken och ljudet inte är i närheten av dagens spel, så är det än så länge det bästa spelet genom tiderna. Jag vet inte hur Nintendo lyckas skapa den känsla dom gör gång på gång, men dom gör det sanslöst bra och OOT är deras peak enligt mig.

Sen kan man ju nämna en drös spel till, tex UFO, StarCraft, Unreal Tournament, Mafia, Mortal Kombat och säkert någon favorit till jag missat. Men dom ligger alla ett snäpp under OOT.
Citera
2006-01-31, 19:00
Medlem
corals avatar
Zelda: Ocarina Of Time

Ja, Man glömmer inte minnen när man kopplade in 64:an för ett antal år sen och drog igång Ocarina of time. Då var grafiken ganska bra, idag är den ju skräp. Men känslan, känslan i spelet är oslagbar

Zelda: The Wind Waker

Efter väntan på det gick man och köpte en hel gamecube och detta zeldat (förblev det enda spelet jag köpte till gamecube) och började lira. Först en hel besvikelse, tills en viss punkt. Då inser man hur otroligt bra det spelet är, nästan nästan nästan i klass med Ocarina of time.
Citera
2006-01-31, 23:15
Medlem
Mafia: Ett sjukt roligt spel, bra grafik, oöverträffad gameplay och story(iaf av dom spel jag spelat, och det är en del).
Samtliga GTA-spel (inklusive dom gamla till PS): Vad är inte kul med att skjuta poliser och köra över folk?
Pro Evolution Soccer 4 och 5: Utan tvekan bästa och mest realistiska fotbollspelet (konkurransen är väl inte sådär jättehård, men ändå).
Citera
2006-02-01, 12:51
Medlem
Civilization - vilket underbart spel!

Även flera av Championship manager har formligen ätit upp min tid.
Citera
2006-02-01, 12:56
Medlem
Spelen som ligger mig närmast hjärtat är fotbollsspelen League Soccer och
The Double Tr på C64 men det är ju över 15 år sedan ungefär.
När man var yngre var man helt fanatisk med dataspelandet.Kunde spela från tidig morgon till sent in på natten.
Idag så har man varken ork eller tid.Fast spelen är grymt bra idag mot vad dom var då.Fast jag tycker inte att jag får den speciella känslan för ett spel idag som jag hade då men jag tror mycket på att det är åldern.
Man börjar nog bli gammal och tråkig...
Citera
2006-02-01, 13:24
Medlem
ofins avatar
Monkey Island 1&2, kalaskul.
Zelda: A link to the past. Sjukt bra.
Super Mario World - perfekt plattformsspel.
Puzzle Bobble, svårt vanebildande multiplayerläge.
Citera
2006-02-01, 14:17
Medlem
Ok nu har alla börjat motivera och sånt krångligt så jag känner att jag också måste göra det .

Europa Universalis 2. Det spelet som avgjort och med åtskilliga hästlängder innehar första plats i mitt speluniversum. Nu menar jag inte single playern, som jag slutade spela några månader efter att spelet kom ut alla dessa år sedan, utan att spela det i multiplayer mot tio-femton andra spelare.
Den känsla av eufori och spänning man får när man lyckats genomföra en utomordentligt listig plan, när man söndrat och segrat och står som oövervinnerlig mästare över hela Europa efter timmar av diplomati, krig, handel och lögner.
Det kräver verkligen allting av en, från psykologi och att kunna utröna vad folk motiveras av till att tänka ut drag flera sekel i förväg för att manövrera mellan allas viljor.
Citera
2006-02-02, 10:27
Medlem
Det bäste sepelt jag spelat hittils är helt klart
Baldurs gate 2 med expansion.
Är så sjukt välgjort och välskriven dialog med levande karaktärer. HAr sällan varit så inne i ett spel som det.

På god andraplats kommer spelet jag spenderat mest tid med:
Transport Tycoon.
Det är nått underbart att sitta där med sina enorma järnvägar och köra lite micromanagement för att optimera vinsten.
Citera
2006-02-08, 23:33
Medlem
psyCcs avatar
Finns många riktiga grymma spel, här är några av mina favoriter:

Planescape Torment: Ett rollspel med mycket humor som utspelar sig i en skön bisarr fantasy värld, med en story som nog spöar allt motstånd i sin genre

Baldurs Gate 2: Helt klart ett massivt spel, som har ett väldigt djup i sin story. Jag har spelat igenom det flera gånger och verkligen försökt klara det på de olika sätt man kan. Är ett av de bästa rpgs alltime helt klart

Command and Conquer - Red Alert: Riktigt bra strategispel när de kom, var verkligen riktigt kul att lira igenom i campaign. Filmsekvenser mellan uppdrag förhöjde verkligen stämingen.

Starcraft: En av de bästa strategispelen jag lirat, är i samma klass som föregående, riktigt bra och annorlunda, nytänkande med de tre olika raserna som kompleterar varandra perfekt.

Half-Life: Var revelutionerande när det kom, satte en helt ny standard för FPS genren. Kom ihåg när jag först stötte på soldaterna som skulle "städa upp", det var riktigt kul

Sen de klassiska äventyrsspelen som Monkey Island serien och Day of the Tentecle får inte glömmas.
Citera
2006-02-09, 07:04
Medlem
Slingshots avatar
FFVII Magiskt, musiken, grafiken allt. Bästa spelet någonsin.
Sonic serien Nostalgi känsla till max.
Donkey Kong Country serien Massa roliga nivåer o snygg grafik.
Resident Evil serien Skräck när det är som bäst.
Zelda A Link To The Past En klass för sig.
Goldeneye Bästa FPS till konsol.
Super Mario 64 Snyggaste plattformsspelet.
Citera
2007-04-02, 20:15
Medlem
ronnebacks avatar
Finns ingen onlineshooter som slår BF2.

- Grym lagkännsla
- Plats för upp till !!!64!!! spelare på en o samma server!
- Banbrytande grafik
- Innbyggd chattfunktion (Tal och skrift)
- Grymma fordonslägen (stritsflyg, attackhelikoptrar, pansarvagnar etc.)
- massor av annat som gör spelet hur kul som hällst!
Citera
2007-04-03, 00:54
Medlem
Fittfittas avatar
Final fantasy 7 såklart. Kan tyvärr inte skriva något om spelet för då kommer massa nostalgikänslor fram och jag klarar inte av FF7nostalgikänslor just nu, för starkt. Börjar gråta. Kan ju hoppas att det räcker som motivering till varför det är världens bästa spel någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in