2015-11-07, 22:20
Medlem
tigerrakets avatar
Blev påtvingad Swedbank när de köpte upp min bank.

Så det blev:
1. Nya bankkonto
2. Nya regler
3. En jävla bankdosa
4. Ett värdelöst system för internetbank
5. Ett äckligt MasterCard.

Fick hem äckelkortet och skulle byta kod. Slår in koden som följde med och sedan: byt kod.
Där blir jag ombedd att slå in ny kod, slår den, och blir ombedd att verifiera ny kod.
Slår då samma kod igen, vilket tydligen är fel.

Slår då den gamla koden, vilket också är fel tydligen.

Åker till en annan automat och gör om allt, och filmar till och med och dubbelkollar att jag slår rätt kod. Ändå säger den att det är fel, och kortet spärras

Detta var skiten som fick gödsellasset att tippa över.

Så jag har två frågor:
1. Varför är Swedbank alltid utsatta för attacker, har oklara system och inte bryr sig om sina kunder och använder endast MasterCard.
2. Hur slipper jag skiten? Måste jag gå in på helvetesbanken och skriva på några papper, eller kan jag bara gå in på en ny bank och säga: ta hand om skiten?
Citera
2015-11-07, 22:42
Medlem
Du kan gå in på en ny bank och ge dem fullmakt att avsluta Swedbank och föra över allt till nya banken. Undvik Nordea som flera ggr på sistone varit utsatta för hackerattacker vilket lett till att deras internetbank legat nere.
Citera
2015-11-07, 22:44
Medlem
Niggerbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Så jag har två frågor:
1. Varför är Swedbank alltid utsatta för attacker, har oklara system och inte bryr sig om sina kunder och använder endast MasterCard.
2. Hur slipper jag skiten? Måste jag gå in på helvetesbanken och skriva på några papper, eller kan jag bara gå in på en ny bank och säga: ta hand om skiten?

Är swedbank utsatta för mer attacker än någon annan bank? Vad är det för attacker du menar exakt?
Har visserligen bara erfarenhet av Nordea utöver Swedbank men minns att Swedbank definitivt var smidigast/enklast/mer logiskt av de två (e-tjänster, bankdosa etc)
Citera
2015-11-08, 00:11
Medlem
Uphills avatar
Vad menar ni är fel på Nordeas internetbank?

Jag har haft lön, lån och sparande hos Nordea ända sedan det hette PK-banken (Post- och Kreditbanken), och det har alltid fungerat utan mankemang.

Är det inte bara så att ni inte är riktigt vuxna för bankaffärer över Internet
Citera
2015-11-08, 00:13
Medlem
AndersM79s avatar
Swedbanks aktier är bra i alla fall. +1.13% i fredags.
Citera
2015-11-08, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Vad menar ni är fel på Nordeas internetbank?

Jag har haft lön, lån och sparande hos Nordea ända sedan det hette PK-banken (Post- och Kreditbanken), och det har alltid fungerat utan mankemang.

Är det inte bara så att ni inte är riktigt vuxna för bankaffärer över Internet
Jo så kan det ju vara, hoppas jag blir vuxen snart då så Nordeas kunder slipper sånt här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21716869.ab
Citera
2015-11-08, 01:25
Medlem
Swedbank har väl bäst bolåneränta rent generellt. Dvs, har du mycket lån på huset tjänar du på att ha swedbank.

Alla banker är väl lika "fula", dom vill bara åt dina cash..
Citera
2015-11-08, 04:21
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Blev påtvingad Swedbank när de köpte upp min bank.

Så det blev:
1. Nya bankkonto
2. Nya regler
3. En jävla bankdosa
4. Ett värdelöst system för internetbank
5. Ett äckligt MasterCard.

Fick hem äckelkortet och skulle byta kod. Slår in koden som följde med och sedan: byt kod.
Där blir jag ombedd att slå in ny kod, slår den, och blir ombedd att verifiera ny kod.
Slår då samma kod igen, vilket tydligen är fel.

Slår då den gamla koden, vilket också är fel tydligen.

Åker till en annan automat och gör om allt, och filmar till och med och dubbelkollar att jag slår rätt kod. Ändå säger den att det är fel, och kortet spärras

Detta var skiten som fick gödsellasset att tippa över.

Så jag har två frågor:
Det är ju ingen som tvingar dig att varken vara kund hos Swedbank eller att ha ett Mastercard. Kund kan du välja att vara hos annan bank och VISA med bonusutbetalningar kan du skaffa gratis hos OKQ8, eller gratis Mastercard med bonutbetalningar hos Statoil eller Shell.
Citera
2015-11-08, 07:51
Medlem
sucuks avatar
Swedbank är en koloss på lerfötter, de lever gott på det faktum att folk gifter och skiljer sig oftare än de byter bank. Frågan man skall ställa sig är istället hur korkade är alla de kunder som klagar men aldrig gör något åt det?

Det finns två seriösa aktörer av de stora drakarna, handelsbanken och seb, alla bör ändå ha engagemang i två olika banker - med två olika kortutgivare för att minimera effekterna av eventuella problem.

Dessutom skall man alltid ha lite cash i plånboken så man slipper stå utan betalmedel om tekniken strular eller handlaren inte tar kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in