2015-11-07, 15:44
Medlem
Goldmanns avatar
Vilken lap top är "snyggast", mest gedigen och mest slimmad om man bortser fr Apple? Metall eller carbon. Skall köpa en ny burk som jag vill konfigurera själv. Men jag står inte ut med svarta fula burkar. Priset spelar inte så stor roll företaget betalar och jag kan välja vad jag vill ha. Eg skulle man valt Apple men det står jag inte ut med. Har kollat Lenovo och Toshiba men tips mottages tacksamt.
Citera
2015-11-07, 16:12
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Vilken lap top är "snyggast", mest gedigen och mest slimmad om man bortser fr Apple? Metall eller carbon. Skall köpa en ny burk som jag vill konfigurera själv. Men jag står inte ut med svarta fula burkar. Priset spelar inte så stor roll företaget betalar och jag kan välja vad jag vill ha. Eg skulle man valt Apple men det står jag inte ut med. Har kollat Lenovo och Toshiba men tips mottages tacksamt.

Dell XPS 13/15 skulle jag säga.
Citera
2015-11-07, 16:14
Medlem
Edsvikens avatar
Tror det finns några tunna HP Envy som är "Apple-lika" och rätt snygga.
Citera
2015-11-07, 16:33
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Dell XPS 13/15 skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Edsviken
Tror det finns några tunna HP Envy som är "Apple-lika" och rätt snygga.
Om man nu utökar frågan. "Snygg" design, snabb processor, lååång bat tid, lätt som fan, minst 8 RAM, 500Gb SSD, super grafik, HDMI, kanske touch, mm. Finns det eller vill jag för mkt? (Har en 2 år gammal Vaio nu)
Citera
2015-11-07, 16:47
Medlem
Edsvikens avatar
Citat:
"Snygg" design, snabb processor, lååång bat tid, lätt som fan, minst 8 RAM, 500Gb SSD, super grafik, HDMI, kanske touch, mm. )

Vet inte riktigt vad "supergrafik" är men kolla denna modell som du kan Googla.
HP ENVY 15-ae103no
Intel® Core™ i7-6500U (2,5 GHz, 4 MB cache, 2 kärnor)
15,6" IPS-skärm(3 840 x 2 160)
16 GB DDR3L SDRAM (2 x 8 GB)
1 TB 5400 rpm SATA + 256 GB SSD
NVIDIA GeForce GTX 950M (4 GB dedikerat DDR3L)

eller lite enklare
HP ENVY 15-ae031no
Intel® Core™ i5-5200U (2,2 GHz, 3 MB cache, 2 kärnor)
15,6" (1 920 x 1 080)
8 GB DDR3L-1600 SDRAM
1 TB SSHD med Flashcache: 8 GB
NVIDIA GeForce 940M (2 GB dedikerat DDR3L)
Citera
2015-11-07, 22:55
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Om man nu utökar frågan. "Snygg" design, snabb processor, lååång bat tid, lätt som fan, minst 8 RAM, 500Gb SSD, super grafik, HDMI, kanske touch, mm. Finns det eller vill jag för mkt? (Har en 2 år gammal Vaio nu)

Ska du ha touch så återstår väl i princip bara typ Surface Pro 4. Den är ganska snygg och nog fan är den lätt och går att få med minst 8GB RAM och 500 GB SSD, men någon supergrafik och HDMI-port tror jag inte att den har.
Citera
2015-11-09, 15:28
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Ska du ha touch så återstår väl i princip bara typ Surface Pro 4. Den är ganska snygg och nog fan är den lätt och går att få med minst 8GB RAM och 500 GB SSD, men någon supergrafik och HDMI-port tror jag inte att den har.
Vill inte ha en platta utan en hederlig burk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in