• 1
  • 2
2015-11-08, 00:19
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21719941.ab

Det hr r vldigt mrkligt, bonden som bor "ett stenkast bort" knner brandlukten redan klockan 5 p morgonen men larmet kommer inte till rddningstjnsten frrn 09:52.

Frklara det den som kan?
Han var vl som alla andra och inte ville ha skiten. Om det var ett sdant boende i min nrhet och det brjade brinna. Inte en chans i helvete att jag skulle ringa brandkren. S resonerar nog ganska mnga nr diktatorerna i Stockholm skiter i vad 25% av befolkningen tycker och kr sitt eget sjuka race.
Citera
2015-11-08, 01:00
Avstngd
micro113s avatar
I min grannkommun lgger de asylboendet p tv vningar som har varit demensboende ... sjlvklart pverkas inga med demens negativt av detta beslut enligt kommunen ..

Jag hoppas att de som eldar i alla fall inte ger sig p detta boende - fr i s fall riskerar man livet p de gamla och handikappade i vningarna under ....

Och behver vi ens undra ver beslutet att lgga det nya asylboendet p demensavdelningarna ver andra .... Sen kan vi anklaga andra lnder fr att anvnda mnskliga skldar -- men om inte de handikappade och dementa i den kommunen skall fungera som just det .. hur tnkte de d?
Citera
2015-11-08, 05:04
Medlem
Sperssons avatar
.
Det finns inte en enda asylskande som skulle satt sin fot i det boendet nd.
Citera
2015-11-08, 05:07
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anflabeten
Finns det ngra uppgifter p hur mycket frvaltningskostnaderna fr flyktingboenden hjs pga. brnderna?

De borde sjunka, eftersom tlt r billigare.
Citera
2015-11-08, 05:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Det r garannterat AFA som ligger bakom. Flyktingarna vgrar kliva av bussen om frlggningen inte ligger nra en storstad med COOP. Men att "hjlpa" flyktingar p detta stt r fel vg att g.

Ja AFA r verkligen inte dom skarpaste knivarna i ldan.
Citera
2015-11-08, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I min grannkommun lgger de asylboendet p tv vningar som har varit demensboende ... sjlvklart pverkas inga med demens negativt av detta beslut enligt kommunen ..

Jag hoppas att de som eldar i alla fall inte ger sig p detta boende - fr i s fall riskerar man livet p de gamla och handikappade i vningarna under ....

Och behver vi ens undra ver beslutet att lgga det nya asylboendet p demensavdelningarna ver andra .... Sen kan vi anklaga andra lnder fr att anvnda mnskliga skldar -- men om inte de handikappade och dementa i den kommunen skall fungera som just det .. hur tnkte de d?

Din grannkommun tnkte vl att handikappade och dementa r i behov av berikande verraskningsex av spnnande och frmmande kulturer.

(Jag vet att den var billig och lg men jag r lite drucken men inte desto mindre trtt p den uppenbara idiotin av vra bestmmare).
Citera
2015-11-08, 08:42
Medlem
Kosacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Han var vl som alla andra och inte ville ha skiten. Om det var ett sdant boende i min nrhet och det brjade brinna. Inte en chans i helvete att jag skulle ringa brandkren. S resonerar nog ganska mnga nr diktatorerna i Stockholm skiter i vad 25% av befolkningen tycker och kr sitt eget sjuka race.

Han trodde det var pannan som luktade, haha:

Citat:
Mjlkbonden Lars Hagstrm bor i nrheten. Nr han var uppe klockan tv p natten var det helt lugnt.

Sen var jag uppe tv timmar senare och knde direkt att det luktade brnt. Frst trodde jag att det var pannan, vad dum man knner sig nu nr jag vet vad som har hnt.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....roligt-korkat-

Citera
2015-11-08, 08:55
Medlem
Kosacks avatar
Lite mrkligt egentligen, att larmet gick till rddningstjnsten frst vid 10-tiden p lrdagsfrmiddagen, nr en av grannarna knde rklukt redan vid 4- 5-tiden p morgonen. Ngon mer i grannskapet borde vl mrkt ngot tidigare? Det finns ju trots allt en del bostder i nrheten, se kartan:

http://www.hitta.se/kartan!~57.76910...76910:12.39014

Mer n ett 10-tal bostadsfastigheter ligger nrmare n en kilometer...
Och ett helt hus som brunner ner till grunden, det blir mycket rk, det!

Ur G-P:
Citat:
Mjlkbonden Lars Hagstrm bor i nrheten. Nr han var uppe klockan tv p natten var det helt lugnt.

Sen var jag uppe tv timmar senare och knde direkt att det luktade brnt. Frst trodde jag att det var pannan, vad dum man knner sig nu nr jag vet vad som har hnt.
- See more at: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.....Wgi117qn.dpuf
Citat:
Strax fre klockan 10 p lrdagen kom larmet till Rddningstjnsten, som skickade cirka 25 brandmn frn fyra stationer till platsen och vid 11-tiden var branden slckt.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....roligt-korkat-

nd verkar alla s ledsna ver att det brunnit.
Senast redigerad av Kosack 2015-11-08 kl. 08:57.
Citera
2015-11-09, 08:59
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Din grannkommun tnkte vl att handikappade och dementa r i behov av berikande verraskningsex av spnnande och frmmande kulturer.

(Jag vet att den var billig och lg men jag r lite drucken men inte desto mindre trtt p den uppenbara idiotin av vra bestmmare).
Jag uttryckte mig kanske otydligt, men jag r nog mer bekymrad kring detta eldande som det tydligen finns folk som plockat upp som protestmetod.
Det jag funderar p r hur kommunen tnkt som utstter mnniskor utan mjlighet till val fr en sdan risk, samt hur smart det r med tanke p att kapaciteten att undstta sig vid brand sannolikt r lgre fr de som bor p vrdavdelningarna n fr mnniskor i gemen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in