• 2
  • 3
2015-11-08, 17:19
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Jag anser att psykopater borde avlivas redan vid tidig ålder om psykologen ser tendenser på det, så simpelt är det. Då kommer färre liv förstöras och brottsstatistiken skulle falla dramatiskt. Ingen gillar dem.

Precis. Schizofrena och andra med psykiska problem kan låsas in lite hur som helst om man anser de vara en fara medan psykopater lallar runt helt obehindrat.
Citera
2015-11-10, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Jag anser att psykopater borde avlivas redan vid tidig ålder om psykologen ser tendenser på det, så simpelt är det. Då kommer färre liv förstöras och brottsstatistiken skulle falla dramatiskt. Ingen gillar dem.

Så bara genom att se TENDENSER på psykopati så ska man avliva ett oskyldigt barn? Du är själv psykopat om du tänker så

Psykopatiska barn kan man lätt "programera om" till att inte vara psykopater genom betingning och ändra sociala situationen. Många av psykopaterna saknar empati pga att empati ej existerade i deras närmsta omgivning (familjen).

ONT: Ja, jag har alltid upplevt det sedan barndomen. Men egentligen är det inte så. Folk är inte elaka mot snälla, de är elaka mot de svaga, och är du snäll kan du uppfattas som svag beroende på hur du pratar och klär dig. Man ska alltid vara snäll trots allt men försöka inte visa det för omvärlden, utan var snäll inom dig men vara stark utanför(ej elak dock).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in