2015-11-06, 19:26
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Så det är ditt pris för att dela bostad och tillhörigheter med en "flykting", 2000kr per dygn?
Intressant...

Jag skulle inte göra det för 2000 per dygn heller, om det inte var en ung snygg kvinna då.
Citera
2015-11-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Jag skulle inte göra det för 2000 per dygn heller, om det inte var en ung snygg kvinna då.
Du verkar inte medveten om att det finns vackra kvinnor med vidriga personligheter. OT, nej skulle inte ta emot ens för 200000kr i månaden. Var ju en stad för inte så länge sedan, bland dom 10 största i Sverige som gjorde reklam med öppna din dörr och det var bara en som var intresserad, men han begärde för mycket pengar så det blev inget. Rätt så talande för hur lyckat detta idiotförslag från MP är.
Citera
2015-11-06, 19:47
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Migrationsverket gör inte sitt yttersta för att få fram bostäder, jag tror att det är regeringens direktiv att dom ska säga att nu finns det inga sovplatser längre i hopp om att flyktingströmmen ska avta till Sverige!

Jag vet att det var över MÅNGA som kunde erbjuda bostäder till flyktingar, men dom fick avslag.

Vi fick avslag för att vi ville ha ordentligt med tid för att iordningställa lägenheterna, det är asmycket regler som ska följas. Vi erbjöd dom självhushållslägenheter, trots det skall personal närvara 07.00-16.00 alla dagar i veckan för att städa deras toaletter och tvätta deras sängkläder!

Samtidigt som det är ok att låta flyktingar bo 5st i ett tält utan vare sig fönster eller ventilation, dusch och toalett.
Citera
2015-11-06, 19:48
Medlem
showdowns avatar
Konsumentverket beräknar kostnaden för en person i ett hushåll, exklusive mat, till 1 500 kronor per månad. Swedbank beräknar matkostnaden till mellan 1 700 och 2 200 kronor per månad för en inneboende. Ur detta perspektiv bör Miljöpartiets erbjudande till alla Sveriges hushåll bedömas. Om det är generöst eller inte.

Bert Karlsson, den kanske mest profilerade flyktingentreprenören, debiterar 350 kronor per dag för motsvarande tjänst eller fem gånger så mycket. Samtidigt är läget akut i systemet. Miljöpartiet är det parti som i princip ensamt ligger bakom den politik som fört oss till denna punkt med sitt explicita motstånd mot att avvisa de som saknar skäl att uppehålla sig i landet.
Citera
2015-11-06, 19:50
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Jo, jag tror allt att en del kan nappa på detta. Om man är låginkomsttagare kan det nog locka att ta in några inneboende för några extra sköna tusenlappar i månaden. Det blir skattefritt om jag kommer ihåg lagen rätt (?)

Sen har man hela PK-svängen. Det vore ju himla lustigt om en massa tongivande personer kör på detta, och sedan utövar grupptryck för att alla andra ska hänga på.

Det funkar säkert bra med en inneboende i ett antal veckor, sen börjar vardagen tränga sig på. Hur ser uppsägningsklausulen ut? Har den inneboende besittningsskydd? Är det tre månaders uppsägningstid? Kan man med att sparka ut någon om det är tvärt omöjligt för personen att hitta annat boende?

Ett solklart fall att koppla in DO , bara att stämma värden för etnisk diskriminering/kränkning/rasism så får den stackars flyktingen ett par hundra lax att investera i en egen bostadsrätt, som ni vet bara ökar i värde med tiden!
Citera
2015-11-06, 19:52
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metzeler
det är kört redan, lägg märke i varje reklam på tv, en neger eller sandapa är med. Överallt så syns dessa kulturberikare. Dom finns i riksdagen, på tv, radio. Dom är här för att stanna helt enkelt, och kommer ta över landet till 100 procent. Den saken är säker, Om det inte nu blir ett stort jävla krig. Ryssen får komma och rensa upp

Japp lägg dessutom märke till att det i de allra flesta fall är en negerhane och en vit kvinna i alla reklamer. Äcklande på ett djupt psykologiskt plan.

Sen ska Bond bli svart, Starwars-hjälten ska bli svart. Fortfarande vita kvinnor och skurkar för negerbond att knulla respektive döda däremot Vidriga negersamhälle.
Senast redigerad av Crumbzzz 2015-11-06 kl. 19:54.
Citera
2015-11-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Konsumentverket beräknar kostnaden för en person i ett hushåll, exklusive mat, till 1 500 kronor per månad. Swedbank beräknar matkostnaden till mellan 1 700 och 2 200 kronor per månad för en inneboende. Ur detta perspektiv bör Miljöpartiets erbjudande till alla Sveriges hushåll bedömas. Om det är generöst eller inte.

Bert Karlsson, den kanske mest profilerade flyktingentreprenören, debiterar 350 kronor per dag för motsvarande tjänst eller fem gånger så mycket. Samtidigt är läget akut i systemet. Miljöpartiet är det parti som i princip ensamt ligger bakom den politik som fört oss till denna punkt med sitt explicita motstånd mot att avvisa de som saknar skäl att uppehålla sig i landet.

Allt under 10000/mån är ett hån
Citera
2015-11-06, 19:59
Medlem
Har du ett rum till övers, så tycker jag du ska hyra ut det till någon av våra egna ungdomar som har ett helvete att hitta alternativ till egen lägenhet. Om inte miljöpartiet höjer budet (2000) så lär det dessutom löna sig bättre på alla sätt.
Citera
2015-11-06, 20:05
Medlem
Jeroms avatar
ta in en av dom här hyresgästerna så blir du inte av med dom sen oavsett hur dom sköter sig..det kommer regler för detta sanna mina ord.
Det är inte värt 15 k i månaden..inte 30 heller för den delen.
Behöva låsa in sig i sitt eget sovrum och skaffa en Rottweiler för att man ska få ro att sova, medans don grillar kebab på vardagsrums parketten
Citera
2015-11-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
ta in en av dom här hyresgästerna så blir du inte av med dom sen oavsett hur dom sköter sig..det kommer regler för detta sanna mina ord.
Det är inte värt 15 k i månaden..inte 30 heller för den delen.
Behöva låsa in sig i sitt eget sovrum och skaffa en Rottweiler för att man ska få ro att sova, medans don grillar kebab på vardagsrums parketten

Jag är mest orolig för mina tonörsdöttrar som kommer bli våldtagna hela tiden
Citera
2015-11-06, 20:10
Medlem
Crumbzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Eh de lär sig nog att gilla det med tiden. Lite kulturellt utbyte helt enkelt, spännande tillvaro.
Citera
2015-11-06, 20:11
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
ja du får låsa in dom åxå..hoppas du har en 180 säng så hela familjen får plats.

ne detta blir en flopp...men om nån månad börjar tvångsrekvideringen av fritidshus.

Var är alla muslimer som redan är "svenskar"?
var är deras humanism och medmänsklighet..dom borde kunna hysa detta antalet lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in