Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-11-06, 00:57
Medlem
Ni som är modeintresserade har säkerligen sätt H&Ms nya klädkollektion BALMAIN.
Jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka dem är snygga? 5000 kr för en "gammal" jacka. Kolla själv, är det ens mode? Ush!
Citera
2015-11-06, 01:03
Bannlyst
Jao, det mesta där är rätt svårburet. Funkar väl en kväll på Stureplan.
Citera
2015-11-06, 01:05
Medlem
Alla har väl olika smak, det du tycker är fint kanske jag tycker är fult och vice versa...
Citera
2015-11-06, 01:07
Medlem
Sicken vidrig och ful klädkollektion. Bland det absolut fulaste jag någonsin sett. Vem fan kan tänka sig att klä sig i det där ens?
Citera
2015-11-06, 02:11
Medlem
Greven.s avatar
Är ju inget man slänger på sig när man ska ner till Netto och köpa Level. Klart du tycker det är fult då.
Citera
2015-11-06, 09:02
Medlem
Jag kan hålla med om att det mesta är sjukt svårburet, dock finns det vissa godbitar ur kollektionen som jag diggar.

T.ex. Zip hoodien med dubbel dragkedja. Ryggsäcken. T-shirten. Gröna sneakers. Gröna rocken...

Själv köpte jag zip hoodien och en svart t-shirt.
Man får också ha i åtanke att väldigt många kanske inte vetat vad Balmain är för märke innan dem hörde om detta samarbete.

Mycket handlar om hypen!

Någon mer som lyckades få tag på något?
Citera
2015-11-06, 10:24
Medlem
nutsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Sicken vidrig och ful klädkollektion. Bland det absolut fulaste jag någonsin sett. Vem fan kan tänka sig att klä sig i det där ens?
Instämmer fullt. Balmain har vanligtvis lite schysta grejer men detta var förfärligt.
Citera
2015-11-06, 10:40
Medlem
johanjosefssons avatar
Det är för att horan och smaklösa fläskarslet Kardashian bär kläderna, då måste de naturligtvis sälja det till fjortisarna...
Citera
2015-11-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Ni som är modeintresserade har säkerligen sätt H&Ms nya klädkollektion BALMAIN.
Jag förstår verkligen inte hur folk kan tycka dem är snygga? 5000 kr för en "gammal" jacka. Kolla själv, är det ens mode? Ush!

Vi som är är modeintresserade vet också att HM X Balmain-kollektionen är inget annat än en dussinkollektion som ska finansiera framtida projekt. Anledningen till varför folk intresserar sig är enbart hypen kring att HM gör en kollektion med anrika Balmain.

Chansen att bära lite mer High End-kläder tilltalar folk. Det ligger samma form av kommersiella värde i Yeezy 350-modellerna. Förövrigt är Balmain är ett av de mest prestigefulla modehusen på marknaden och att ifrågasätta ifall detta överhuvudtaget är mode visar enbart din bristande kunskap om klädindustrin.
Citera
2015-11-21, 02:52
Medlem
OckerJenss avatar
Är det herrkollektionen ni spyr på? Diggade inte heller den något vidare.
Damkollektionen är å andra sidan 10/10.
Citera
2015-11-21, 07:37
Medlem
RoyJoness avatar
Herrkollektionen var vidrig. Finns betydligt kompetentare märken när det kommer till "futuristiskt/supermodernt" mode.
Citera
2015-11-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FRIMPONG
Vi som är är modeintresserade vet också att HM X Balmain-kollektionen är inget annat än en dussinkollektion som ska finansiera framtida projekt. Anledningen till varför folk intresserar sig är enbart hypen kring att HM gör en kollektion med anrika Balmain.

Chansen att bära lite mer High End-kläder tilltalar folk. Det ligger samma form av kommersiella värde i Yeezy 350-modellerna. Förövrigt är Balmain är ett av de mest prestigefulla modehusen på marknaden och att ifrågasätta ifall detta överhuvudtaget är mode visar enbart din bristande kunskap om klädindustrin.
Visst är det smärtsamt eklektiskt, likt alla H&Ms kollaborationer men Decarnins "nya" Balmain är allt annat än prestigefullt. Seriöst, de broderade ytterplaggen är i en klass för sig och deras bikers är helt okej men prissättningen är efterbliven och Rousteing följer bara strömmen. Att Rihanna och andra människor med mer pengar än vett köper sönderklippta t-shirts för 10k+ betyder inte att det är någon prestige i det, snarare motsatsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in