2015-11-05, 23:12
Medlem
Jag är en kille på 20 år. jag har panikångest sedan 2 år tillbaka det går upp och ner men det har blivit bättre. men den senaste tiden 1-2 år tillbaka har jag haft såhär konstiga tankar och mått lite konstigt jag är rädd att jag blir psykisk sjuk och att jag har cancer.. och allting känns overkligt jag kan tänka såhär djupa saker oså konstiga och allt känns overkligt. jag vet inte vad det är med mig jag har alltid varit den roligaste killen som skämtar om allting och alltid varit glad och positivt bland folk men när jag är ensam jag kan gråta oså vara lite ledsen men i nuläget jag är mest såhär tyst jag känner inte igen mig själv allt känns såå overkligt jag bara tänker och tänker jag vet inte varför jag är rädd att jag ska bli glömsk att jag ska glömma saker men jag gör inte det de vad jag har hört från folk.
frågan är kommer jag bli psykisk sjuk? eller är det här perioder det kommer och går att alla känner såhär eller är det bara jag?.
Citera
2015-11-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratefico
frågan är kommer jag bli psykisk sjuk? eller är det här perioder det kommer och går att alla känner såhär eller är det bara jag?.

Det låter som du nog redan är lite psykiskt sjuk i begreppets traditionella mening. Det är nog inte bara du som känner som du beskriver, men tror långt ifrån alla gör det. Du verkar ha lite bristande ordning i ditt tankearbete vilket kan utgöra en stor riskfaktor till psykisk ohälsa. Inledningsvis skulle jag rekommendera åtgärder som syftar till att få lite bättre ordning där uppe. Pröva att läsa en bok!
Citera
2015-11-06, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borderline123
Det låter som du nog redan är lite psykiskt sjuk i begreppets traditionella mening. Det är nog inte bara du som känner som du beskriver, men tror långt ifrån alla gör det. Du verkar ha lite bristande ordning i ditt tankearbete vilket kan utgöra en stor riskfaktor till psykisk ohälsa. Inledningsvis skulle jag rekommendera åtgärder som syftar till att få lite bättre ordning där uppe. Pröva att läsa en bok!
Tråd nummer två därmed, TS är sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in