2015-11-05, 18:07
Medlem
För något ta sedan kom det en röd och blå dosa? Hittar dem inte i butik sedan ett par månader tillbaka,? Vad hände med dem???*!
Citera
2015-11-05, 18:19
Medlem
Molndalsbros avatar
Finns kvar i pressbyråns sortiment
Citera
2015-11-05, 18:30
Medlem
Ska fan dra och köpa en dösa direkt
Citera
2015-11-05, 19:22
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludsin12
Ska fan dra och köpa en dösa direkt

har du köpt en ännu?...smaka de Marlboro?
Citera
2015-11-05, 20:11
Medlem
56ks avatar
Köp inte snus som är tillverkat utanför Sveriges gränser och absolut INTE amerikanskt snus tillverkat av cigarettbolag. I USA fermenterar de snuset medan i Sverige så pastöriserar vi snuset.
Det är nästan så man borde fundera på om de gör dåligt snus medvetet för att folk inte ska byta ut cigaretter mot snuset som många gör här i Sverige.

Jag har inga källor men vad jag har läst så är fermenterad tobak mycket farligare än pastöriserad tobak.
Vilket också gagnar cigarettbolagen som då kan hävda att snus är minst lika farligt eller farligare än cigaretter.

Ni ser väl för fan hur det har gått till i EU, snus förbjudet att säljas men cigaretter får man sälja.
Så frågan är, om de nu lyckats förbjuda en konkurrerande produkt i en del av världen är det så underligt att cigarettbolagen medvetet tillverkar en sämre skadligare produkt att marknadsföra i de delarna de inte får den förbjuden?
Citera
2015-11-05, 20:13
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Köp inte snus som är tillverkat utanför Sveriges gränser och absolut INTE amerikanskt snus tillverkat av cigarettbolag. I USA fermenterar de snuset medan i Sverige så pastöriserar vi snuset.
Det är nästan så man borde fundera på om de gör dåligt snus medvetet för att folk inte ska byta ut cigaretter mot snuset som många gör här i Sverige.

Jag har inga källor men vad jag har läst så är fermenterad tobak mycket farligare än pastöriserad tobak.
Vilket också gagnar cigarettbolagen som då kan hävda att snus är minst lika farligt eller farligare än cigaretter.

Ni ser väl för fan hur det har gått till i EU, snus förbjudet att säljas men cigaretter får man sälja.
Så frågan är, om de nu lyckats förbjuda en konkurrerande produkt i en del av världen är det så underligt att cigarettbolagen medvetet tillverkar en sämre skadligare produkt att marknadsföra i de delarna de inte får den förbjuden?

Man kan väl för fan ändå smaka på en prilla eller två, lev lite lixom...
Citera
2015-11-05, 23:21
Medlem
Hittade inget på pressbyrån och stannade på ICA för att handla och dem sa att snusen inte va kvar i sortimentet... Den var så djävulskt god innan fick bli den vanliga vapendragaren general
Citera
2015-11-19, 23:49
Medlem
Cilangs avatar
Här i USA har Marlboro ett snus som är för jävligt. Tror inte det är samma som det i Sverige (hoppas inte ), men det här är dåligt även för att vara Amerikanskt snus. Tur att jag slutat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in