2015-11-05, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Enligt UNCHR kommer 700 000 flyktingar till Europa i år. Nästa år blir det minst lika många. Någon prognos för 2017 och längre fram har jag inte sett, men jag antar att nivåerna kommer att fortsätta vara på en mycket hög nivå. Vi bevittnar nu en folkvandring som vi inte har sett sedan Romarrikets undergång.

Så jag befarar att det vi nu ser i Sverige är bara början. Det håller inte att gå ut och säga att vi inte har någon kapacitet kvar. Om inte Europa kan stoppa flyktingarna vid den yttre gränsen är det totalt kaos som väntar. Jag orkar inte ens tänka på följderna.

Det behövs en lösning liknande den som Australien använder sig av. Inga flyktingbåtar släpps in. De eskorteras alla till Papua Nya Guinea. Flyktingarna får ett ultimatum, stanna och bli nybyggare i Papua Nya Guinea eller åk hem! Inga undantag!

Och av dessa 700.000 i Europa kommer 90% eller mer söka sig till paradiset i norr. Alltså oss.

Jag undrar hur sjuklöver väljare känner just nu. Att inse det faktum att Sverigedemokraterna hade rätt eller i all fall mer rättare politik och värderingar.

Intressant..
Citera
2015-11-05, 11:39
Medlem
Relentless666s avatar
Oj vilken överraskning att de inte har kapacitet eller pengar för att klara av allt detta. Om man inte är lobotimerad så borde det ju ha varit rätt uppenbart rätt länge..

Vill dock ge henne och Stefan lite tips:

Man behöver syre för att leva
Det gör ont att slå sig med en hammare
Blinda bör nog inte köra bil.
Citera
2015-11-05, 11:41
Bannlyst
Vadå inte så mycket kapacitet kvar? Invandringen skulle ju vara otroligt lönsam och skapa arbetstillfällen som uti helvete? Har regeringen ljugit?
Citera
2015-11-05, 11:50
Medlem
Kan inte "smartaste bästa tjejgänget" gå ut och trolla fram nya bostäder? Resursbrist har ju aldrig varit problem tidigare eftersom vi tjänar så fruktansvärt mycket på invandring
Citera
2015-11-05, 11:52
Medlem
Citat:
Enligt UNCHR kommer 700 000 flyktingar till Europa i år.

Det måste vara en grov underskattning efter som tyskland och sverige ensamma har tagit emot fler än så.
Citera
2015-11-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Vadå inte så mycket kapacitet kvar? Invandringen skulle ju vara otroligt lönsam och skapa arbetstillfällen som uti helvete? Har regeringen ljugit?

Nejdå, det kommer bli jättestora vinster snart. Vänta bara tills din rekordpension kommer börja trilla in på kontot.
Citera
2015-11-05, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Nejdå, det kommer bli jättestora vinster snart. Vänta bara tills din rekordpension kommer börja trilla in på kontot.

Effekterna på kronans valutakurs har diskuterats i andra trådar. Rekordpensionen kanske slår in på ett annat sätt än man trodde? Du får hundra miljarder i månaden! Fritt val mellan svenska kronor och Zimbabwe-dollar, för kursen är 1:1 vid det laget.
Citera
2015-11-05, 12:04
Medlem
berenpxxs avatar
Jag skrev tidigare i tråden att UNCHR beräknade att 700 000 flyktingar tar sig till Europa i år och minst lika många nästa år.

Nu har EU publicerat sin senaste prognos och de talar om 3 000 000 flyktingar under 2016
Citera
2015-11-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
De har alltså fyllt de tomma ladorna med flyktingar nu då..?

hahahah!!!

Det är alltså SÅ de har löst det?! Förklarar även varför det är så tyst nuförtiden om att de skulle vara tomma...
Citera
2015-11-05, 12:25
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hon vet att Sverige är på väg åt helvete, men vill köra det ända till gränsen innan hon inser helt att det är över. Man börjar nästan tro att de vill att Sverige ska dö, när de redan har erkänt att kapaciteten snart är slut, men ändå vill fortsätta med massinvandringen. Vad säger ni?
Det vill de nog inte, men ingen har mod nog att sätta stopp för vansinnet. De går bara runt och väntar på att någon med mandat och stake säger "nu är det nog", så att de själva slipper. Fega as.
Citera
2015-11-05, 12:40
Medlem
Vad är meningen med alla dessa uttalanden?. Låt skiten haverera istället och ta de konsekvenser som blir. Efteråt när det varit riktigt jobbigt ett tag så har alla insett och gör inte om samma misstag igen och det borde leda till ett nytt bättre och trivsammare Sverige.
Citera
2015-11-05, 13:25
Medlem
Jag lyssnade på en presskonferens på TV2 Forum i dag 12.05. Ylva Johansson och äldre-barn ministern. De hade absolut inget av värde att komma med.

Ensamkommande baarn kan tvingas bo i stödboende, om man kan hitta några. Jag tror de redan bor så när HBV hemmen tog slut.

Begära ekonomiskt stöd från EU.

Bestämt att alla kommuner måste ta ansvar. Inget nytt.

På en fråga om huruvida gränserna bör stängas blev ingen kommentar. Trots att prognosen närmast framöver dubblas p.g.a. Tysklands uppstramning.

Men man gör vad man kan!

Hörde nu på dagens eko att flyktingar tvingas stanna kvar på en buss i Skåne. Det fanns ingenstans att köra dem.

Vem sa att Sverige inte var fullt? Och EU väntar 3000 000 nästa år!! Ska bli intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in