2015-11-04, 13:55
Medlem
Att köra ut dts ljud och text till förstärkare från windows 10 fungerar inte för mig. Det går med en srt-fil, men då man har 4 språk att välja på så fungerar det inte. Vlc - text fungerar men inte 5.1 ljud. Power dvd och Power media player fungerar 5.1 men inte texten. WMP, MPC inget 5.1 ljud på. Vet ni av nån spelare som fungerar?
Citera
2015-11-10, 11:29
Bannlyst
Ladda hem Media player Classic. Den tar 0 kraft från datorn och fungerar på alla format. Enkel att använda till både musik och film.
Citera
2015-11-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Ladda hem Media player Classic. Den tar 0 kraft från datorn och fungerar på alla format. Enkel att använda till både musik och film.

5.1 ljud fungerar på den, men den tar bara första undertexten i menyn. Går inte att välja svensk undertext.
Citera
2015-11-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurtrunare21
den tar bara första undertexten i menyn. Går inte att välja svensk undertext.
Har aldrig hänt mig på nån av alla datorer jag kör MPC-HC på, kolla så att texten har exakt samma namn som filmfilen.
Citera
2015-11-22, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Har aldrig hänt mig på nån av alla datorer jag kör MPC-HC på, kolla så att texten har exakt samma namn som filmfilen.

precis, jag brukar kopiera filmfilens förnamn, och sen döpa om den undertex-filen till samma namn - men samtidigt låta den ha kvar sitt tidigare efternamn, t.ex. '.srt' om det nu är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in